• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

nonnitott skrev 2012-09-27 11:53:25 följande:

Tack!! Ja jag hoppas verkligen att det finns ett litet guldägg bland dem, det behövs ju bara ett, även om det känns jätte skönt att de fick ut så många,
    Imorsse vakande jag vid 4 av att magen krampade, tog två alvedon, låg och åmade mig i en halvtimme innan jag kunde somna av. Sen tog jag en ny dos så fort jag vaknade, hoppas verkligen att det bara e verk efter ÄP (läkaren kom åt livmodern så det kanske e det som känns) och att det inte är början på OHSS, vill ju ha tillbaka ett litet embryo imorrn.
    Usch då de låter inte kul.Hoppas de går över.
    Tips: Varm vetekudde o värmedyna.

Använde ja nu både vid ÄP oh insättningen.Rekomenderades av läkaren.KANON!

Varit hos läkaren idag.
    Efter mkt tjat fick jag komma hem över helgen iaf.

Hittade ytterligare en blödning från moderkakan och då den sitter som den gör så verkar de som moderkakan har svårt att sitta fast o vill släppa.
    Kändes både skönt att få åka hem mn samtidigt panik ver de.
    vet att jag blir knäpp av att ligga på sjukhus.
    Bara när dom sa inläggning ida o de stod 3 läkare o diskuterade så kände ja panikångesten komma.
    jag e i V 20+1.
    herre gud ska ja ligga där inne ca 20 veckor, GAHHH

Usch lipade som en liten snorunge o bönade o bad att ja skulle få åka hem över helgen åtminstonde o ja lovade dyrt o heligt att åka in direkt om minsta blod kommer.
    Efter mkt övertalning så fick ja iaf de.
    Nu hoppas ja verkligen blödningarna bara kan hålla sej borta.
    vill vara hemma...iaf några veckor till.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-09-27 13:20:20 följande:
    Jag hoppas att blödningarna håller sig borta!
    Jag ska hålla tummarna i 20 veckor :)
    TACK gumman.
    Känns verkligen piss just nu när man vet att man har halva graviditeten kvar o dom skriker inläggning.

Tror inte ja gjort annat än bölat idag i telefon för min man.
    Både rädd för va som kan hända o hur de ser ut o allt läkaren sa.

Även om ja visste de innan så förträngde ja de o hoppades de skulle bli lite bättre.
    Nr ska ja få min break?

De e ju inte direkt roligt att läggas in,sjukhus e ju sjukhus..o kanske 20 v utan mina barn?
    De löser ja aldrig psykiskt.

Bara försöka hoppas på de bästa.

TAK för ni finns här.
  • Csillag
    nonnitott skrev 2012-09-27 12:29:22 följande:
    Vetekudden är värmd och ligger gött på magen, utan den hade det aldrig gått!

Du e en riktigt kämpe =) Fortsätt så! varje dag som lilla grodan är kvar i magen är ju ett under! Ta det nu lugnt hemma nu, håller alla tummar och tår för att du slipper bli inlagd och att blödningarna slutar <3

Den e underbar nonnitott!
    Fick den rekomendationen sista gången.
    Kunde hjälpa cirkulationen lite oxå så va bra om man använder efter ET/FET oxå.
    Fick rekomendationen att ha den till o från de mesta dom första 2 dagarna.(Jag hade 5 dagars blastocyst som sattes in) så kanske ska de va några dagar längre om man sätter in 2 dagars..

Håller tummarna att de ska lyckas för er.

Åh tack,kommer verkligen ehöva alla tumar o tår hållningar denna perioden.
    En dag i taget...Puhh...Lipar ihäl mej här hemma ida.
    Både livrädd o orolig just nu.
  • Csillag
    nonnitott skrev 2012-09-27 16:24:14 följande:
    mmm den e skön!! Jag är en av dem som får sjuk kramp under mensen så vetekudden är min bästa vän en gång i månaden! men det e bra att veta att den även kan hjälpa efter ET =)

Förstår att du e livrädd och orolig nu, fortsätt att lipa det e bra =) även om det e jobbigt.

har   en liten fråga: jag vet att det e normal att blöda lite efter ÄP, men hur länge? har inget minne av att jag blödde mer än lite samma dag förra gången men denna gång blöder jag fortfarande =/ det gör även ont att kissa, vill inte bli ÖS =/ hoppas på att det är såren från ÄP, någon som har erfaranheter av detta??      
    Vid första äggplock blödde jag bara första dagen.
    Vid andra ägglock blödde ja 2 1/2 dag mn då kom dom åt livmodern och mina cystor ja hade då.
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-09-28 06:47:38 följande:
    Csillag: Du är så duktig!! Förstår hur tufft det känns! Kan vara en mardröm att ligga på sjukhus några veckor så jag förstår om du sparkar bakut när det är tal om månader! Men du bor väl en bit från sjukhuset? Det är väl därför de är så oroade? Jag önskar dig en underbar helg med din goa familj som du kan minnas och tänka tillbaka på länge!
    Jo jag vet att de kan va därför dom oroar sej.
    Men sen samtidigt känner ja lite så här att OM de skulle köra igång nu innom 4-5 veckor så har bebisen inte nån chans till överlevnad.De går inte rädda barnet då.
    Jag får alla mediciner för att mota sammandragningarna o att de inte ska köra igång.
    Å självklart skulle jag välja närmaste sjukhuset om nått skulle hända.
    Skulle inte vänta en sekund.
    Å dpm har ju sagt sen RUL att om jag börjar blöda mkt och jag känner att de startar igång så måste jag ringa ambulans ändå o då hamnar ja i Göteborg just nu då de är närmsta sjukhuset som tar emot så tidigt om 4-5 typ.
    Läggs jag in så hamnar ja i Värnamo på sjukhuset o om de en startar så körs ja i ambulans till Linköping vilket dvs tar längre tid än för en ambulans att ta mej till Göteborg.

