• Anonym

Klassträff?!

Klassträff! Hur kan de tro att jag skulle vara intresserad av klassträff? Driver de med mig, eller? De skulle i så fall inte vara första gången...

Vad skulle vi kunna ha att säga varandra? Kanske kunde det låta så här:

"Hej! Jag kommer ihåg när vi tvingades sitta brevid varandra i klassrummet och du boxade mig i ryggen när läraren inte såg. Sedan berättade du dagligen för mig hur jävla ful jag var. Hur har du det nu för tiden?"

Att man kan vilja ha klassträff med en klass där stämningen var god kan jag förstå. Men i en klass som vår, hur tänker man? Det räcker väl om de som umgicks då hör av sig till varandra och träffas. Att bjuda in någon som var utanför, blev förlöligad och trakasserad är väl bara för mycket. Varför liksom??        

• Svar på tråden Klassträff?!
  • Anonym

Kanske för att någon vill be om ursäkt för sitt beteende...vem vet?

• Anonym (Mami)

Vi hade nog ingen dålig stämning i vår klass men det finns ju dom som var mer eller mindre utanför. Jag har varit vän med människor i båda "lägren" men vem vet hur dom är idag. Tänk om ingen jag gillar är där. Tänk om det slutar med att jag sitter ensam i ett hörn och bara känner mig obekväm. Tänk om jag får kontakt med någon jag tappat bort och får en riktig vän på köpet. Jag är väldigt kluven till om jag ska gå eller inte.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-05 13:13:49 följande:
    Kanske för att någon vill be om ursäkt för sitt beteende...vem vet?
    Nja, det tvivlar jag starkt på. Det var 23 år sedan vi gick ut grundskolan. Om någon mot förmodan skulle vilja be om ursäkt hade de väl kunnat tänkt på det tidigare. Nej, jag tvivlar starkt på att dessa personer ångrar något.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-05 13:18:28 följande:
    Nja, det tvivlar jag starkt på. Det var 23 år sedan vi gick ut grundskolan. Om någon mot förmodan skulle vilja be om ursäkt hade de väl kunnat tänkt på det tidigare. Nej, jag tvivlar starkt på att dessa personer ångrar något.
    Många ransakar sina dumheter och erfarenheter när man får barn. så för vissa kan det ta tid.. men men..det vet bara dom...
    Sköt om dig.
  • TrendyFarsa
    Själv ångrar jag som f-n det som vi gjorde mot en kille i vår klass. Vi var så vidriga att jag imponeras över att han inte tog livet av sig, han hade en psykiskt sjuk mamma som grädde på moset.

Vår klass har haft inte mindre än två klassträffar och jag har inte gått på en enda av de. Vad skulle jag och vi andra svin säga till honom?

- Förlåt för att vi gjorde dina första nio år i skolan och din start i livet till ett levande helvete. Kompisar eller?

Sen förstår jag TS och om man bortser från han som vi terroriserade så vad ska vi prata om? Det enda som vi har gemensamt är att vi får massor med år sedan tillbringade tid under samma tak.
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2012-03-05 13:24:00 följande:
    Själv ångrar jag som f-n det som vi gjorde mot en kille i vår klass. Vi var så vidriga att jag imponeras över att han inte tog livet av sig, han hade en psykiskt sjuk mamma som grädde på moset.

Vår klass har haft inte mindre än två klassträffar och jag har inte gått på en enda av de. Vad skulle jag och vi andra svin säga till honom?

- Förlåt för att vi gjorde dina första nio år i skolan och din start i livet till ett levande helvete. Kompisar eller?

Sen förstår jag TS och om man bortser från han som vi terroriserade så vad ska vi prata om? Det enda som vi har gemensamt är att vi får massor med år sedan tillbringade tid under samma tak.
    Precis, ett förlåt räcker liksom inte till för att gottgöra det hela. Att bli utsatt för mobbing under en så lång tid påverar en som person en lång tid framöver. Inte bara där och då. Jag tänker idag inte så ofta på vad som hände, men jag har ingen som helst lust att någonsin träffa dessa personer igen och bli påmind.
  • Anonym (fd fet)

Jag fick hela mina skolgång höra att jag var fet och ful (jo jag VAR överviktig) men det blev knappast bättre av att höra att klassen och övriga skolan tyckte det. Jag är den där fula ankungen som blev en svan... Gift med en ganska framgångsrik man, barn, bra jobb, smalare än dom flesta och jo jag ser faktiskt rätt hyfsad ut. Och helt plötsligt börjar gamla klasskompisar adda mig på facebook och ingen säger ett ljud om alla tillmälen dom använde i 9 års tid... Kan tänka mig att reaktionen om jag tog upp det skulle bli att man hänger upp sig på dåtid och är bitter

• Ebba Caroline

Om du inte vill gå så gå inte då....

• Lillafrökenfräken
    Jag tror inte ens de är medvetna om vad som hänt där och då. Det är den tanken jag har angående mina egna klasskamrater och utfrysningen från sexan till nian. Jag betvivlar starkt på att de ser situationen på samma vis som jag gjorde då.
  • La Lola

Jag gick på både 10 och 20årstråffarna.

Jag ville visa övriga att jag faktiskt inte knäcktes totalt av deras behandling.
    Ok, jag blev inget märkvärdigt men jag duger som jag är.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Klassträff?!