• Anonym (töntig)

Jag skäms för att gå i mina glasögon

Jag vet att det här är ett jätte (!) larvigt problem, men jag har fått glasögon för pga att jag är närsynt, dock inte så att jag är "blind", utan det är mer att jag inte ser detaljer/suddigt på långt håll. När jag kör måste jag ha glasögon. Skulle vilja gå oftare med glasögonen eftersom det är så skönt när man slipper kisa och inte se ansikten m.m, men jag tycker jag ser så töntig och konstgjord ut i glasögon! Det känns som de döljer mina ögon som jag tycker utstrålar mycket annars... Vet inte om det beror på att jag ha tjocka bågar och ganska små glas, men jag har en ansiktsform som gör att jag inte passar i mycket....

Vad kan jag göra?

• Svar på tråden Jag skäms för att gå i mina glasögon
  • Roger Hansson

Det är en vanesak. Börja ha glasögonen mycket hemma. Sen vänjer du dig. Du måste väl ändå tyckt om glasögonen? Med tanke på att du köpte dom :)

• Anonym (töntig)
    Anonym skrev 2012-03-08 22:02:53 följande:
    Skaffa linser!
    Har inte råd just nu, och jag är rädd för att förstöra ögonen!
  • Fiona M

glasögon är ju skitsnyggt!
    tror det är en vanesak, men trivs du inte kanske du ska överväga linser? 

• Anonym (töntig)
    Roger Hansson skrev 2012-03-08 22:03:38 följande:
    Det är en vanesak. Börja ha glasögonen mycket hemma. Sen vänjer du dig. Du måste väl ändå tyckt om glasögonen? Med tanke på att du köpte dom :)
    Ja absolut, tycker de är jätte fina, men de känns inte som "jag", det är som att sätta på sig en mask eller något.

Får börja ha de på mig när jag är hemma oftare, men jag tycker de känns som att de är i vägen på något sätt, man ser ju inte alls lika bra åt sidorna som utan glasögon.
  • Coyote
    Anonym (töntig) skrev 2012-03-08 22:03:46 följande:
    Vaddå förstöra ögonen?
  • Anonym (töntig)
    Coyote skrev 2012-03-08 22:08:40 följande:
    Vaddå förstöra ögonen?
    Att man kan få skador på hornhinnan kanske? Det är ju ändå inte "normalt" att ha något konstgjort i ögat
  • Anonym
    Anonym (töntig) skrev 2012-03-08 22:03:46 följande:
    Hur förstör man ögonen om man har linser? Jag har haft linser sen jag var 14 och är nu snart 30 och har aldrig haft några problem då jag har varit noga med instruktionerna kring hygienen. Linser finns i olika prisklasser. Har för  mig att det ät typ 200 - 300 kr i månaden och uppåt..Har du diskuterat detta med din optiker?
  • MHM

Ha på dig dom hemma så vänjer du dig. Jag skämde som fan när jag fått mina och vågade inte ha på mig dom utomhus. Nu är det tvärtom, jag tar på mig dom när jag ska iväg för att jag känner mig så fin i dom och tar av mig dom när jag kommer hem. (min bebis är i slita av mammaglasögon-ålder)

• Anonym
    Anonym (töntig) skrev 2012-03-08 22:13:47 följande:
    Att man kan få skador på hornhinnan kanske? Det är ju ändå inte "normalt" att ha något konstgjort i ögat
    Linser är anpassade att användas i ögat, så nej man förstör inte hornhinnan. Prata med en optiker så kommer du få det förklarat.
Svar på tråden Jag skäms för att gå i mina glasögon