Självklart låter ja dom lägga in mej om medicinerna inte gör nån verkan o moderkakan ser ut att släppa mer.

Jag e jätte kluven över allt de här...

Om bebisen skulle komma nu så överlever den inte vare sej jag e på sjukhus lr inte.De e för tidigt
    Är ja på sjukhuset från nu så är de upp till 20 v ja kan ligga där,20 v utan mina barn o ligga o vicka på tårna kommer få mej rastlös mn samtidigt stressad o få mej mer ur balans tror ja för ja inte skulle kunna träffa mina barn knappt.
    på 20 v händer mkt...de e väldigt långt tid o ja börjar serriöst lipa o få panikångest bara av tanken.

Hade de handlat om några veckor så hade ja inte sett så mkt problem me de o då hade ja kommit längre i graviditeten o bebisen hade haft en chans.

Känns som ja kommer må bättre o känna mej lugnare hemma.

Läkaren ringde imorse o fråga hur de va osv o vi diskuterade just allt de här igen.
    Sa att jag mår skit över allt de här.
    Jag vet inte om ja orkar ett MF till,särskillt inte så här sent..Hoppet hade precis börjat tändas o nu kommer käftsmällen ja mer lr mindre väntat på med min tur.

Läkarna tyckte väl att ja åtminstonde kunde få lov att testa vara hemma om ja åker in på en extra kontroll på lördag(imon) för att ta en ctg kurva o kolla sammandragningarna osv.
    Dom skull då oxå kolla upp eventuella patienthotell som ja kanske kan få bo på isf senare så barnen kan få va med mej åtminstonde på helgerna.

Så nu försöker ja hoppas på att dom hittar ett bra som går med på detta,för läkaren tyckte oxå att de kanske va den bästa lösningen både för mej bebisen o familjen då ja känner sån stress,rädsla o panik över de här.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-10-01 12:22:16 följande:
    Tackar! Jag tror min man anser att det är värt att göra alla gratis försök inklusive de förskförsök vi har kvar. Han har inga barn men jag har redan ett av varje (dvs en liten kille och en lite större tjej) och tycker kanske inte alls att det är lika viktigt att ha en till. Jag kan tänka mig att det måste kännas mera surt för honom och att han kommer att bli bitter på mig ifall vi inte göra alla försök eftersom detta betyder att han aldrig (opm han inte skiljer sig från mig) kommer att få egna barn. Så jag känner mig jätte pressad till att göra alla försök trots att jag bara blir mer och mer anti till allt. Jag tror att jag hade kännt annorlunda ifall jag inte hade haft några barn innan...då hade jag nog kämpat mycket mera och varit mycket mer besviken och ledsen.
    Just nu så vill jag inte men känner att jag måste forts'ätta att försöka...Blir väl åtminstone ett FET ifall de överlever upptiningen (hoppas då att det ena tappar ngn cell eller så och att de tinar upp båda så vi får två tillbaka). Men tydligen så har vi efter detta försök i alla fall försökt så många gånger så att två tillbaka eventuellt kan bli aktuellt...men just nu känns det inte alls som om det kommer att hjälpa heller..men vem vet.
    Jag kan i alla fall säga att den här gången så har jag slutat att röka (innan), jag har inte druckit (ett glas vin iofs då och då men bara ett och ett litet ett!) och jag har tränat, gått ned i vikt och varit mera nyttig MEN det hjälpte föga...känns som om jag lika gärna kan börja att röka igen. Jag är nämligen röksugen som bara den och lite sur

