• YoCheri

IVF Umeå

Snöflinga, Då hade jag rätt. 
    Jag försöker att låta bli o tänka på detta för då blir jag "obsessed" och kan inte annat.
    Ser en väninna som gör samma sak men hon är åt andra hållet. Hon ska veta ALLT och kunna precis varje sak.  

• YoCheri
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    YoCheri
    {#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Santa

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    *Stargazers (ET 13/9) 

Gravid Gravida   
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari    
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)  
    * Norris (FET) BF 28 aug   
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10  
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10  
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)   
    * Äralltupptaget (1:a IVF) 
    * Hela85 (1:a IVF) BF 26/1
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda   
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari 
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke Uno, 13 maj 
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj 
    * EEJ (4:e IVF) Pojke, 9 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) Flicka, 5 augusti
  • YoCheri

Hemkommen från VUL.
    Vet inte om det var bra eller ej men.. om jag kommer ihåg.
    Två stora, 14 och 15 på vardera sida.
    4st större än 12 och ca 7 var under 10

Ni som varit med ett tag.. bra eller dåligt eller...? 

• YoCheri

supernova Hur kommer det sig att du har två stycken att ruva på? *nyfiken* 
    Trodde att man "bara" satte in ett numera. 

• YoCheri

Supernova och jennyz
    Åhå.. tack för svar! Jag börjar bli lite nervös här!
    Nu har vi barn sedan tidigare så vi "blir inte utan" om det här inte går vägen. Trots det har vi båda en knut i magen och blodsmak i munnen när vi pratar. Att vi är nervösa över hur det ska gå är det minsta man kan säga!
     Jag hoppas innerligt att det går bra första gången! Att han får ut livsdugliga spermier med nålen och att mina ägg är fina. 

• YoCheri

Godmorgon!

Igår ringde sköterskan och frågade om jag hade ont i magen. Nja nej det har jag väl inte. Lite värk som vid ägglossning/mens men inte störande.
    Jag hade reagerat kraftigt och fick lov att sänka dosen på pur.
    Igår kväll fick jag en sån hemsk huvudvärk att det bara var att ligga blickstilla. Har nog aldrig i mitt liv haft så ont i huvudet! Någon som fått samma av sprutorna? (misstänker det är pga dem, kan vara av förkylningen med) 

• YoCheri

Imorgon är andra VUL. När jag pratade med sköterskan i tlfn i.. tisdags... lät det på henne som att vi ska till U tidigast på måndag - tidigast. 

• YoCheri

santa Här hålles tummar och tår!

Vi har fått tid för äggplocket nu. *nervöst*
    Hon sa tydligen i telefonen till mannen att jag hade ovanligt många äggblåsor. Hoppas det är positivt! 

• YoCheri

äralltupptaget Imorgon :)
    Vad var det som gjorde att det blev långtidsodling i erat fall? Om du vet alltså :) 

• YoCheri

Hej Alla!

Har gjort plocket idag. Det blev 10 ägg och bäst av allt så hittades några simmare också (tesa)
    Lät nästan som att vi ska tillbaka efter 2dgr.  Jag var lite groggy av medicinen, blir det lätt, så jag hörde med ett halvt öra ungefär. Vet att det bokas in 2dgr efteråt alltid men jag fick känslan av att vi mest troligt lär fara då.
    För oss blir det att vi måste börja åka innan dom har sitt möte. Så om dom ringer har vi hunnit en bit på vägen. Blir det så tar vi en fika och vänder hemåt igen.
    Tror jag uppfattade det rätt eller tolkade iaf det som att när man plockar ut simmare från bitestickeln så blir det ofta korta odlingen. Någon annan som har någon pejl på just det?

Hur ont har ni haft efteråt? Jag har sovit i flera timmar, fick med mig x.tra citadon och den behövde jag ta. Svårt att snurra på mig i sängen utan att mumla aj i sömnen .) Värt det dock!
    Var med på hans tesa och det var verkligen intressant!

Kul var det att ligga där själv och höra, ett ägg, två ägg och sedan sist sex ägg. Sen frågade vi och då var det tio ägg som blev hittade. Så nu hoppas vi innerligt att de stackars simmarna som inte orkar lika mycket som andra ska orka göra stordåd ändå. (injiceras in i ägget) 

Svar på tråden IVF Umeå