• härliga sommar

Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!

Jag har ont i min högra sida av magen varje månad ca 15-13 dagar innan mens. Ibland har jag ont en liten stund mitt på dagen och ibland har jag ont i flera dagar! Har googlat och hittat att det kallas mittelschmerz. Det jag undrar är när man har ägglossning i förhållande till smärtan/ömheten? Har man först ont sen ägglossning eller först ägglossning och sen ont?

Om någon utav er som känner smärta/ömhet vid äl har testat med stickor och vet om ni har ont före eller efter stegringen vore jag tacksam för svar! Jag verkar inte få några utslag på stickorna...

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!
  • Mumriken

Jag har alltid den smärtan du talar om några dagar före äl, men visste inte att det hade något namn.
    Gör alltid mer ont på mig än själva mensvärken, som oftast inte känns alls. Får hugg/kramper i äggstockarna som kan hålla i sig ett par-tre dagar i värsta fall. Ofta får jag ta ipren mot smärtan.
    Har haft det så länge jag kan minnas,  men det positiva är att det gör att jag alltid vet ungefär när jag har äl.

• härliga sommar

leverpåhoppet:
    Hoppas du äl lossade lite senare bara!! :) Får man lämna prov om man ber om det eller ska det vara pågående utredning? Hur sent efter äl kan man få positivt resultat?
    Det är som sagt tur att PMS är kortvarigt! ;)

samara:
    Håller tummarna att det stegrar sig om några dagar. Imorgon borde det ju synas riktigt, men alla är vi olika! :) Vågar nästan säga grattis till liten bebis! ;)

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • leverpåhoppet
    härliga sommar skrev 2012-03-19 09:19:00 följande:
    leverpåhoppet:
    Hoppas du äl lossade lite senare bara!! :) Får man lämna prov om man ber om det eller ska det vara pågående utredning? Hur sent efter äl kan man få positivt resultat?
    Det är som sagt tur att PMS är kortvarigt! ;)
    Ja. :) Jag vet faktiskt inte hur det är med det. Gyn sa att om jag inte ägglossar så får jag börja med primolut men annars ska vi bara fortsätta försöka så jag tror inte ens vi kommer få en utredning än på ett tag. 
    Jag tror det är veckan efter ÄL.
    Mumriken skrev 2012-03-19 08:07:11 följande:
    Jag har alltid den smärtan du talar om några dagar före äl, men visste inte att det hade något namn.
    Gör alltid mer ont på mig än själva mensvärken, som oftast inte känns alls. Får hugg/kramper i äggstockarna som kan hålla i sig ett par-tre dagar i värsta fall. Ofta får jag ta ipren mot smärtan.
    Har haft det så länge jag kan minnas,  men det positiva är att det gör att jag alltid vet ungefär när jag har äl.
    Då behöver du inte kosta på ÄL-test iaf. :) 

• Mumriken
    leverpåhoppet skrev 2012-03-19 09:37:01 följande:
    Ja. :) Jag vet faktiskt inte hur det är med det. Gyn sa att om jag inte ägglossar så får jag börja med primolut men annars ska vi bara fortsätta försöka så jag tror inte ens vi kommer få en utredning än på ett tag. 
    Jag tror det är veckan efter ÄL.

Då behöver du inte kosta på ÄL-test iaf. :) 
    Nope, som sagt någon fördel ska det ju ha!
  • samara

Testet från imorse är starkare än gårdagens..så nu hoppas jag bara det fortsätter stiga =) herre gud det känns så overkligt att det nästan är svårt att ta till sig!

• enlitenbitkaka

Jag har ÄL-smärta och får ont 1-2 dagar INNAN positivt ÄL-test, sen tar det ju 24-48h för ägget att släppa. Någon enstaka gång har jag fått ont exakt på positivt test - månaden när bebben i magen blev till var en sådan månad.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • leverpåhoppet
    samara skrev 2012-03-20 09:37:39 följande:

Testet från imorse är starkare än gårdagens..så nu hoppas jag bara det fortsätter stiga =) herre gud det känns så overkligt att det nästan är svårt att ta till sig!

Wii, då vågar man ju nästan säga grattis. Skrattande 
    Jag förstår det. Vad roligt. Glad 
  • leverpåhoppet
    enlitenbitkaka skrev 2012-03-20 09:40:32 följande:
    Jag har ÄL-smärta och får ont 1-2 dagar INNAN positivt ÄL-test, sen tar det ju 24-48h för ägget att släppa. Någon enstaka gång har jag fått ont exakt på positivt test - månaden när bebben i magen blev till var en sådan månad.
  • Mijo

Jag brukar känna av äl och se det som något bra, att man känner att det fungerar liksom.