Så glad att jag har det här forumet att ventilera mina tankar :D
    Usch gumman, lider verkligen me dej.
    Vet hur ni kämpar för att lyckas.
    Men jag hoppas att ni inte ger upp,även om ja skyulle förstå om ni väljer göra de sen.
    Min ivf läkare sa att oftast är första o andra försöken mer som test försök för läkarna vet inte hur kroppen reagerar riktigt o dessa borde alla få gratis just av den anledningen.
    Det är inte lätt att hitta rätt medicner som passar just en själv o rätt dos osv.Mitt i allt de här så ska de lyckas komma ut ett guldägg.
    du vet min bakgrund o historia så du vet sj hur länge ja kämpat för att äntligen få mtt pluss.
    MEN när ja va där så va allt kämpande att bli gravid nääääästan som bortblåst.
    Vore en lögn om ja sa man glömt de för de gör man inte nångång.Mn känslan man fick när de visade positivt va helt sjukt,efter så många försök,så många års kämpande så helt plöstsligt så visade testet positivt.
    Jag blev chockad,o jag förstod inte ritigt va de menade.
    Alla test i alla år visade ju negativt,detta positivt..bara så där,en dag när läkarna sagt att detta försök kommer gå åt skogen o ja ara ville få ett slut o lägga de bakom mej,de va enda anledningen ja testade,o helt plötsligt så visade de då gravid.

Jag hoppas inte ni ger upp.
    Jag önskar verkligen vi alla blir gravida innom kort,alla borde få uppleva en liten bebis,vare sej de e mannen lr kvinnan i förhållandet.
    Jag förstår hur du känner då du har barn sen tidigare.
    Min dotter va ju från tidigare o när ja o min man tröäffades o försökte sen så fungerade inget.Jag visste ja hade svårt redan sen ja väntade dottern,mn ja trodde aldrig de skulle va så svårt.
    01 kom dotter
    06 kom tvillingarna efter alla års kämpande med hormoner
    13 kommer grodan (förhoppningsvis) efter 7 års kämpande med hormoner inseminationer ivfer.

Ge inte upp...
    Tro mej,de finns mirakel ibland..

STYRKEKRAMAR i massor
  • Csillag

boka resan.Man ska inte sluta leva för man gör ivf.
    De sätter oftast en spärr mer.
    Å tänk nu om de tvärr inte fungerar på första försöket så kan denna resan vara en skön semester oxå.
    Tycker bsolut du ska boka resan.

• Csillag
    KaffeVäntrummet Kaffe

Kaffe Csillag:                                                Ivf Start  2011
    Kaffe NL86                                                    Ivf start  2011
    Kaffe LnH                                                        Ivf start 2011
    Kaffe Snölängtan                                       Ivfstart 2011
    Kaffe Mandelmumsa                                
    Ivf start 2011
    Kaffe Attack:                     Ivf Start 2011 Omstart Maj/Juni antingen ivf lr m äggdonation
    Kaffe Bira 11:                                              
    Ivf Start 2011 - Omstart Maj 2012
    Kaffe MoM76:                                              
    Ivf Start 2012
    Kaffe Vincents mamma:                           
      Ivf start 2012
    Kaffe Odessa:                                              
    Ivf Start 2012
    Kaffe Jottatotta:                                           
    Ivf Start 2012 
    Kaffe Lillan 15                                             
    Ivf Start 2012
    Kaffe Nicali                                                     
    Fosterfamilj
    Kaffe Nl2012                                                      
    Ivf start 2012
    Kaffe Hoppfull idag:                                    
    FET 2012
    Kaffe Mamma0301                                       
    Ivf start 2012
    Kaffe FamiljenEkberg                                    Fet start 2012
    Kaffe Nina76                                                  
       Ivf  Maj 2012
    Kaffe Joujou:                                                     
    Ivf start 2012
     Kaffe Fru Bone                                                 I vf start 2012
    Kaffe Hjärtefröjd                                              
    Ivf start år 2012 
    Kaffe Frida79                                                        
    Ivf start 2012
    Kaffe Karfor                                                          
    Ivf start 2012
    Kaffe jazmine25                                                    
    Ivf 2 start Oktober/November 2012
    Kaffe Sessan 83K                                              
      Väntar på ivf start Dec 2012

Förvånad Bakgrund Förvånad

Förvånad Csillag:    
    Född 1982 - Bor Blidsberg, Västra Götaland * Utredd 2001: Dåligt AmH, Trasig livmoderetapp,Ingen egen ÄL,Svår Endometrios,Dålig slemhinna * Hormonhjälp sen Juli 2001 * 14 st Inseminationer utfördes utan resultat *  Ivf 1 fick ut 12 ägg, 9 befruktades, 5 odlades till blastocyster. ET avbrutet pga TSH Värde * FET 1 stimulerad cykel med Progynon,2 ägg fick tas upp då 1.a ej klarade sej. TD visade - * FET 2 stimulerad cykel med Estradot, 1.a ägg klaraade upptining. TD - * Ivf 2 fick ut 12 ägg,8 befruktades,1 blasto dag 6, ET avbrutet dag 5 och bytt till FET.

