• YoCheri

IVF Umeå

Åh, skulle kollat efter en den här tråden innan jag kluddade ner en egen :)

Hej alla!

Vi ska göra ett försök ganska snart.. om min menstruation kommer igång. Förra omgången var fyra dagars fjutt. Tala om att det kändes snopet! Undrar om kroppen känner av hur jag väntar och väljer att räcka ut tungan åt mig genom att absorbera blodet istället. *suckar djupt*

Vi var på information i Umeå före sommaren och jag har helt glömt bort vad som sades. Antagligen stressar jag upp mig själv så att jag tappar bort allt (hänt förut) eller så .. ja ja.

När börjar man med sprutan (korta) ?
    Ni som har krånglig menstruation.. till mig sa läkaren att när mensen verkligen startar (då skyfallet kommer) är då jag ska räkna från dag 1. Jag kan ha småduttar flera dagar innan allt sätter fart. Och vissa gånger sätter det inte fart alls..

När man är i Umeå och dom lyckas plocka ut ägg. När, om något blir befruktat, stoppas det tillbaka?
    Vi har för oss att han sa vi skulle boka in och stanna ngn dag.. men det kanske var bara vid uttagandet? Och så får man komma tillbaka för insättandet ngr dagar senare?

Ja ni hör hur jag har lyckats snurra till det. Vi kommer att ringa till Umeå lite närmare men tänkte att kanske vet någon härinne :) 

• YoCheri

Smöflinga: Njao inte direkt utskrivet. Mera ett schema över vad jag ska ta för ngt / dag. 
    Om min mens varit likadan varje månad hade jag inte haft de här funderingarna. Min månatliga besökare kan dutta i några dagar för att sen skruva på max i 2-3 dgr. Så när är det man räknar mensens första dag..

Vi har..ja är det  30 mil emellan enkel väg tror jag..  Får se hur vi gör OM det blir att vi får GO nu i september. *nervöst*
    Ingen provera.. kanske tyckte läkaren att min menstruation är helt ok även om den duttar sig fram i livet .)

äralltupptaget:  Stort tack för svaret!
    Det finns hopp :)

Här ska dom ta u spermier från bitestickeln från mannen.. vet inte om det påverkar när det blir isättning? För om jag förstod det rätt så är de simmarna inte riktigt lika stora och fina som de man kan leverera själv..

• YoCheri

äralltupptaget: Glömde fråga.. Du ringde första dagen du såg blod och så fick du en startdag av dem. Var det typ dagen efter eller fick du vänta några dagar innan du började?

Jag ogillar sprutor *the understatement of the year* och mannen har lovat att han skall göra det åt mig. Vet inte om jag gillar det heller .) 

• YoCheri

jennyz: Stort tack för svar! Känns lite lugnare nu .) Misstänker att det blir några långa turer till Umeå framöver. 

• YoCheri

Tack Snöflinga och äralltupptaget för era svar!
    Skönt att läsa lite mer utförligt om andras väg! 

Just nu avvaktar jag och ser om och när tanten skall göra intåg i vårat liv. Enligt Familjelivs ägglossningskalender bör den starta upp 11e och då blir ägglossning 24e. Så .. jag bara väntar och försöker att inte tänka på det utan slappna av. Tror nämligen att den väljer att inte komma om jag går och hoppas på den .) Brukar vara att den bara ramlar ner en dag som en oinbjuden gäst. Vetskapen att den faktiskt är välkommen kanske gör att fnskapet dröjer i dörröppningen .) 

• YoCheri

En snabb fråga!

Jag har för mig att man INTE ska påbörja sprutorna en viss dag. Var det inte en måndag och helst inte en tisdag?

Eller har jag helt fått för mig fel.. 

• YoCheri

Åh perfekt .( Har förkänningar nu och då lär det starta inatt eller imorgon..

Svar på tråden IVF Umeå