Inlägg från: Anonym (Läs upp dig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Läs upp dig!)

Vill testa drogerna

Anonym (koks) skrev 2012-04-02 11:01:55 följande:
    det är lite lättare att diskutera om du inte snackar äpplen när jag pratar päron...
    Nu handlar ju tråden om frukt.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-03-06 22:13:04 följande:
    ......
    Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa drogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....
    .......         
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 14:49:40 följande:
    Men vad skulle det hjälpa TS att testa? Hon jobbar inte med brukare, hon jobbar med missbrukare!

Sen kan man se det så här, rent krasst, att många är redan förprogrammerade för missbruk. Frågan är bara om de kommer att trigga det.
    Läs det fetstilta ett par hundra gånger och sen återkom med en riktig kommentar.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (koks) skrev 2012-04-02 16:04:52 följande:
    Oj ursäkta, visste inte att du inte förstod vedertagen symbolik. Låt mig omformulera: Det är lättare att diskutera om du inte svarar med inlägg om cannabis (äpplen) på mina inlägg som handlar om centralstimulantia (päron). Förstår du då?
    Förstod mycket väl vad du tyckte dig säga, men tyvärr funkar inte.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 16:43:32 följande:
    Ja, och jag anser att TS är ute och cyklar om hon inbillar sig att hon kommer att få någon slags "förståelse" bara för att hon testar knark vilket jag nämnt tidigare i tråden.

Men det tycker inte du. Du anser att det är såpass riskfritt att TS har mycket att vinna på att testa?

Vilken symbios hon kommer att uppleva! Eller inte..
    Såklart h*n kommer få förstår mer utifrån det perspektivet frågeställningen var.

Det är väldigt riskfyllt ta sig en öl, men där ser man inte samma obstinata beteende.

Symbios?
    Ser en antydan att man blir ett viljelöst offer om man pröva droger, stämmer det?
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (farmor månsson) skrev 2012-04-02 16:51:32 följande:
    BYT JOBB,hur kan man ens tänka tanken att testa ??
    Du citerar en text som du inte läst, är lite udda att sen ha en "åsikt".
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 16:56:56 följande:
    Oj, jag önskar att jag tillhörde den skaran som kunde säga att jag blev en erfarenhet rikare.

Tyvärr så tillhör jag den bråkdel av de som trillat dit och som klarar av att leva nykter och drogfri efter ett häftigt blandmissbruk där Amfetamin var min högra hand medan resten tjänade som livsuppehållande substitut.

Jag önskar ingen min erfarenhet. De ögon man ser världen med..
    Jag är glad att jag idag återfått delar av mig själv, men det har också tagit mig tre år.
    De flesta ger upp inom loppet av ett par veckor.

Jag håller inte med, det är Aldrig värt det, aldrig. Och där går våra åsikter helt skilda vägar, tyvärr..
    Du tillhör en klar minoritet i din erfarenhet, kanske du ska tänka på innan du dömer resten av världen som likadan som dig och dina erfarenheter.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 16:59:37 följande:
    Du tycker inte det är bättre att människor som redan besitter erfarenhet ska erbjudas möjlighet att hjälpa sina jämlika? Menar du på fullaste allvar att folk ska spela rysk-roulette för att få åtnjuta erfarenheten av att veta hur ett rus känns?
    Har man som utgångspunkt att man antagligen kommer bli missbrukare, så förstår jag sådan text.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (aha) skrev 2012-04-02 17:16:57 följande:
    Givetvis har jag inte förträngt de åren, tvärt om, de är olustigt närvarande i mitt liv. Och den erfarenheten kan folk vara utan.

Förstår inte varför rena fina människor ska testa, Ingen vill hamna i den misär det kan medföra, varför chansa?
    Visst absolutism är ju en vacker utopi, men ingen praktiskt verklighet.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Queenie70 skrev 2012-04-02 18:21:00 följande:
    Fast jag har aldrig sagt att hennes liv kommer att ta slut, utan bara att det är en helt onödig risk att ta både hälsomässigt och socialt, som inte kommer att göra varken till eller ifrån vad det gäller hennes arbete med missbrukare.  Det bär mig emot att behöva upprepa mig intill absurdum men att "veta hur det känns att ta droger" är en högst subjektiv upplevelse som inte har större relevans än att just skita i skogen eller käka sushi när det kommer till arbetet med att försöka bli kvitt en beroendeproblematik. Tryck gärna "visa endast" på mig om du är nyfiken på hur jag tänker.

Bara det faktum att du antyder att du ifrågasätter riktigtheten i att jag säger att jag testat droger men samtidigt inte alls uppelvt nån livsomvälvande ahaupplevelse av de erfarenheterna visar ju bara på just hur subjektivt det faktiskt kan vara och att det tydligen är svårt för dig att greppa att din åsikt inte nödvändigtvis är allenarådande.  
    Vad du helt missar är att du nu kan säga jag testat och finner det inget märkvärdigt.
    Betyder du har en insikt man kan inte ha utan att ha testat.
    Sen att du inte gillade eller kanske du gjorde är ju en annan femma.

Jag ser inget aha upplevelse med droger, man har skoj en stund sen är det bra.
    Men man vill så gärna förstora upp det hela till nått överväldigande, men det är givetvis bara en del i ens agenda.

• Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym (koks) skrev 2012-04-02 18:49:38 följande:
    word

Jag kommer lägga ner min del av diskussionen, för det är menlöst att prata med någon som vägrar ens försöka förstå vad man talar om och som kommer med helt irrelevanta kommentarer. Om det nu är så att tiden med affe var det bästa du had, är det väl inget som hindrar dig från att lämna familj och barn och sätta dig någonstans och knarka resten av ditt liv, om det nu är det enda som gör dig lycklig. Vi är alla vår egen lyckas smed.

Ha det gött hörni
    Vi alla förstår det är ett par procent som inte klarar av droger.
    Saken är ju att det är så att majoriteten sköter sin droger utan som helst problem.
    Dax för dig att sparka sönder den där bubblan du lever i som du tror alla är som dig.

Sen vad din mors intelligens har med saken att göra att hon använder droger undrar jag.
    FAKTUM är att intelligenta människor har en större benägenhet att pröva droger.
Svar på tråden Vill testa drogerna