FörvånadLnH:
        36 år, Bor i Stockholm *utredd 2011: Blockerade äggledare efter en infektion från en spiral 2010 *1 IVF, 1 FET, inne på tredje försöket med IVF korta metoden

Förvånad
    jazmine25:   Född 1981 - Bor i Sthlm * Utredd 2007: Jag har Pco-s och maken har inga spermier. * 2 Inseminationer med donerade spermier som blev minus. * IVF 1 fick ut 20 ägg, 7 befruktades, 1 till mig och 5 till frysen. Gravid men det blev missfall. * FET 1 i naturlig cykel. slutade i minus * FET 2 I stimulerad cykel med pergotime. slutade i minus * FET 3 blastocyst i naturlig cykel. slutade med mens och minus på RD 9 * FET 4 i naturlig cykel. Gravid blev missfall

Förvånadfa
    miljenEkberg :   33 år, Bor i södermanland *utredd 2004/2005: Mannen har dåliga simmare efter pg av att han opererat ner en testikel i tonåren *första ICSI 2006 vilket resulterade i en son, Första fet blev avbrutet pg av blödning vid ägglossning. Gör därför FET i stimulerad cykel nu.
    Förvånad Nina76:   
    36 år, bor i Helsingborg * Utredd 2007, oförklarlig barnlöshet * 3 omgångar Pergotime * 2 IVF, 1 avbrutet (inget embryo överlevde upptining) FET, påbörjar 3:e IVF

Förvånad    Bira11:    
    35år bor i Jämtland *Utredd 2005, dålig kvalitet på simmare, lågt antal. *Ätit pergotime *3 inseminationer *1 Ivf, misslyckat

Förvånad Nl2012
    * 39 år Bor i Kronobergslän * Utredd 2012, Sambons simmare för få tyvärr * Första Ivf/Icsi

Förvånad MYOKOM (Make your own kind of music):   
    33 år bor i Göteborg *utredd 2009: Blockerade äggledare. *4 IVF varav ett halvt försök (blev ingen embryoåterföring), påbörjar vårt  5:e försök i Juni. *Tredje IVF-försöket (Nov 2010) fick vi två embryon tillbaka och testade positivt. Blev tyvärr ett tidigt missfall. *Hade IVF-uppehåll hela 2011 för att återhämta oss från besvikelsen.

Förvånad
    MoM76:   Född 1976 Bor i Stockholm *Utredd 2011. Sambon har få och dåliga simmare efter bortopererad testikel och behandling för testikelcancer. *IVF 1: Ett ägg sattes in och 3 till frysen (två blasto och ett 2-dagars). Misslyckades. *FET 1  med blasto från frysen i naturlig cykel-misslyckat *FET 2: 28/5

Förvånad Mandelmumsa:   
    33 år, bor i Stockholm *Utredd 2010. Skadade äggledare pga äggledarinflammation. *IVF 6. Sjätte insättningen (FET) och detta är sista gratisförsöket. Sen blir det Linnékliniken. *IVF 1 slutade i tidigt MF (ofostrig graviditet). Efter det har det inte blivit något alls trots goda chanser enligt kliniken. *Fick även ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i feb -10 efter 6 mån försök på egen hand. Efter detta fick vi ställa oss i IVF-kön. *Har fått tillbaka ett tvådagars varje gång.
    Förvånad Snölängtan:   
    Ålder Okänd, Bor i Stockholm * Utredd 2011, Nedsatt funktion i Sköldkörteln. (Tsh närmare 40) * Ivf 1: 7ägg,varav 1 till ET och 2 till frys. * FET 1: Stim cykel.Ett ägg klarade upptining, andra klarade inte. * FET 2: Stim cykel Sista ägget som tyvärr bara är 2 celligt.

FörvånadOdessa   
    32år, Stockholm Två polyper bortopererade utredd sept 2011, make slöa simmare * Gravid naturligt jan -2011 MA i v.10 * ET Jan 2012 gravid mf v.6+4 * FET 25/4 gravid

Förvånadfrida79      
    33 år, Göteborg 1:a barnet 2 tidiga MF/X utredd 2012 Sahlgrenska oförklarligt barnlös 1:a IVF Carlanderska ET av 5-dagars blastocyst 23 maj 2012
    Förvånad Karfor:
    Sheehans syndrom (fick efter sonens födelse) Ivf 1: Inget Befruktat Ivf 2: Testade minus
    Förvånad nonnitott: Född 85 bor i Skövde. * Utredd 2010: Oförklarligt barnlös. * maj 2011 Insemenation utan hormoner *iokt 2011 nsemenation med hormoner   * feb 2012 IVF1: resulterade i ett 4celligt embryo, fäste inte, inget i frysen * sep 2012 IVF2 pågående,

Nalle syskonförsök Nalle

Nalle Csillag                    
           Dotter 01 (Ppiller) + Tvillingar 06 (Hormonhjälp)
    Nalle Enäggs81                      Tvillingar 05 (ICSI)
    Nalle LnH                                
    Dottern (åt minipiller), Son (säkra perioder)
    Nalle Nina76                          
    Dotter 08 (IVF 1) 
    Nalle FamiljelnEkberg        
    Son 07 (ISCI)
    Nalle Bira11                           
    Son 2006 på naturlig väg
    Nalle Snölängtan                  
    Son 2008 på naturlig väg
    Nalle Karfor                           
    Son 2010

