IVF Umeå
Åh, skulle kollat efter en den här tråden innan jag kluddade ner en egen :)
Hej alla!
Vi ska göra ett försök ganska snart.. om min menstruation kommer igång. Förra omgången var fyra dagars fjutt. Tala om att det kändes snopet! Undrar om kroppen känner av hur jag väntar och väljer att räcka ut tungan åt mig genom att absorbera blodet istället. *suckar djupt*
Vi var på information i Umeå före sommaren och jag har helt glömt bort vad som sades. Antagligen stressar jag upp mig själv så att jag tappar bort allt (hänt förut) eller så .. ja ja.
När börjar man med sprutan (korta) ?
Ni som har krånglig menstruation.. till mig sa läkaren att när mensen verkligen startar (då skyfallet kommer) är då jag ska räkna från dag 1. Jag kan ha småduttar flera dagar innan allt sätter fart. Och vissa gånger sätter det inte fart alls..
När man är i Umeå och dom lyckas plocka ut ägg. När, om något blir befruktat, stoppas det tillbaka?
Vi har för oss att han sa vi skulle boka in och stanna ngn dag.. men det kanske var bara vid uttagandet? Och så får man komma tillbaka för insättandet ngr dagar senare?
Ja ni hör hur jag har lyckats snurra till det. Vi kommer att ringa till Umeå lite närmare men tänkte att kanske vet någon härinne :)