• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • AshaG

Nu e jag på min 2a ruvardag efter att fått ett enl läkaren "outstanding" färskt litet embryo tillbaka.

Började ta Lutinus vag.piller samma eftermiddag som tillbakasättningen. Funkade bra igår men idag mitt på dagen började jag få rikliga flytningar så t.o.m delar av det där vag.pillret kom ut. Usch...o naturligtvis blir man orolig meddetsamma. Jag ringde IVFkliniken men de sa att om jag tyckte för mycket av pillret kom ut var det bara att trycka in ett nytt. Gick inte att överdosera menade dom. Men på bipacksedeln står det att man ska kontakta läkare om man överdoserat. Obestämd

Shit, vad liten o osäker man känner sig. O alla andra verkar gå på andra preparat än vad jag gjort...Nån som upplevt samma som jag med de här pillrena?

Försöker ta det lungt och ej stressa o ej bli nervös o hoppas det hjälper...

• Vincents mamma

hej hej!

NU är första sprutan för detta sista försök tagen..massor av blandade känslor måste jag säga men så klart skönt att vara i gång igen :P

UL nästa Fredag och sen ÄP tisdag eller onsdag tror jag.

Fick åxå byta crionen denna gång vilket känns bra att få nått nytt!

trevlig helg på er!          

• nl2012
    nl2012 skrev 2012-04-27 13:15:38 följande:
    Hej! Vill ni vara snälla o lägga in detta åt mig?

nl12 39år bor i kronobergslän.

utredning 2012 sambos spermier för få

första ivf/icsi

rmc Malmö       
    Vet inte hur jag gör detta!
  • Mandelmumsa

Har precis gjort mitt FET. Första embryot de tog ut klarade inte upptiningen men det andra såg fint ut och sattes tillbaka.

• Csillag
    nl2012 skrev 2012-04-28 09:24:04 följande:
    Vet inte hur jag gör detta!
    jag ficar de.
    SKa lägga in lite info på MON oxå.
  • nl2012
    Csillag skrev 2012-04-28 10:01:23 följande:
    jag ficar de.
    SKa lägga in lite info på MON oxå.

Tack! Skrattande
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-04-27 17:04:00 följande:
    Jag la till lite mer info om mig. Ska börja met mitt tredje FET nu strax. Jag har fått mens idag. jag pratade med huddinge som nu mera har mina ägg och den 7/5 ska jag börja ÄL-testa sen den 8/5 har jag en läkar tid. Försöker komma på och skriva ner frågor men det är svårt. Nu kommer vi i alla fall testa att göra FET i naturlig cykel så får vi se hur det går då jag inte alltid har ägglossning.
    Hej gumman.
    Skönt att se dej här inne igen.
    O skönt att höra flyttningen av äggen gick bra.

Frågor e alltid svårt att komma påp.
     * Varför tror ni de inte tar sej?
    * Va sätter ni för poäng på äggen som satts in?
    * Kan vi byta ut nått i behandlingen?
    * Kan jag göra nått annotrlunda sj?

Lite frågor
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-04-27 18:59:56 följande:
    faan va jag är less på att aldrig få va frisk längre än en månad , har varit så här åtminstone de senaste två åren jag orkar snart inge mer, sjuk, börjar bli pigg försöker komma igång med kroppen ja då blir man sjuk igen.

Man har ju nog med att kämpa sig till ett syskon...
    Har du koll på när du brukar bli sjuk?

Jag blir ju sjuk vid ÄL och mens.
    Har du försämrat imunförsvar.
    samtidigt så attackerar min kropp allt den tycker e "hot" just då vilket gör de svårare för mej att bli gravid.
    (Därav en anlending vi pratat om Athen)
  • Csillag
    AshaG skrev 2012-04-27 19:57:26 följande:
    Nu e jag på min 2a ruvardag efter att fått ett enl läkaren "outstanding" färskt litet embryo tillbaka.

Började ta Lutinus vag.piller samma eftermiddag som tillbakasättningen. Funkade bra igår men idag mitt på dagen började jag få rikliga flytningar så t.o.m delar av det där vag.pillret kom ut. Usch...o naturligtvis blir man orolig meddetsamma. Jag ringde IVFkliniken men de sa att om jag tyckte för mycket av pillret kom ut var det bara att trycka in ett nytt. Gick inte att överdosera menade dom. Men på bipacksedeln står det att man ska kontakta läkare om man överdoserat. Obestämd

Shit, vad liten o osäker man känner sig. O alla andra verkar gå på andra preparat än vad jag gjort...Nån som upplevt samma som jag med de här pillrena?

Försöker ta det lungt och ej stressa o ej bli nervös o hoppas det hjälper...
    En del vaggisar är sånna.
    Proggis MIC är oxå klabbigare än Crinonen.
    Tyvärr får man nog bita ihop när de gäller vaggisarna.
    Med Proggis MIC tyckte ja alltid de kändes som ja pissat ner mej, vidrigt kan ja säga.
    Bytte till crinone o den va mycket mycket bättre.
    Tyvärr så verkar den ju inte funka med behålla ägget så bytaer tillbaka till MIC ändå.

Crinone ska man röra på sej efter man tagit den.
    Proggis MI vet ja man skulle försöka ligga ca 20-30 min för den inte ska "rinna" ut så mkt av för då hiner de som behövs fästas fästa.
    Kanske samma med Lutinus.

Vet ja fick rådet att ta MIC i ändtarm istället.
    Samma resultat o inget kladd sägs de.
    jag bytte ut den istället haah
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-27 23:38:41 följande:
    hej hej!

NU är första sprutan för detta sista försök tagen..massor av blandade känslor måste jag säga men så klart skönt att vara i gång igen :P

UL nästa Fredag och sen ÄP tisdag eller onsdag tror jag.

Fick åxå byta crionen denna gång vilket känns bra att få nått nytt!

trevlig helg på er!          
    Åh va skönt gumman att du fick dom utbytta.
    Va har du denna gången?
    Håller alla tummar tår armar ben för att de ska ta sej för dej denna gången!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012