{#emotions_dlg.flower} Ivf Klinik {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Csillag:                                                      
      Car landerska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Make Your own Kind of music                  
    Carlanderska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Frida79                                                         Carlanderska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Karfor                                                          
    Carlanderska Göteborg

{#emotions_dlg.flower} Nonnitott                                                       Sahlgrenska Göteborg

{#emotions_dlg.flower} Bira 11:                                                         
    Umeå

{#emotions_dlg.flower} Jottatotta:                                                 
    Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} Joujou:                                                       Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} FamiljenEkberg                                         Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} Enäggs81                                                  
    Carl Von Linne

{#emotions_dlg.flower} Snölängtan                                               
    Sofiahem met

{#emotions_dlg.flower} MoM76:                                                        
    Huddinge                                          
    {#emotions_dlg.flower} LnH                                                              Huddinge

{#emotions_dlg.flower} Attack:                                                         
    RMC Malmö
    {#emotions_dlg.flower} Nl2012                                                           RMC Malmö
    {#emotions_dlg.flower} Mamma0301                                              
      Cura Malmö

{#emotions_dlg.flower} Nina76                                                           
    IVF Kliniken Öresund Malmö

{#emotions_dlg.flower} Vincents mamma:                                        
    St: Göran
    {#emotions_dlg.flower} Odessa:                                                         

{#emotions_dlg.flower} Hoppfull idag                                                 Akademiska Uppsala
    {#emotions_dlg.flower} Jasmine25                                                       Akademiska Uppsala

{#emotions_dlg.flower} NL 86                                                             
    Falun
    {#emotions_dlg.flower} Lillan 15                                                       
      Falun
    {#emotions_dlg.flower} Fidelis ad urnam                                            Falun      

{#emotions_dlg.flower} Mandelmumsa                                               
    US Örebro

Äpple Akupunktur inför ivf/icsi/FET: Äpple 

Äpple LnH                
    Ska testa detta och ska köra en gång vid ÄP och en vid ET
    Äpple Csillag            2/5, 7/5, 10/5 ,14/5 ,16/5 ,21/5, (24/5 ÄP dag), (29/5 ET dagen 2 behand)
    Äpple Odessa          Vid båda IVF försöken med lyckat resultat

Solig Pergotime - Progynon - Estradot Solig   

Solig Csillag                      
    Pergotime 03-05, FET nr 1 Progynon - FET nr 2 Estradot    
    Solig FamiljenEkberg       
    FET nr 1    Progynon   
    Solig Nina76                     
    3 omgångar Pergotime, FET nr 1 Progynon
    Solig Charmina                
      Pergotime Mars-April 2012,Insemination

Tungan ute
    Mediciner utöver: Tungan ute

Tungan ute Csillag:
    Trombyl (MF) + Prednisolon för sänka imunförsvar + ägg ska fästa lättare+Prog MIC till V 15
    Tungan ute Frida79: Prednisolon (Pga MF)
    Tungan ute Odessa:
    Trombyl (pga MF) + Crinone
    Tungan ute Jottatotta: Albylminor för bättre cirkulation i livmoder

Glad
    Sprayare Glad

Fidelis ad urnam                                             
    18/9.
    Enäggs81                                                            
    28/9
    Skånetjejen                                                       
      28/9

Drömmer Sprutare Drömmer

Enäggs81                                                             
    11/10

Skrattande Äggplock/ ET/ FET Skrattande

nonnitott                                                         
    ÄP  26/9-12
    Enäggs81                              
                            Äp Plan V 43
    Skånetjejen                                                    
    ÄP plan V 44

Kräks Ruvare Kräks

Lnh td 6/10

Gravid Gravida Gravid

Gravid NL 86                          
    TD 8/2         VUL 24/5
    Gravid Rikolin                         
    TD ?
    Gravid Hoppfull idag             
    TD 21/4
    Gravid Odessa:                      
    TD 4/5         VUL 28/5
    Gravid Jottatotta                   
    TD 11/5       VUL 22/5
    Gravid FamEkberg                
    TD 15/5
    Gravid Snölängtan                 
    TD 25/5       VUL 13/6
    Gravid Joujou                         
    TD 28/5       VUL 20/6   Hjärta Slog
    Gravid Frida79                       
    TD 2/6          VUL 19/6
    Gravid Csillag                         
    TD 2/6          VUL 21/6   Hjärta Slog   NUPP/KUB 2/8  RUL 13/9
    GravidMYOKOM                     
    TD 30/6         VUL 23/7 Hjärta Slog

Baby Beräknade Baby

Baby NL 86                                          
    BF ?           
    Baby Rikolin                                        
    BF ?
    Baby Hoppfull idag                              BF ?
    Baby Odessa:                                       BF 10/1 - 2013
    Baby Jottatotta                                     BF 14/1 - 2013
    Baby FamiljenEkberg                            BF 19/1 - 2013
    Baby Snölängtan                                  
    BF 29/1 - 2013
    Baby Joujou                                           
    BF 5/2   - 2013
    Baby Frida79                                          BF 12/2  - 2013
    Baby Csillag                                             BF 13/2  - 2013
    Baby

