• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    joujou skrev 2012-05-04 09:44:15 följande:
    Lnh; jag tyckte jag festade mycket bär jag festade 3/v förr i tiden ;) haha.

Jag har bara sprutat en dag, så jag vet inte än! :p Det gick bra igår, men tyckte det brändes lite efteråt. Men nu är det ju bara 5 dagar kvar ;)
    kämpa på gumman, de kommer gå jättebra o snart sitter du där med en bebismagen
  • Csillag

odessa har du testat..nyfiken!!!

håller alla tumamr o tår.

vek tillochmed håret i kryss idag för din skullFlört

• Csillag
    joujou skrev 2012-05-04 09:54:43 följande:
    Csillag: tack fina du!!
    de e så lite så gumman,inget att tacka för.
  • Csillag
    joujou skrev 2012-05-04 11:08:54 följande:
    Csillag: hur hår det för dig?! Kram
    Jag väntar på mensen så sitter här o rullar tummarna.
    Den beräknas komma nästa söndag den 13.e.
    För min del får den gärna komma tidigare för en gång skull.
    Men med min tur o som de va efter förra FET så kanske den blir sen.HOPPAS INTE!!

vill köra igång nu känner jag.
    Nu ahr ja tagi tag i akupunkturen oxå så nu vill ja allt ska rulla igång.

jag har ju inte så ont av sprutor vaggisar äp er osv.
    de ja tyckt e värst e ju VÄNTAN under ruvartiden.
    Fast tyvärr har ja ju känt på mej alla gånger att de kommer visa minus vilket de har gjort.
    enda gången ja mått riktigt dåligt av medicinen är ju första FET då jag mådde så illa o kräkten,MEN de visade ju sej att progynon innehöll massa laktos så de e ju inte konstigt då jag e laktosintolerant.

Så nu ser ja fram emot en ny omgång.
    Sen hoppas ja att de vill ha sej bara.

Har ju bara detta försöket kvar + ett frys så hoppas verkligen de vill fästa.

Nu ska ja ta tag i lite städning här hemma.
    Med 4 björnar här hemma så behövs de några gånger om dagen hehe.

kram
  • joujou

Csillag: okej vad för slags mediciner blir det nu? Och hoppas, hoppas Mensen är förtidig jag hade för en gångs skull tur att min kom 2v för tidigt.

Hur känns det med akupunkturen?! Skulle vilja testa det!

Jag kommer be om mycket lugnande vid ÄP kan jag tala om. Haha. Jag är så nervös i för det. Jag har iofs blivit rädd för vanligt ul också sen jag gjorde mina sista cellprovet och den gynen höll på möblera om mig! Så tycket det är lite jobbigt bär dom hållet på gräver där nere.

Jag börjar känna lite porr i äggstockarna. Kan jag redan känna av efter en spruta bara?!

• LnH
    joujou skrev 2012-05-04 12:18:26 följande:
    Csillag: okej vad för slags mediciner blir det nu? Och hoppas, hoppas Mensen är förtidig jag hade för en gångs skull tur att min kom 2v för tidigt.

Hur känns det med akupunkturen?! Skulle vilja testa det!

Jag kommer be om mycket lugnande vid ÄP kan jag tala om. Haha. Jag är så nervös i för det. Jag har iofs blivit rädd för vanligt ul också sen jag gjorde mina sista cellprovet och den gynen höll på möblera om mig! Så tycket det är lite jobbigt bär dom hållet på gräver där nere.

Jag börjar känna lite porr i äggstockarna. Kan jag redan känna av efter en spruta bara?!
    Jag kände nog det dagen efter första sprutan, men ska du bara spruta i 5 eller 6 dagar?
    Jag tog sprutor i 9 dagar och då räknar jag in ovitrelle sprutan.

Jag tog lugnande sista gången och jag höll på att trilla av stolen för allt snurrade till, kändes som om man var jätte full och det bara slog till.

Den här gången så tog jag bara smärtstillande och det fick jag i omgångar så det vart inte alls så att jag mådde dåligt och kände att jag skulle trilla av stolen. Var så pigg att jag fick titta när det plockade äggen. Det var kul, eller ja intressant!

Snart iväg till ET :S
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012