Denna gången är det värre än vad det någonsin varit.
    Brösten är jätteömma, magen känns som en stor boll fylld med luft, jag har molnande värk till och från och på högersidan är det riktigt så det hugger till emellanåt. Jag mår dessutom väldigt konstigt, inte illamående men som om det är på väg ett illamående... Känns skitkonstigt ochjag undrar om det är någon mer som haft så här övertydliga äl-känningar?

Extra märkligt känns det när det är första gången som vi faktiskt försöker få till en liten en. Som om min kropp går bananas typ...även om det känns bra såklart Glad

Love isn´t finding someone you can live with, love is finding someone you can´t live without
  • leverpåhoppet

hehe det är bra.:) Jag får alltid lite känningar i brösten, jag får finnar, illamående.
    Denna månad har jag också haft väldans magkatarr, min mage har varit/är jätte svullen. 
    Jag vet inte riktigt om jag ägglossar dock, det visar sig i slutet på den här veckan. :) 

Kanske tar det sig på en gång för er. :D 

• härliga sommar
    samara skrev 2012-03-20 09:37:39 följande:

Grattis! Själv fick jag ett mycket svagt test idag. Hoppas det blir starkare om någon dag, då kan jag börja hoppas! Var och kollade uvi idag. Börjar tro at det inte är uvi utan en bebis. Tror jag känd samma när jag precis blivit gravid med sonen! Säkert mest önsketänkande.....
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • leverpåhoppet
    härliga sommar skrev 2012-03-22 14:21:17 följande:
    Jag är med barn! :D

leverpåhoppet: hur går det för dig?
    *Wiii* Vad roligt. :D Så underbart. Hur känns det? Svävar du bland moln? :D

För mig går det så där. Jag väntar på svar ifrån det andra progesteron- testet  så än är inte hoppet ute. Jag har börja småblöda nu så den riktiga mensen kommer nog snart. 
    Vi får se det positivt att nu kommer vi iaf få hjälp ifrån gyn. :)

Så glad för din skull. :) 
  • härliga sommar
    leverpåhoppet skrev 2012-03-22 15:48:46 följande:
    *Wiii* Vad roligt. :D Så underbart. Hur känns det? Svävar du bland moln? :D

För mig går det så där. Jag väntar på svar ifrån det andra progesteron- testet  så än är inte hoppet ute. Jag har börja småblöda nu så den riktiga mensen kommer nog snart. 
    Vi får se det positivt att nu kommer vi iaf få hjälp ifrån gyn. :)

Så glad för din skull. :) 
    TACK!!! Ja, många fina bulliga rosa moln!!!! :P Men jag vet inte om jag riktigt greppat det än...

Det är bra att du ser på det på det sättet!! Får ni hjälp så kan det gå hur fort som helst! :) Kramar!
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • leverpåhoppet
    härliga sommar skrev 2012-03-22 16:02:57 följande:
    TACK!!! Ja, många fina bulliga rosa moln!!!! :P Men jag vet inte om jag riktigt greppat det än...

Det är bra att du ser på det på det sättet!! Får ni hjälp så kan det gå hur fort som helst! :) Kramar!
    hehe det kommer nog ta ett tag. :) Oh grattis. :D 

Javisst, jag hoppas det. :) KramKram 
  • samara

Här slutade det i mf...blöder sen igår kväll, och testen blir allt svagare..så denna gången blev det inget...blir nya tag senare i framtiden! Nu känns det som att det får vara ett tag framöver!

• härliga sommar
    samara skrev 2012-03-26 12:25:34 följande:
    Här slutade det i mf...blöder sen igår kväll, och testen blir allt svagare..så denna gången blev det inget...blir nya tag senare i framtiden! Nu känns det som att det får vara ett tag framöver!
    NEJ!!! Så får det ju inte bli....  Hur mår du? Hoppas det känns bättre snart ändå....
    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • samara

Nej det känns skit jobbigt, även fast denna grav inte var direkt planerad på det sättet..så visst hade man ju hunnit börja längta o tänka! Tänker dock att det är bättre att det hände nu än att det hade hunnit gå ännu längre...

Måste på gyn nästa vecka ändå så de får kolla att mf kommer ut som det ska, och att det inte sitter något i äggledaren...får göra så varje gång vid graviditet nu efter x:en!
    Känns jobbigt att gå dit, varit där pga så tråkiga omständigheter varenda gång och alltid gått därifrån med negativa besked och dåliga bemötanden...så det är inte nåt jag ser fram emot, även fast det är ett nödvändigt ont!

Men skönt att det är först om en vecka så man hunnit "landa" lite..hinner förbereda sig lite på nåt sätt! 

• leverpåhoppet
    samara skrev 2012-03-26 12:25:34 följande:
    Usch vad tråkigt. :( 
    Skickar styrkekramar till dig. {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!