Oskyldig MA - MF - X - ÄnglarOskyldig

Oskyldig Csillag                 
    Haft 3 MF med enlingar + 3 MF med Tvillingar
    Oskyldig Odessa               
    TD 3/2 MF + MA 11/2-11 då i v.10 men dött redan i v.5-6
    Oskyldig jazmine25            TD 18/6-11 MF i v.6 den 25/6-------TD 6/7-12 MF i v.6 8/7-12
    Oskyldig mamma0301         TD 21/4-12, MA
    Oskyldig Mandelmumsa    
    MF i v 5-6 ( upptäcktes på första UL mars -11), X (hittat i feb -10
    Oskyldig LnH                       TD 19/5, MF v4 (innan testdatum)
  • Csillag
    Tant Groda skrev 2012-10-08 13:22:30 följande:
    Såg att jag försvunnit ur listan!

Iaf så tar jag min första spruta ikväll.
    Lägger till dej igen.
    Roligt att höra du börjar spruta ikväll.
  • Csillag
    Väntrummet Kaffe

Kaffe Csillag:                                                Ivf Start  2011
    Kaffe NL86                                                    Ivf start  2011
    Kaffe LnH                                                        Ivf start 2011
    Kaffe Snölängtan                                       Ivfstart 2011
    Kaffe Mandelmumsa                                
    Ivf start 2011
    Kaffe Attack:                     Ivf Start 2011 Omstart Maj/Juni antingen ivf lr m äggdonation
    Kaffe Bira 11:                                              
    Ivf Start 2011 - Omstart Maj 2012
    Kaffe MoM76:                                              
    Ivf Start 2012
    Kaffe Vincents mamma:                           
      Ivf start 2012
    Kaffe Odessa:                                              
    Ivf Start 2012
    Kaffe Jottatotta:                                           
    Ivf Start 2012 
    Kaffe Lillan 15                                             
    Ivf Start 2012
    Kaffe Nicali                                                     
    Fosterfamilj
    Kaffe Nl2012                                                      
    Ivf start 2012
    Kaffe Hoppfull idag:                                    
    FET 2012
    Kaffe Mamma0301                                       
    Ivf start 2012
    Kaffe FamiljenEkberg                                    Fet start 2012
    Kaffe Nina76                                                  
       Ivf  Maj 2012
    Kaffe Joujou:                                                     
    Ivf start 2012
     Kaffe Fru Bone                                                 I vf start 2012
    Kaffe Hjärtefröjd                                              
    Ivf start år 2012 
    Kaffe Frida79                                                        
    Ivf start 2012
    Kaffe Karfor                                                          
    Ivf start 2012
    Kaffe jazmine25                                                    
    Ivf 2 start Oktober/November 2012
    Kaffe Sessan 83K                                              
      Väntar på ivf start Dec 2012

Förvånad Bakgrund Förvånad

Förvånad Csillag:    
    Född 1982 - Bor Blidsberg, Västra Götaland * Utredd 2001: Dåligt AmH, Trasig livmoderetapp,Ingen egen ÄL,Svår Endometrios,Dålig slemhinna * Hormonhjälp sen Juli 2001 * 14 st Inseminationer utfördes utan resultat *  Ivf 1 fick ut 12 ägg, 9 befruktades, 5 odlades till blastocyster. ET avbrutet pga TSH Värde * FET 1 stimulerad cykel med Progynon,2 ägg fick tas upp då 1.a ej klarade sej. TD visade - * FET 2 stimulerad cykel med Estradot, 1.a ägg klaraade upptining. TD - * Ivf 2 fick ut 12 ägg,8 befruktades,1 blasto dag 6, ET avbrutet dag 5 och bytt till FET.

FörvånadLnH:
        36 år, Bor i Stockholm *utredd 2011: Blockerade äggledare efter en infektion från en spiral 2010 *1 IVF, 1 FET, inne på tredje försöket med IVF korta metoden

Förvånad
    jazmine25:   Född 1981 - Bor i Sthlm * Utredd 2007: Jag har Pco-s och maken har inga spermier. * 2 Inseminationer med donerade spermier som blev minus. * IVF 1 fick ut 20 ägg, 7 befruktades, 1 till mig och 5 till frysen. Gravid men det blev missfall. * FET 1 i naturlig cykel. slutade i minus * FET 2 I stimulerad cykel med pergotime. slutade i minus * FET 3 blastocyst i naturlig cykel. slutade med mens och minus på RD 9 * FET 4 i naturlig cykel. Gravid blev missfall

Förvånadfa
    miljenEkberg :   33 år, Bor i södermanland *utredd 2004/2005: Mannen har dåliga simmare efter pg av att han opererat ner en testikel i tonåren *första ICSI 2006 vilket resulterade i en son, Första fet blev avbrutet pg av blödning vid ägglossning. Gör därför FET i stimulerad cykel nu.
    Förvånad Nina76:   
    36 år, bor i Helsingborg * Utredd 2007, oförklarlig barnlöshet * 3 omgångar Pergotime * 2 IVF, 1 avbrutet (inget embryo överlevde upptining) FET, påbörjar 3:e IVF

