Queenie70 skrev 2012-04-02 18:21:00 följande:
Fast jag har aldrig sagt att hennes liv kommer att ta slut, utan bara att det är en helt onödig risk att ta både hälsomässigt och socialt, som inte kommer att göra varken till eller ifrån vad det gäller hennes arbete med missbrukare. Det bär mig emot att behöva upprepa mig intill absurdum men att "veta hur det känns att ta droger" är en högst subjektiv upplevelse som inte har större relevans än att just skita i skogen eller käka sushi när det kommer till arbetet med att försöka bli kvitt en beroendeproblematik. Tryck gärna "visa endast" på mig om du är nyfiken på hur jag tänker.
Bara det faktum att du antyder att du ifrågasätter riktigtheten i att jag säger att jag testat droger men samtidigt inte alls uppelvt nån livsomvälvande ahaupplevelse av de erfarenheterna visar ju bara på just hur subjektivt det faktiskt kan vara och att det tydligen är svårt för dig att greppa att din åsikt inte nödvändigtvis är allenarådande.
Vad du helt missar är att du nu kan säga jag testat och finner det inget märkvärdigt.
Betyder du har en insikt man kan inte ha utan att ha testat.
Sen att du inte gillade eller kanske du gjorde är ju en annan femma.
Jag ser inget aha upplevelse med droger, man har skoj en stund sen är det bra.
Men man vill så gärna förstora upp det hela till nått överväldigande, men det är givetvis bara en del i ens agenda.