• daduck

IVF Umeå

Hur gör man när man liksom inte orkar? Vi är på vårt första försök, sprutdag 2 så inte så gamla i gemet. Men hur gör man?

• daduck

När man gör FET, vilken tid brukar de ringa om embryot inte klarat upptiningen?

• daduck

Nektar: en blasto insättning idag och den har klarat sig så nu sitter vi i bilen. ^^

• daduck

Nektar och drömmer: nej vi har gjort vårt färsk så nu är det första fryset. :) testdag 22 och 80% av embryot hade överlevt men det delade sig iaf fint så nu är det det där med att hålla tummar och tår. Lägg gärna in mig i listan när vi inte ha internet på vår dator. Low-tech människor här. ^^

• daduck

Drömmer: vi fick 8 befruktade (har jag för mig) men eftersom vi hade plock på en tisdag så fick vi "bara" tillbaka ett tredagars. (kommer inte gå med på att betala fullpris om det blir fler plock på tisdagar) då levde iaf alla embryon men på måndagen var det ett som var nog bra för frys. Om det var fler som klarat sig vet jag inte. Hoppas på en riktigt stark jävel. Typ som en 20årig Samuelsson med färdigvuxen mustasch så den klarar all stryk den fick vid tiningen. ^^ har alla koll på att man har chans att få ut försäkringspengar om mm har en sjuk och olycksfallsförsäkring om de hittat "felet" och man är steril????

• daduck

Så dom höjer priserna ännu mer trots att de är statistiskt sämst i Sverige, har noll konkurrens och omöjligt kan ha högre utgifter än andra kliniker i landet? Detta förutom att de redan är dyrast. Jomenvisst att jag har tänkt hålla mun om det när jag pratar med tidningen. Satans jävla rövhål! (ursäkta franskan) plus regeringens förslag på att alla som behöver hjälp att skaffa barn ska genomgå en lämplighetsprövning. Snacka om att sparka på dom som redan ligger ner. Men jag antar att det inte räknas som fegt. Bara effektivt.

• daduck

Är det någon annan som fått biverkningar först en vecka efter de att de börjar ta lutinus?

• daduck

Mirage: prova ring igen och prata med en annan sköterska. De är så olika. Har inte koll på namnen men det är åtminstone två av dom som faktiskt bryr sig. Grina, skrik, svär! Om inte annat borde det hå att de pratar med solensten och att du kanske kan åtminstone börja nedreglera under tiden du väntar på att han ska ringa upp.

• daduck

Står ju på hemsidan att 3pack går på 56000. Inte 60. För de som har remiss som gått iväg efter nyår gäller att man får ett färsk och ett frys. Har man ett embryo i frysen som inte klarar upptiningen gills det ändå som frysförsök. Om man däremot inte får några ägg till frysen får man ett till färskförsök.

Svar på tråden IVF Umeå