• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Odessa

Jag och min man kom överens om att han inte skulle dricka alkohol, bada badkar varmt (han älskar det och gör det gärna varje dag) och inte cykla under tre månader i höstas. Det tar ju ca 3 mån från att spermierna bildas till att de kommer ut. Det var efter att vi i september fick reda på att han hade hälften i spermieantal i ett sk. Swimup test. Vid IVF i januari och ytterligare andrologiskt test för att hitta orsak, hittades inga avvikelser hos spermierna. Jag vet att det kan variera, men det känns ändå som om att de här tre månaderna gjorde skillnad. Tror inte måttligt drickande påverkar så mycket men ofta och mycket kanske påverkar?

Lnh: förstår att det känns tufft ibland, jag håller med om att det är mycket som hamnar på en själv.

Csillag: spännande att du är igång med sprutorna nu!! Hur kändes det? Dricker du örter också?

Jag är på Rd 8 idag och kommer testa i morgon, spännande!

• Odessa

Förresten: jag cyklar till och från jobbet, tycker ni jag ska ta det lugnt med det nu? Fram till TD?

• Bira11

Sprutstart i morgon.
    Blodprov den 10maj, Ultraljud den 14 maj ser de bra ut då blir de ägglossnings sprutan på kvällen, så då blir de äggplock den 16.

Förra gången blev allt försenat då jag aldrig blev nedreglerad, denna gång då vi gkör korta så blir de 1v tidigare än beräknat då mensen kom lite tidigare.

• Lillan15

Jobbigt de där med männen! Samma här, han gillar att dricka öl/alkohol på helgerna. Dessutom tränar han dåligt. Har info att jag måste gå genom en hel del saker som han slipper. + att han redan har dåligt med simmare... Han jobbar ganska mycket oxå. Jag blir oxå så less mellan varven.

• LnH

Vad skönt att jag inte är den enda som blir så less ibland!!!

Odessa: testat? och angående cykling, beror väl nog på lite hur långt och hur snabbt du cyklar antar jag. Ifall det kanske är en km och du cyklar i maklig takt så kanske det inte är så farligt som om du skulle cykla 1 mil i väldigt snabb fart. Jag fick höra inga långpromenader men lite kortare var helt ok.

Och på något sätt känns det lite som om, är ägget bra så kommer det fastna oavsett vad vi än gör. Och är det ett dåligt ägg (alltså genetiskt på insidan menar jag) så kommer det inte fastna även ifall vi skulle vara sängliggandes.

När jag blev gravid med dottern åt jag minipiller och jag festade 5 dagar per vecka och jag rökte 2 paket om dagen och jobbade jätte mycket. Men jag blev ändå gravid. Det som jag ville ha sagt med detta är att de vill eliminera bort alla eventuella risker som gör att ägget inte fäster antar jag.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012