joujou skrev 2012-05-04 12:18:26 följande:
Csillag: okej vad för slags mediciner blir det nu? Och hoppas, hoppas Mensen är förtidig

jag hade för en gångs skull tur att min kom 2v för tidigt.
Hur känns det med akupunkturen?! Skulle vilja testa det!
Jag kommer be om mycket lugnande vid ÄP kan jag tala om. Haha. Jag är så nervös i för det. Jag har iofs blivit rädd för vanligt ul också sen jag gjorde mina sista cellprovet och den gynen höll på möblera om mig! Så tycket det är lite jobbigt bär dom hållet på gräver där nere.
Jag börjar känna lite porr i äggstockarna. Kan jag redan känna av efter en spruta bara?!
Jag ska ta maxdos gonal F från mens dag 1.
Sen blir de vaggisar från ca 6 dagar innan ÄP fram till TD.
Visar de positivt fortsätter ja me de fram till V 37.
Tar orgalutran (Stopsprutan) i 8 dagar denna gången.
Förhoppningsvis ska de fungera.
Fick ju ut bra med ägg sist trots mitt dåliga amh men ja tar de som de kommer.
Vet oddsen e små så vill inte hoppas för mkt.
Akupunktur sägs ju kunna va bra så därför ja testar de.
min livmoder va ju väldigt väldigt kall mot resten av kroppen.
dvs den är inte bebolig heller så därav äggen inte vill stanna kvar oxå.
Vill råda dej till att tänka över massa mediciner vid ÄP.
De är väldigt mkt "gift" i medicinerna vilket oxå gör att äggen kan ha svårt att fästa när du får tillbaka.
Detta är en anledning varför man gör akupunktur för att skynda på gifterna ur kroppen efter ÄP.
Jag sa redan första gången att ja vill ha så lite medicin som möjligt.
Då har ja hellre lite ont i nån sekund.,
Jag tänkte så jär.
Dottern va ja fullproppad med hormoner under förlossningen o kände inte ett skit att de skulle göra ont.
UNDERBART tänkte jag.
Tvillingarna födde jag utan minsta lilla smärtstillande och de va inte så farligt.
Kan ja föda barn, dessutom tvillingar utan bedövning så kan jag göraÄP med ytterst lite medicin.
Lite måste man ha,men jagf har sagt att de ska va de minsta man verkligen behöver.
Hela ÄP tänkte jag bara, ju mindre smärtstillande,ju mindre gifter,ju mindre stannar de kvar o ju större chans till graviditet.
Hade lite mensvärk på kvällen men inte så farligt.
Tror man hela tiden ska försöka se de positiva,att nu är de över o tänka positivt att de kanske blir bebis.
Tro mej, man dör inte!
MEN detta är bara ett råd.
Jag vet många som tar till all medicin dom bara kan för att dom är rädda o tror de ska göra så ont.
De går fort o är inte alls så¨farligt.
Tror många spänner sej för mkt o de gör sitt oxå.
du ska se ditt ÄP går kanon!
Rekomendation akupunktur samma dag som ÄP om du viull få ut gifterna i kroppen fortare o öka blodflödet så¨ägget fäster lättare.
har du insättning 2 dagar efter ÄP så är ju inte gifterna ute på långa vä
gar.De tar upp till 5-8 dagar för de flesta.