• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • ElinGBG

Här står vikten stilla den här veckan, men jag vet exakt varför och är glad att jag inte gått upp. Har haft en otroligt psykiskt och fysiskt jobbig vecka, det är mycket i livet nu som jag inte kan råda över och det är jobbigt såklart. I kombination med mensen blev det några dåliga kostval :)

• Solstråle0001

Elin: låter inget roligt! Hoppas det känns bättre nu. Skönt att vågen stått stilla och du inte gått upp i alla fall!

Själv har jag varit duktig hela veckan. Har kunnat unna mig lite choklad och vin och ändå hållit mig på grönt. Ska försöka att inte synda ikväll... Hm... Hoppas det funkar. Imorgon ska jag strunta i att räkna i alla fall!

Det är ju lite lättare nu när man kommit i "mål". Fast ibland äter går jag upp några hekton nån vecka och så skärper jag mig veckan efter så det försvinner. Funderar på om det är det som kallas att "jojjobanta"? Eller handlar det om många kilon och att man sen nästan svälter sig?

• ElinGBG
    Solstråle0001 skrev 2012-09-21 18:11:13 följande:
    Elin: låter inget roligt! Hoppas det känns bättre nu. Skönt att vågen stått stilla och du inte gått upp i alla fall!

Själv har jag varit duktig hela veckan. Har kunnat unna mig lite choklad och vin och ändå hållit mig på grönt. Ska försöka att inte synda ikväll... Hm... Hoppas det funkar. Imorgon ska jag strunta i att räkna i alla fall!

Det är ju lite lättare nu när man kommit i "mål". Fast ibland äter går jag upp några hekton nån vecka och så skärper jag mig veckan efter så det försvinner. Funderar på om det är det som kallas att "jojjobanta"? Eller handlar det om många kilon och att man sen nästan svälter sig?
    Ja det känns bättre nu! Det går i vågor, vissa dagar är värre än andra helt enkelt. Som tur är har jag en fantastisk sambo som pysslar om mig när jag är nere och lovar att allt fixar sig.

Nä jag skulle inte kalla det att jojjobanta, snarare att du försöker anpassa dig till ett "lagom-liv" eller vad man ska säga :) hur känns det nu när du ligger på målvikt? Är det svårt att komma upp i mängden varje dag? :)
  • Solstråle0001

Elin: tur att du har din sambo
    Menar du om det är svårt att äta upp mina kalorier? Jag får äta lite över 1900 för att bibehålla min vikt. Jag tycker det är jättelite. Skulle kunna äta bra mycket mer Känns surt, vill kunna äta lagom... Men man kanske vänjer sig.

• ElinGBG

Solstråle: ja precis så jag menade! Vad jobbigt att det känns så, hoppas som du säger att man vänjer sig. Är lite orolig för hur det ska gå när jag väl är nere på målvikt, men hinner fundera ett tag. Har 14 kg kvar ;)

• Solstråle0001

Regelbunden träning hade ju gjort att man fått äta mer. Tycker om att träna men det är mycket på sambons jobb just nu så det svårt att hinna med på kvällar då det finns två söta barn att ta hand om.

• Solstråle0001

Förresten... Är det nån mer än jag som fastnar i bak och matlagningstrådar bara för att man ska äta nyttigt. Sitter och läskar mig hela tiden

• EmeNo11

Jag har fortfarande inte hittat tillbaka till flytet jag hade i somras. Träningen går däremot riktigt bra nu och börjar bli roligt igen. Maten går sådär, vräker inte i mig sötsaker och sådant men jag fick en köksassistent i födelsedagspresent så den måste ju köras in :P snart hoppas jag maten flyter på som förut igen.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!