• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Make your own kind of music
    Mandelmumsa skrev 2012-04-28 10:00:59 följande:
    Har precis gjort mitt FET. Första embryot de tog ut klarade inte upptiningen men det andra såg fint ut och sattes tillbaka.
    Vad roligt! Håller tummarna!!
  • Make your own kind of music
    familjenekberg skrev 2012-04-28 23:55:05 följande:
    Börjar med vaggisar imorgon, blev dock lite fundersam då jag har för vana att läsa bipacksedeln till medicin jag tar för att se vad jag ska tänka på så finns det inget inte ens på fass. Jag ska ta Progesteron MIC APL 400mg tre gånger om dagen men jag tror vet hur det ska tas finns ju bara ett sätt eller?

Är nervös att något ska gå galet inför FET på tisdag men hoppas att allt går som det ska. 

Vist blir det bäbbis 2013, lite roligt är att det nästan är på dagen 6år sen vi satte in ägget som blev våran son han sattes in 30/4 och denna 1/5 så dagarna efter varandra med 6år i mellan.
    Jag har tagit Progesteron-vaggisar tidigare och minns att jag fick en del graviditetssymptom så som stick i bröst och EXTREMT trött.

Lycka till!
  • Mandelmumsa

Make your: Själv funderar jag på att be om att odla alla vidare till dag 5. Har fått alla mina tillbaka på dag 2 och inget blastoförsök har gjorts. Tänker att det vore bra att veta från början om äggen är så dåliga att de inte klarar sig till dag 5. Då skulle man spara en massa tid och onödiga falska förhoppningar och slippa ruva på något som ändå inte har potential att bli nåt.

• hoppfull idag

Hej tjejer! Ni som har erfarenhet av IVF sedan tidigare, hur räknar man ut vilken vecka man är i?

Jag hade sista mensen den 23 mars FET 10 april Tror de hade odlat ägget i 2-3 dagar innan de frös ner det.
    Är jag då i vecka 5 eller 6 nu? Hur räknar jag?
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-04-29 23:26:59 följande:
    Make your: Själv funderar jag på att be om att odla alla vidare till dag 5. Har fått alla mina tillbaka på dag 2 och inget blastoförsök har gjorts. Tänker att det vore bra att veta från början om äggen är så dåliga att de inte klarar sig till dag 5. Då skulle man spara en massa tid och onödiga falska förhoppningar och slippa ruva på något som ändå inte har potential att bli nåt.
    jag tänker faktist som dej där.
    Om dom inte klarar sej till dag 5 så är nog risken mindre att dom skulle klara sej efter dag två ändå.
    MEEEEEEN sen vet ja att många blir gravida på två dagars odlade som inte blivit de på blasto innan.
    En del tror att boendet i magen kan göra sitt oxå.
    Sj tror ja faktist de handlar om kroppen överhuvudtaget när den e mottaglig,ägget håller kvalite o allt annat klickar.

Tror de e många faktorer som spelar in o alla är olika.

MÅNGA blir ju gravida då dom är förkylda vid ÄL i normala fall.
    Många blir de vid ET/FET oxå om de är de.

Men de tror ja lite beror p olika oxå.

Jag sj skulle inte lyckas om jag va sjuk.
    När jag är sjuk så höjs mitt TSH värde o risken blir mindre till graviditet.

Tror verkligen de e många faktorer som spelar in när amn lyckas bli gravid.
  • hoppfull idag
    hoppfull idag skrev 2012-04-30 09:23:43 följande:
    Hej tjejer! Ni som har erfarenhet av IVF sedan tidigare, hur räknar man ut vilken vecka man är i?

Jag hade sista mensen den 23 mars FET 10 april Tror de hade odlat ägget i 2-3 dagar innan de frös ner det.
    Är jag då i vecka 5 eller 6 nu? Hur räknar jag?
    Ska jag alltså räkna graviditeten från mensens första dag eller FET - 2 veckor?
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-04-30 10:18:38 följande:
    Ska jag alltså räkna graviditeten från mensens första dag eller FET - 2 veckor?
    Om jag förstår de rätt så räknad de från FET,MEN då ska man oxå kolla vilken dag man hade FET, hur länge dina ägg va odlade osv.

Hade du FET en måndag till exempel så odlades dom ju sen lördagen o de va ju veckan innan.

Dom sa till mej att när jag gör FET så ska jag räkna 38 veckor men räkna bort 5 dagar för de är blastocyst.

tycker de e skitsvårt verkligen.

jag blir bara rörig i huvudet när jag försöker räkna nu vid IVF/FET,

Har bett läkarna vara snälla att räkna ut de åt mej
  • familjenekberg

Tack för hjälpen med vaggisnarna pratade med kliniken i går också då de ringde och flyttade fram oss med två timmar. Bättre att vi inte har bråttom upp än att sitta där och väntar i två timmar. Är så nervös för FET i morgon har 4 ägg i frysen så något måste ju överleva upptiningen.

Mandelmumsa
    Härligt att du ruvar hoppas det fäster och stannar kvar.

Make your own kind of music
    När kommer ni göra nästa försök håller tummarna för många finna ägg. Det är ju bra att de är positiva de är ju de som är experter på området så de borde ju veta.

hoppfull idag
    Jag har gjort så att jag har använt mig av gravidutetsuträknaren och skrivit ETdagen  som ägglossningsdag. Om det var ett 4cells så borde vara odlat i två dar och då borde din ägglossning ha varit den 8april.
    så i ditt fall borde det bli.
    Du är i vecka 6.
    Du har gått 5 fulla veckor och 1 full dag (v5+1).
    Du är i 1:a kalendermånaden.
    Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester ett.
    Beräknat förlossningsdatum Lör 29 dec 2012

• joujou

Så, VUL visade tunn å fin slemhinna och små äggblåsor. Så det går åt rätt håll! Väntat på att dom ska ringa ang. blodprovet. Men tror inte på förändringar i schemat. Utan jag får fortsätta spraya på.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012