• daduck

IVF Umeå

Äralltupptaget: vanligast är väl att man får spraya för att regla ner först. Och det börjar man med 21 dagar efter mensen. Så håll koll på ditt senaste datum. Så gör man det nån vecka och sen börjar sprutorna. Gör man korta metoden skippar man sprayen så det går fortare. :)

Petto83: grattis i efterskott! :) hur länge efter et testade du? En vecka eller två?

• daduck

Äralltupptaget: du ska se att det löser sig. Tror inte du hade blivit kallad om de inte tror du ska hinna. :) de är inte elaka. :)

Drömmer: har inte sett det själv. Törs fasen inte. ^^ Har bara ont till och från. Kan inte beskriva på vilket sätt för jag har inte ont just nu. :)

• daduck

Från rd7. Och så typ varje dag förutom idag. Lite på morgon men inte värst. Har hatt jättesvårt att somna, dock inte vaknat av det. Har legat med vetekudde på nätterna. ^^ men ja. Det är ju antingen eller. Och vad vet jag inte förrän den 23e. Eller möjligtvis på lördag.

• daduck

Be inte om ursäkt för att du är deppig. Här är väl enda platsen det är helt säkert att vara det. Känner med er även om jag inte förstår fullt ut. Fan! Så! Jävla! Orättvist!

• daduck

Nektar: vårt första fet. Gjort ett et tidigare men med annan progesteron. Nu har jag lutinus så jag vet ju inte vad som är biverkningar. :S kan inte fylla i på listan då vi inte har internet på datorn. ^^

Btw kommer det i Norrbottens kuriren imorgon också. De ville tydligen också skriva om det. Yikes!

• daduck

Mustikka: på Piteå tidningens hemsida finns en länk under själva artikeln. :)

• daduck

Kan tyvärr inte länka eftersom min mobil beslutat sig för att vara helt. Helt. Ja. Skitmobil helt enkelt. ^^

• daduck

Tack alla gör allt fint ni tycker och säger. :) jag uppskattar det verkligen. :)

• daduck

Drömmer: mensvärken började på dagen jag skulle haft mens egentligen så det är ju knepigt att luska i det. Brukar ju inte ha sen mens men nu är det som sagt mediciner. Håll tummarna för oss på lördag. :)

• daduck

Nu kommer jag inte ihåg vem som frågade men jag och karln har egentligen inte försökt alls eftersom jag visste jag var steril för flera år sen. Däremot har vi aldrig använt skydd. Tror iofs inte jag gjort det med nån sen det att jag fick reda på det för typ sju år sen.

Snöflinga: har inga nya ord att beklaga med än de som redan sagts men jag tänker på er och skickar all styrka jag bara kan med expresspaket.

Mitt eget läge känns trist. Tjuvtestade idag och det var fläskminus. Så nytt test nästa lördag då. Känner mig lite bitter på kroppen som säger att man är gravid men mest troligt bara luras. Och om det nu är negativt så är ju frågan om vi kommer hinna med ett nytt fullförsök innan sommaren. På mig föredrar de långa metoden och jag tar lång tid att reglera ner. Blä!

• daduck

Haha^^ ja du. Måndagsexemplar var det nog så klart. Alternativt så har graviditetstrollet och hustomten gått i maskopi med varandra och bytt ut testet mot ett från buttericks. :)

• daduck

Utomkveds är precis det du tror. Däremot är det inte vanligare än vid normal graviditet vad jag vet. Embryot blir ju i vanliga fall befruktat i äggledaren och det steget skippar man så rimligtvis borde det vara mindre vanligt än i normala fall.

är det många här som fått minus efter 14 dar och plus efter 21?

Svar på tråden IVF Umeå