• härliga sommar

Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!

Jag har ont i min högra sida av magen varje månad ca 15-13 dagar innan mens. Ibland har jag ont en liten stund mitt på dagen och ibland har jag ont i flera dagar! Har googlat och hittat att det kallas mittelschmerz. Det jag undrar är när man har ägglossning i förhållande till smärtan/ömheten? Har man först ont sen ägglossning eller först ägglossning och sen ont?

Om någon utav er som känner smärta/ömhet vid äl har testat med stickor och vet om ni har ont före eller efter stegringen vore jag tacksam för svar! Jag verkar inte få några utslag på stickorna...

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
  • Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!
  • leverpåhoppet

Ja det är det verkligen. :/ 
    Även fast man försöker att inte tänka och känna så finns det där iaf.
    Jag längtar nå fruktansvärt mycket att få uppleva en hel graviditet och få ett underbart barn. :) 

• samara

Jo nästan så att man blir smått besatt mellan varven av sånt här =) försöker verkligen också att inte tänka så mkt, för mensen kommer ändå komma som ett brev på posten vare sig jag vill det eller inte!
    Lever på hoppet: Har ni försökt länge?

• leverpåhoppet
    samara skrev 2012-03-11 17:55:23 följande:
    Lever på hoppet: Har ni försökt länge?
    Vi har försökt i snart 1,5 år med 2 missfall. En ofostrig graviditet i v.12 och ett tidigt missfall i v.4-5. Vi har inga barn sen tidigare. Så jag hoppas det tar sig för oss snart. :) 

Har ni försökt länge?

• samara

Oj, då hoppas jag verkligen att det tar sig för er nu =) Vi har en dotter, innan henne 1 missfall och 2 utomkveds och "stockningar" i äggstockarna..försökte sammanlagt ca 2 år innan hon kom till världen! Men nu börjar det längtas efter en tvåa...

• leverpåhoppet

Ja det hoppas jag med. Åh vad härligt. Hur gammal är hon? Vad skoj med ett syskon. :) 
    Vad jobbigt att behöva gå igenom det andra. :/  

• samara

Hon är 14 månader, så det är väl eg inte så super bråttom med ett syskon..men det känns ändå på något sätt som att bejbis längtan har kommit tillbaka =) och det vore ju roligt om det hade varit relativt tätt mellan, kul för de små när de växer upp och så!

Så hoppet om att ett litet frö ska gro där inne finns ju, men som sagt så tror jag inte det är så i mitt fall..jag sitter nog bara och över-tänker och extra-känner varenda känsla kroppen ger ifrån sig! Blir galen på mig själv! =)

• leverpåhoppet
    samara skrev 2012-03-12 19:54:14 följande:
    Hon är 14 månader, så det är väl eg inte så super bråttom med ett syskon..men det känns ändå på något sätt som att bejbis längtan har kommit tillbaka =) och det vore ju roligt om det hade varit relativt tätt mellan, kul för de små när de växer upp och så!

Så hoppet om att ett litet frö ska gro där inne finns ju, men som sagt så tror jag inte det är så i mitt fall..jag sitter nog bara och över-tänker och extra-känner varenda känsla kroppen ger ifrån sig! Blir galen på mig själv! =)
    Åh vad mysigt. :) Ja jag vill också ha det tätt mellan mina barn sen. 

Jag förstår helt och hållet. Så är det här med, jag försöker sysselsätta mig med allt just för att man inte ska tänka och känna så mycket. :) 
  • samara

Verkar ju som att när man väl fått tanken i huvet så blir man ju inte av med den =) varje dag funderar man ju på ifall det kaaaanske blivit nåt, och när man kan ta ett test! Här var man sugen att börja testa redan dagen efter äl..hahaha men det hade ju varit lönlöst =) man blir ju smått knepig av sånt här!!

• leverpåhoppet

hihi ja. Enligt ägglossningskalendern här på FL har jag bim den 22. :)

• härliga sommar

Du och jag har samma BIM leverpåhoppet! För informations skull så hade jag utslag i ett dygn på äl testet... Nån som vet hur långt efter stengeten ägget släpper mer exakt?

♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!