• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH

Tack! Sorry för långt och tråkigt inlägg men har liksom ingen annan i samma situation i närheten att diskutera det hela med, det finns liksom bara er härinne...

• LnH

Labbet ringde och utav de 10 ägg som de fick ut så var 5 befruktade, så imorgon ET...hoppas att de ser bra ut imorgon med.

• Mandelmumsa

LmH: Är det på Sophiahemmet du går? Låter ju perfekt att man bara betalar för frysisar som tar sig!!
    Förstår att du är sur på din man. Det är elakt av honom att lägga skulden på dig, han måste ju se sin del också! Och som sagt så är det ju för hans skull!

• LnH

Mm Sophia hemmet. Det är inte så billiga men det där med att inte betala för de frysisar som inte tar sig det är bra :)

Ahhh nu mår jag lite bättre när jag har fått skriva av mig alla mina tankar som går och irreterar mig och gör  mig så arg! Cool

Nu kan jag koncentrera mig på jobbet igen och jobba ifatt det jag inte hann med igår när jag jobbade hemifrån efter ÄP.

Det positiva, den här gången så har jag nästan inte alls ont efter ÄP som jag hade förra gången. Visst det känns av men inte lika mycket som innan.

Mandelmumsa: vart är du i behandligen? Såg att det stod FET vecka 17 men inget mera...

• Mandelmumsa

Jag är på RD 5 efter ostimulerat FET. Det är femte insättningen totalt och vi har nu bara en kvar i frysen, sedan blir det till att fortsätta privat! Därför jag är lite intresserad av vilka privata alternativ som finns!
    Vad kostar en hel behandling på Sophiahemmet och vet du om man kan köpa 3-pack där?

• Bira11

Dr på vårdcentralen trodde jag hade mycoplasma, har fått medicin men väntar på besked från min Ivf Dr om jag får äta den sorten.

Fick mens i dag och ska börja spruta nu i kväll eller i morgon, har inte hört något från Dr än.
    Hoppas nu inte att de skiter sig pga av att jag är sjuk.

• Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-03 17:08:21 följande:
    Dr på vårdcentralen trodde jag hade mycoplasma, har fått medicin men väntar på besked från min Ivf Dr om jag får äta den sorten.

Fick mens i dag och ska börja spruta nu i kväll eller i morgon, har inte hört något från Dr än.
    Hoppas nu inte att de skiter sig pga av att jag är sjuk.
    jag frågar som föregående, va e mycoplasma??
    Chansar de har med nått som kan störa ivfen då man får börja spruta med en vanlig förkylning.

Hoppas du får börja spruta.
    Du har fått vänta så länge nu så klart du ska få börja spruta.

• Csillag
    LnH skrev 2012-05-03 08:23:14 följande:
    Jag fick bara 2 till frysen förra gången. Och ett av dem klarade inte upptiningen och det andra tappade en massa celler när de frös upp det. Så hoppas på flera denna gång.

För nu har jag bestämt mig att jag kommer inte gå igenom ett till helt IVF försök. Så ifall det inte blir något nu så får det bli frysförsök tills det tar sig. Det positiva med frysförsöken är att det kostar inget ifall man inte blir gravid och blir man gravid kostar det 8000.

Men idag är jag sur. Min make verkar tycka att det enbart är MITT fel att det inte fungerar. Han tjatar på saker jag gör som inte är bra etc. Men under ruvar perioden så är det jag som får storstäda och fixa med en massa saker trots att läkaren sagt till han att det ska jag inte göra utan det får han göra. Och han säger till mig att stressa inte på jobbet, gör inte det extra och titta inte ens på en vinflaska, förra ruvar perioden så var vi ute på landet och han blev skitfull, jag tog en halv halv klunk av ett vinglas för att det var ett vin som är fint och som jag har velat testa länge men inte kommit mig för att köpa. Då fick jag skit för det.

Och innan han ska lämmna sitt bidrag så har minsann han supit till (båda gångerna och inte så lite heller) och vem är det som inte säger att det är därför det inte fungerar? Det kan ju faktiskt inte BARA bero på mig??

Och han har inte någon sympati för att jag är den som de sticker och som ska proppa i mig hormoner och som ska vara gravid i 9 månader och detta gör jag för HONOM och det vet han! Tycker han är otacksam och en sur ****'!!!
    Men han gör ju faktiskt saker som är bra med är bara sur just nu, är väl alla hormoner som spökar :S
    Gumman då, man får låta gnällig här.
    De har du all rätt till.
    Tror inte männen förstår riktigt va vi går igenom.
    Dom får lämna ett prov,men vi ska ta hormoner,vaggisar,ÄP,ET o ruva o vänta på testdag
    Under tiden ska vi tänka på att ta de lugnt,äta rätt o inte dricka nån alcohol.

Dom behöver lämna sitt prov o sen e de bra.

Jag säger likadant till min man när han öppnar en öl.
    Att han kan ju tänka på hur många spermier som precis då kommer försvinna o att ja får gå igenom de ena o andra o tredje men han kan inte avstå från en öl.

Tror inte dom ser de som vi gör, o förstår nog ionte heller.

Min man o jag har gått igenom allt de här i 11 år o jag tror ärligt ointe han förstår allt än idag.
    Tror de blir annorlunda för kvinnan än mannen.

Här går du gnälla gapa skrika hur mkt du vill.
    Å du SKA ta de lugnt under ruvningen o INTE storstäda o hålla på.
    Visst ska man leva som vanligt,men från ET-TD kan man ju trappa ner lite åtminstonde.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012