Mandelmumsa skrev 2012-04-23 19:19:28 följande:
Make your: Jag fyller 34 i september :))
Tror absolut inte att det blir en trend för er att inte få något tillbaka. Tror att bara ni ökar dosen lite så kommer det gå hur bra som helst och ni kommer att lyckas!! Så du gör rätt i att inte ge upp :)
Jo det är klart, fyra månaders försök på naturlig väg är ju inte särskilt mycket. Har inte tänkt på det så, men den jämförelsen var ju inte så dum! :)
Vi har fått tillbaka tre färska och ett fryst hittills. Första gången fick vi fem ägg varav två toppenägg, så ett till frysen. Andra gången fick vi bara fyra ägg och inget till frysen. Inför tredje gången hade jag ett samtal med läkaren där vi bestämde att jag dels skulle prova byta från Menopur till Puregon, dels spruta några dagar längre. Och det gjorde susen. Jag fick ut tio ägg varav fyra toppenägg! Det är dessa tre som nu ligger i frysen. Första gången var det två ägg som inte befruktades, annars har alla blivit befruktade. Hur har det sett ut för er?
Så du är också 78:a :)
Tack för dina uppmuntrande ord!
Läkaren ringde mig i onsdags och jag blev förvånad för hon sa att hon inte alls tyckte att det här försöket hade varit så dåligt. Trots att vi inte fick något embryo tillbaka eller till frysen.
Lite märkligt kan jag väl tycka men hon sa att det är positivt att mina äggstockar reagerar så bra trots låg hormondos och att vi får ok med befruktade ägg. Själv tycker jag det känns som ett väldigt dåligt tecken att inget av de 6 embryona var ok på dag 5. Men hon sa att det hade det sett bra ut dag 3 och sen hade utvecklingen avstannat och på dag 5 var de inte blastocyster. Däremot på dag 6 hade de utvecklats till blastocyster vilket tydligen var ett gott tecken enligt henne. Tyvärr var det för mycket fragmenteringar vilket var anledningen till att de inte gick att frysa.
Nu fick jag min mens i fredags och hon sa att nästa mens gör vi ett nytt försök fast då testar vi Gonal-F igen och en lite högre dos än förra gången jag hade Gonal-F, 125 IU trodde hon skulle bli bra. Vi får väl se. För er gick det ju suveränt att byta hormonpreparat
Usch, vad nervöst det kommer att bli nästa försök! HOPPAS det går bättre och att vi får finare embryon. Jag sa även att om det ser ok ut på dag 2 så vill jag ha ett tillbaka då och odla resten till blastocyster (om det blir fler än 5 vill säga). Det gick bra att göra så om vi ville. Får funderar lite till på det där...
Så nu är det bara att förbereda sig för ett nytt försök i juni. Man kastas verkligen mellan hopp, förtvivlan och hopp igen...