• härliga sommar

Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!

Jag har ont i min högra sida av magen varje månad ca 15-13 dagar innan mens. Ibland har jag ont en liten stund mitt på dagen och ibland har jag ont i flera dagar! Har googlat och hittat att det kallas mittelschmerz. Det jag undrar är när man har ägglossning i förhållande till smärtan/ömheten? Har man först ont sen ägglossning eller först ägglossning och sen ont?

Om någon utav er som känner smärta/ömhet vid äl har testat med stickor och vet om ni har ont före eller efter stegringen vore jag tacksam för svar! Jag verkar inte få några utslag på stickorna...

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!
  • samara

Jag har ont i flera dagar innan äl, men har dock inte fått pergotime...

• leverpåhoppet

Jag har hört att en del kan få fruktansvärt ont kring ÄL ungefär som mensvärk. 
    Jag blir också lite svullen om magen iaf denna ÄL. :)
    Jag har alltid känt av min även när jag åt p-piller/minipiller.

linolle

Har du passerat BIM? 

• linolle
    leverpåhoppet skrev 2012-03-10 08:06:36 följande:
    Jag har hört att en del kan få fruktansvärt ont kring ÄL ungefär som mensvärk. 
    Jag blir också lite svullen om magen iaf denna ÄL. :)
    Jag har alltid känt av min även när jag åt p-piller/minipiller.

linolle
     Har du passerat BIM? 

Nej inte än !Kan man bara ha utslag en dag med äl? För har inte tagit test varje dag? Men har såå ont och mensvärk deluxe! Så fort jag äter spänns magen upp till en ballong!
  • leverpåhoppet

Nej man kan ha det flera dagar. Förra månaden hade jag fullt utslag i två dagar, tredje dagen var det nästan inget och antagligen släppte ägget. 

Kan det vara så att det snart ska släppa för dig.

Jag tycker detta är bra information om ÄL.

http://www.niomanader.se/content.asp?ID=6

• leverpåhoppet

Vanligast brukar vara att man får fullt utslag 1-3 dagar i sträck. 

• linolle
    leverpåhoppet skrev 2012-03-10 08:46:47 följande:
    Vanligast brukar vara att man får fullt utslag 1-3 dagar i sträck. 

Tack för infon ! Ska genast kolla upp sidan!
  • skjuter illa

Efter graviditet får jag ÄL-värk istället för mensvärk. Jag brukar få det dagen innan ÄL o på själva ÄL-dagen samt någon dag efter.
    Jag blir dessutom trött, lätt irriterad, svullen i kroppen (kan gå upp 3-4 kg extra under dessa dagar!), ont i rumpan (!) o har en fruktansvärd smärta i äggledarna. Jättekul att ha sex dessa dagar... :P

• samara

Inatt var jag tvungen att kliva upp, värma vetekudden och ta alvedon för att det gjorde så jäkla ont..mest i svanken men även i magen..är just nu på äl+5 eller bim -7...nåt sånt om jag räknat rätt!
    Skulle det vara så att ett litet frö börjat gro inne i magen, så står man ju ut med att ha ont..men annars börjar jag bli väääldigt less!! Känns som att man har ont hela månaden igenom, inte bara vid mens och äl!

Tycker också att både äl smärtorna & mens värken blivit värre sen jag fick barn..inte till en början, men nu det senaste halvåret kanske..bra på så sätt att man känner av äl bättre..men i övrigt puh!! 

• leverpåhoppet

Jag många säger att dom börjat känna av sin ägglossning och allt efter dom fött barn. Kanske är det så att man blir mer medveten om kroppen eller något sånt för den förändras ju väldigt mycket. :)

• samara

Jo säkert är det så..är ju bara så jobbigt när man känner av varenda liten ilning! Blir så lätt att man börjar överanalysera och hoppas. Sen blir man besviken när mensen kommer..

Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!