• YoCheri

IVF Umeå

Vi fick grönt ljust och börjar med sprutan på onsdag! *så nervös*

Det enda som känns mer än nervöst är att jag är på jobbet första gången sprutan skall tas. Vi är två stycken ansvariga så jag är åtminstone inte ensam.

Hur har ni andra mått av den? 

• YoCheri

Hela85 Jag skall ta mina sprutor i låret .) men antar det är samma sak.
    Ogillar sprutor och vill inte ta själv. Så min spruträdde make ska ge mig dem :) 

• YoCheri

Du får säkert bättre svar men jag har för mig att det var pga när VUL skall göras. Så det inte blir på en helg. För mig blir det nu en måndag, hade jag startat sprutan måndag eller tisdag skulle VUL bli just under helgen.

• YoCheri

Första sprutan togs igår :) På jobbet dessutom.
    Det sved och brände lite men sedan fick jag så mycket att göra att jag hann inte känna efter.
    Fett blåmärke har jag fått. På kvällen fick jag en knasigt svullen mage som smärtade lite.
    Hoppas det inte blir värre för var spruta. Som det är nu kan jag hantera det. 

• YoCheri

En skitfråga med tanke på ovan.. 

Kan man ta ett glas till maten medan man sprutar?
    Är på jobbet så jag kan inte googla om det då jag smyger med vår ivf då jag inte orkar med alla nyfikna frågor.
    Vi ska ut ikväll och jobbet bjuder på dryck till maten. Om jag säger tack men nej tack så går pratet direkt. (speciellt då jag brukar bli riktigt glad i hatten på dom här kvällarna)
    Om det är stenkorkat att dricka just nu kanske jag kan prata med servitörerna om att servera mig alkoholfritt i tysthet .) Lite beroende på vart vi skall. 

• YoCheri

Tack för svar! Jag har druckit hejvilt medan jag varit gravid. UTAN att jag visste om knytet i magen såklart!! 
    Mer orolig att det kan krångla till allt med sprutorna men det är inte "såna" saker man för in i kroppen kanske som reagerar negativt med alkohol.
     Åt tabletter som jag tror gav en skada på dottern så försiktig vill jag vara!

• YoCheri

Korta protokollet.

Jag ska idag börja ta orgasprutan och har schema att ta den i tre dagar. Sprutor har jag för 6 omgångar.
    Stämmer det att efter VUL så bestäms det om jag ska ta fler och hur många?
    Kommer verkligen inte ihåg och det var mannen som pratade med Umeå häromdagen och han frågade inte .) 

Svar på tråden IVF Umeå