Snölängtan skrev 2012-11-07 18:03:07 följande:
Csillag: Hur går det för dig?!?
Hej gumman.
Jo de går bra.
Är tillbaka på sjukhust så jag ligger här o vickar på tårna

Uttråkad till MAX mn va gör man inte för grodan ska stanna o öka chansena att överleva.
Fick va hemma mellan fred-måndag.
Va dock tvungen att lova gå till läkaren på måndagen o tyvärr va min läkare sjuk så jag fick en annan då jag har högrisk graviditet..Fick en blödning på måndag morgonen så ja konsulterade med mina läkare o dom sa att åk till läkaren o se va de e för blödning, e de en "vanlig" blödning så får jag vara hemma tills på kvällen är de moderkakan så måste jag åka in till sjukhuset direkt.Läkaren jag fick träffa gjorde ett UL men hon sa att VUL inte va nödvändigt.
När ja ifrågasatte henne VARFÖR då jag har en pågående blödning svarade hon att då ska vi ju inte rota där nere för en infektionsrisk.Hon tog ett SF mått på mej o sa att de låg på 18 o jag frågade om de va bra.Fick svaret att ja de va inga problem med de måttet för denna veckan.Vågen visade fortfarande bara 3 kg ökning nu senaste 20 veckorna o de skulle ja inte oroa mej för heller,trots ja påpekade att de känns som nått inte stämmer.Normalt sett under graviditeterna ökar ja ja bara genom att titta på nån mat typ.
Efter besöket gnagde allt hon sagt till mej o jag tyckte hon resonerade konstigt mn ja skulle ju in till sjukhsuet igen på kvällen så jag tänkte jag tar de med mina läkare då.
Fyllde 30 i måndags så de va därför ja fick va hemma en extra dag så släkten ville komma o fira i den mån ja orkade s svärmor hade varit snäll o fixat både smörgåstårtor, fika/tårta o all dricka osv så jag behövde inte göra nått sj.
Under kalaset hade blödningen slutat så jag kände lite att guu va skönt,mn oron försvann aldrig helt.
Efter kalaset blev de att fara tillbaka till sjukhuset o jag berättade va den andra läkaren sagt o dom blev skogs tokiga.
Efter ett VUL konstaterade dom att jag hade blött från moderkakan IGEN o de blev ett himla liv om va den andra läkaren egentligen hade gjort o va hon hette.
Visade sej efter hon fått en utskällning att hon inte läst min journal utan hade "tagit för givet" att jag va en nojjig patient som hade en enkel blödning som kan komma då o då och bara ville bli sjukskriven som de flesta vill bli.
Jag va så arg när ja pratade med mina läkare sen.
Jävla idiot läkare,så skönt jag har bra läkare i normala fall.
Sen va de väl synd att min ordinarie läkare va sjuk den dagen så jag fick en annan, typsikt mn sjuk kan alla bli.
Min ordinarie läkare ja haft i 11 år va lika förbannad som sjukhuset va när han fick reda på hur hon bemött mej o va hon gjort.
han sa även att hade hon öppnat min journal ens så hade de från start stått MYCKET STOR HÖGRISK GRAVIDITET de första hon sett.
Hade en ordentlig blödning med klumpar o fostervatten i tisdags kväll så just nu får jag inte ens gå på toa.
Fostervattnet har börjat sippra vilket inte e bra alls.
Ska på TUL om en stund o kolla så bebisen ändå har tillräckligt med fostervatten och om den växer som den ska.
Då SF måttet låg på 18 och borde ligga på 25-27 just nu och jag borde ha en ökning på ca 10 kg nu så är nu läkarna oroliga att grodan antingen inte växer längre eller e alldels för liten.
bara att hålla tummarna o hoppas på de bästa.
Har inte kunnat koncentrera mej på nått.
Men är så skönt att vara omgiven av läkare som vet va dom sysslar med och gör allt för mej och min groda.
Hur går de för dej??????
Kram