• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • angeni

Så länge det inte är som viktnedgång så kan den användas för att se vad olika saker innehåller kalorimässigt.
    Men ej för viktnedgång

• Solstråle0001

Igår gick det inget bra trots extra kalorier då jag promenerade. Kunde inte motstå då barnen åt lördagsgodis Dumt!!! Nya tag idag!

• angeni

Nya tag idag:) igår låg jag mkt plus efter all mat äten eftersom vår promenad på en mil förbrände 710 kalorier, så igår unnade jag mig popcorn. Vägde och räknade allt och för första gången var det lagom mängd:)

Idag ska det pluggas så ingen träning hinns nog med

Frukosten drar alltid iväg för mig. Tips?

• angeni
    Solstråle0001 skrev 2013-01-06 10:18:04 följande:
    Igår gick det inget bra trots extra kalorier då jag promenerade. Kunde inte motstå då barnen åt lördagsgodis Dumt!!! Nya tag idag!
    det är bara att ta nya tag :) vi får kämpa på.
  • EmeNo11

Jag åt havregrynsgröt men lågkalori hallonsylt när jag var som hårdas med kaloriräknandet. Med lite mjölk i vart de kanske 160-180 kalorier :)

• angeni
    Solstråle0001 skrev 2013-01-06 11:16:43 följande:
    Vad duktig du är som lyckas äta lagom Vad äter du till frukost?
    Jadu, än så länge har jag inte hittat något bra som jag sedan står mig på.
    Fil har jag provat men det står jag mig inte på, har aldrig gjort.
    Mackor är det som har fungerat bäst. Men det drar ju iväg lätt kalorimässigt.

Så tips tas gärna emot :)

Gröt såg jag nu att jag fått tips på, har köpt hem lågkaloriäppelmos, men sylt kanske innehåller mindre.
  • Solstråle0001

Angeni: om du gillar mackor kan du ju strunta i smöret och ha skinka el mager ost på. Gärna nån grönsak så känns det ju lite festligare. Och se till att begränsa dig till två stycken! Det blir ju ca 250 kcal beroende på bröd och pålägg! Jag äter alltid två mackor till frukost. Och så kaffe förstås
    Ett tag åt jag lättfil med knäckebröd söndersmulat i. Mättade bra mycket bättre än müsli och vanliga flingor.

• angeni

Mackor har jag son gräns på 2 sedan länge:)
    Och använder besvara pålägg istället för smör:) och grönsaker, men ska iaf ge gröt en chans:)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!