Förvånad    Bira11:    
    35år bor i Jämtland *Utredd 2005, dålig kvalitet på simmare, lågt antal. *Ätit pergotime *3 inseminationer *1 Ivf, misslyckat

Förvånad Nl2012
    * 39 år Bor i Kronobergslän * Utredd 2012, Sambons simmare för få tyvärr * Första Ivf/Icsi

Förvånad MYOKOM (Make your own kind of music):   
    33 år bor i Göteborg *utredd 2009: Blockerade äggledare. *4 IVF varav ett halvt försök (blev ingen embryoåterföring), påbörjar vårt  5:e försök i Juni. *Tredje IVF-försöket (Nov 2010) fick vi två embryon tillbaka och testade positivt. Blev tyvärr ett tidigt missfall. *Hade IVF-uppehåll hela 2011 för att återhämta oss från besvikelsen.

Förvånad
    MoM76:   Född 1976 Bor i Stockholm *Utredd 2011. Sambon har få och dåliga simmare efter bortopererad testikel och behandling för testikelcancer. *IVF 1: Ett ägg sattes in och 3 till frysen (två blasto och ett 2-dagars). Misslyckades. *FET 1  med blasto från frysen i naturlig cykel-misslyckat *FET 2: 28/5

Förvånad Mandelmumsa:   
    33 år, bor i Stockholm *Utredd 2010. Skadade äggledare pga äggledarinflammation. *IVF 6. Sjätte insättningen (FET) och detta är sista gratisförsöket. Sen blir det Linnékliniken. *IVF 1 slutade i tidigt MF (ofostrig graviditet). Efter det har det inte blivit något alls trots goda chanser enligt kliniken. *Fick även ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i feb -10 efter 6 mån försök på egen hand. Efter detta fick vi ställa oss i IVF-kön. *Har fått tillbaka ett tvådagars varje gång.
    Förvånad Snölängtan:   
    Ålder Okänd, Bor i Stockholm * Utredd 2011, Nedsatt funktion i Sköldkörteln. (Tsh närmare 40) * Ivf 1: 7ägg,varav 1 till ET och 2 till frys. * FET 1: Stim cykel.Ett ägg klarade upptining, andra klarade inte. * FET 2: Stim cykel Sista ägget som tyvärr bara är 2 celligt.

FörvånadOdessa   
    32år, Stockholm Två polyper bortopererade utredd sept 2011, make slöa simmare * Gravid naturligt jan -2011 MA i v.10 * ET Jan 2012 gravid mf v.6+4 * FET 25/4 gravid

Förvånadfrida79      
    33 år, Göteborg 1:a barnet 2 tidiga MF/X utredd 2012 Sahlgrenska oförklarligt barnlös 1:a IVF Carlanderska ET av 5-dagars blastocyst 23 maj 2012
    Förvånad Karfor:
    Sheehans syndrom (fick efter sonens födelse) Ivf 1: Inget Befruktat Ivf 2: Testade minus
    Förvånad nonnitott: Född 85 bor i Skövde. * Utredd 2010: Oförklarligt barnlös. * maj 2011 Insemenation utan hormoner *iokt 2011 nsemenation med hormoner   * feb 2012 IVF1: resulterade i ett 4celligt embryo, fäste inte, inget i frysen * sep 2012 IVF2 pågående,

Nalle syskonförsök Nalle

Nalle Csillag                    
           Dotter 01 (Ppiller) + Tvillingar 06 (Hormonhjälp)
    Nalle Enäggs81                      Tvillingar 05 (ICSI)
    Nalle LnH                                
    Dottern (åt minipiller), Son (säkra perioder)
    Nalle Nina76                          
    Dotter 08 (IVF 1) 
    Nalle FamiljelnEkberg        
    Son 07 (ISCI)
    Nalle Bira11                           
    Son 2006 på naturlig väg
    Nalle Snölängtan                  
    Son 2008 på naturlig väg
    Nalle Karfor                           
    Son 2010

{#emotions_dlg.flower} Ivf Klinik {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Csillag:                                                      
      Car landerska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Make Your own Kind of music                  
    Carlanderska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Frida79                                                         Carlanderska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Karfor                                                          
    Carlanderska Göteborg

{#emotions_dlg.flower} Nonnitott                                                       Sahlgrenska Göteborg

{#emotions_dlg.flower} Bira 11:                                                         
    Umeå

{#emotions_dlg.flower} Jottatotta:                                                 
    Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} Joujou:                                                       Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} FamiljenEkberg                                         Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} Enäggs81                                                  
    Carl Von Linne

{#emotions_dlg.flower} Snölängtan                                               
    Sofiahem met

{#emotions_dlg.flower} MoM76:                                                        
    Huddinge                                          
    {#emotions_dlg.flower} LnH                                                              Huddinge

