• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

EmeNo: är det bröd du bakar? Gillar att baka bröd, men äter alltid för mycket då det är så gott!

Kalas i helgen och en massa gott hela veckan. Tjuvvägde mig i morse och har gått upp i alla fall ett halvkilo... Magen ser uppsvälld ut. Får se om vikten har försvunnit tills jag väger mig på riktigt ons el tors. Så nu är det skärpning som gäller!

• EmmaE86

Nya tag idag!! Nu måste det bli skärpning allt, har fuskats allt för mkt här på sistone!!

Nån som kör Indoor walking på Friskis? Vad lägger ni in det som?

• EmeNo11

Solstråle: jag bakar allt möjligt. Bröd, cupcakes, tårtor m.m. Men denna månad har vi inga pengar så de balanser som blir är bröd till sambon och dottern så då blir det mindre onyttiga saker.

• ElinGBG

Hej tjejer! Är inte inne och skriver så ofta men kämpar fortfarande på, har nu gått ned totalt 9,1 kg med shapeup och idag stod vågen på 69,9 kg! Vilken känsla! Aldrig mer ska jag väga 70-någonting.

• Solstråle0001

Vad duktiga ni är! Kämpa på!

Jag räknar kalorier några dagar i veckan. Men jag har svårt att äta lagom då jag inte räknar... Jobbigt! Bara jag inte går upp är det okej.

• Grodan2012

Jag har gått ner 16 kg nu. Har ca 7 kg kvar till målvikten, det borde gå om jag fortsätter som jag gör. Sakta men säkert och med små delmål i taget

• ElinGBG

Grodan: vad duktig du är! Jag tänker som dig, sakta men säkert och tar ett steg i taget. Tillslut kommer man fram :)

• Grodan2012
    ElinGBG skrev 2012-10-14 09:19:04 följande:
    Grodan: vad duktig du är! Jag tänker som dig, sakta men säkert och tar ett steg i taget. Tillslut kommer man fram :)

Tack snälla!

Precis, till slut kommer man fram, ingen idé att skynda på, detta ska ju hålla hela livet nu :) 
  • millss

Okej då har även jag fått ner appen och lyckats gå ner 2 kg på en vecka. Det kom verkligen som en överraskning! :)

Försöker gå ner 1 kg i veckan iallafall men man blir ju verkligen medveten om vad man stoppar i sig med hjälp av Shapeup. Riktigt nöjd, nu jäklar ska "mys-kilona" bort haha..

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!