• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • familjenekberg
    AshaG skrev 2012-04-30 17:23:41 följande:
    Hej på er Ruvar sen mitt ET den 26/4 men hur ska det kännas egentligen. Jag känner oftast ingenting. Nån enstaka gång har det huggt till nere vid livmodern - annars "nada". Inte ens nåt kontigt humör. Bara tråkiga flytningar pga Lutinis-tabletterna. Hur har ni det?

Det där med att det hugger tycker jag låter posetivt då jag hade det med sonen och två av mina kusiner haft det i början av sina gravidter som har skett på naturlig väg. Håller tummarna hårt.

Är så nervös i motgon gäller det, hoppas de inte hör av sig utan att allt flyter på bra och att första ägget överlever.

Fick reda på att vi får våran disspens förlängd så nu får äggen var frysta året ut.
  • Nina76

Nu är jag också med "på riktigt" !! 
    Tog första sprutan med GonalF ikväll. Skrattande  Första kontrollen på måndag. Nervöst!! 

Kram på er!  

• familjenekberg
    Nina76 skrev 2012-04-30 23:40:52 följande:

Tog första sprutan med GonalF ikväll.   Första kontrollen på måndag. Nervöst!! 

Kram på er!  

Härligt att du har fått startat förstår att du är nervös men önskar dig lycka till.
  • familjenekberg
    Nina76 skrev 2012-04-30 23:40:52 följande:

Tog första sprutan med GonalF ikväll.   Första kontrollen på måndag. Nervöst!! 

Kram på er!  

Härligt att du har fått startat förstår att du är nervös men önskar dig lycka till.
  • familjenekberg
    Mandelmumsa skrev 2012-05-01 00:33:26 följande:
    Skönt Ekberg med dispensen! Det kommer gå så bra imorgon! Vilken tid har ni?

Vi har tid kl 13.45
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-04-30 16:30:01 följande:
    De blir jou jou du o jag i samma veva då jag oxå bör göra nytt ÄP den veckan
    Skoj! Men just nu känns de som de kommer bli försenat. Tror denna jkla feber förkylning gör att mensen inte vill komma. För de skulle inte förvåna mig om den drar iväg å kommer på typ dag 40 hänt enstaka gånger.
    Men innan sommaren lär de ju bli :)
  • Mandelmumsa

Drygt att vänta till eftermiddagen! Å andra sidan kan du då höra med dem om ägget har fortsatt att dela på sig under dagen för det är ett gott tecken :) Vi gjorde FET i lördags och på lördagar gör de insättningarna på förmiddagen. Har din klinik öppet 1 maj?

• nl2012

Blodprovet jag tog igår visade att jag svarar bra på behandlingen hitills. Fick sänka dosen Menopur från 225 till 187,5. Inte för att det är någon garanti att det blir några ägg men det känns ändå skönt att veta. Nu är ett steg avklarat (denna omgången) så nu är det vul på torsdag som väntar.....

Lillstoran: Jag blir glad om jag får 4 ägg, tycker att det låter bra! Ska ni göra vanlig ivf eller icsi? 

• nl2012

Trött efter festen igår Flört kom nu på att lillstoran är med i en annan tråd.......hm hm

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012