{#emotions_dlg.flower} Attack:                                                         
    RMC Malmö
    {#emotions_dlg.flower} Nl2012                                                           RMC Malmö
    {#emotions_dlg.flower} Mamma0301                                              
      Cura Malmö

{#emotions_dlg.flower} Nina76                                                           
    IVF Kliniken Öresund Malmö

{#emotions_dlg.flower} Vincents mamma:                                        
    {#emotions_dlg.flower} Odessa:                                                         

{#emotions_dlg.flower} Hoppfull idag                                                 Akademiska Uppsala
    {#emotions_dlg.flower} Jasmine25                                                       Akademiska Uppsala

{#emotions_dlg.flower} NL 86                                                             
    Falun
    {#emotions_dlg.flower} Lillan 15                                                       
      Falun
    {#emotions_dlg.flower} Fidelis ad urnam                                            Falun      

{#emotions_dlg.flower} Mandelmumsa                                               
    US Örebro

Äpple Akupunktur inför ivf/icsi/FET: Äpple 

Äpple LnH                
    Ska testa detta och ska köra en gång vid ÄP och en vid ET
    Äpple Csillag            2/5, 7/5, 10/5 ,14/5 ,16/5 ,21/5, (24/5 ÄP dag), (29/5 ET dagen 2 behand)
    Äpple Odessa          Vid båda IVF försöken med lyckat resultat

Solig Pergotime - Progynon - Estradot Solig   

Solig Csillag                      
    Pergotime 03-05, FET nr 1 Progynon - FET nr 2 Estradot    
    Solig FamiljenEkberg       
    FET nr 1    Progynon   
    Solig Nina76                     
    3 omgångar Pergotime, FET nr 1 Progynon
    Solig Charmina                
      Pergotime Mars-April 2012,Insemination

Tungan ute
    Mediciner utöver: Tungan ute

Tungan ute Csillag:
    Trombyl (MF) + Prednisolon för sänka imunförsvar + ägg ska fästa lättare+Prog MIC till V 15
    Tungan ute Frida79: Prednisolon (Pga MF)
    Tungan ute Odessa:
    Trombyl (pga MF) + Crinone
    Tungan ute Jottatotta: Albylminor för bättre cirkulation i livmoder

Glad
    Sprayare Glad

Fidelis ad urnam                                             
    18/9.
    Enäggs81                                                            
    28/9
    Skånetjejen                                                       
      28/9

Drömmer Sprutare Drömmer

Tant Groda                                                             
    8/10
    Enäggs81                                                              
    11/10

Skrattande Äggplock/ ET/ FET Skrattande

nonnitott                                                         
    ÄP  26/9-12
    Enäggs81                              
                            Äp Plan V 43
    Skånetjejen                                                    
    ÄP plan V 44

Kräks Ruvare Kräks

Lnh td 6/10

Gravid Gravida Gravid

Gravid NL 86                          
    TD 8/2         VUL 24/5
    Gravid Rikolin                         
    TD ?
    Gravid Hoppfull idag             
    TD 21/4
    Gravid Odessa:                      
    TD 4/5         VUL 28/5
    Gravid Jottatotta                   
    TD 11/5       VUL 22/5
    Gravid FamEkberg                
    TD 15/5
    Gravid Snölängtan                 
    TD 25/5       VUL 13/6
    Gravid Joujou                         
    TD 28/5       VUL 20/6   Hjärta Slog
    Gravid Frida79                       
    TD 2/6          VUL 19/6
    Gravid Csillag                         
    TD 2/6          VUL 21/6   Hjärta Slog   NUPP/KUB 2/8  RUL 13/9
    GravidMYOKOM                     
    TD 30/6         VUL 23/7 Hjärta Slog

Baby Beräknade Baby

Baby NL 86                                          
    BF ?           
    Baby Rikolin                                        
    BF ?
    Baby Hoppfull idag                              BF ?
    Baby Odessa:                                       BF 10/1 - 2013
    Baby Jottatotta                                     BF 14/1 - 2013
    Baby FamiljenEkberg                            BF 19/1 - 2013
    Baby Snölängtan                                  
    BF 29/1 - 2013
    Baby Joujou                                           
    BF 5/2   - 2013
    Baby Frida79                                          BF 12/2  - 2013
    Baby Csillag                                             BF 13/2  - 2013
    Baby

Oskyldig MA - MF - X - ÄnglarOskyldig

Oskyldig Csillag                 
    Haft 3 MF med enlingar + 3 MF med Tvillingar
    Oskyldig Odessa               
    TD 3/2 MF + MA 11/2-11 då i v.10 men dött redan i v.5-6
    Oskyldig jazmine25            TD 18/6-11 MF i v.6 den 25/6-------TD 6/7-12 MF i v.6 8/7-12
    Oskyldig mamma0301         TD 21/4-12, MA
    Oskyldig Mandelmumsa    
    MF i v 5-6 ( upptäcktes på första UL mars -11), X (hittat i feb -10
    Oskyldig LnH                       TD 19/5, MF v4 (innan testdatum)
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012