• YoCheri

IVF Umeå

Tack söta ni!

Vi är som inställda på att åka imorgon .) Nära 60 mil tor. Så vi kommer att börja åka innan deras möte för att hinna till tiden vi har fått. Så ringer dom blir det bara en biltur med fikapaus och så hem igen.

Jag skulle verkligen vilja slippa åka på lördag. Hellre fredag men det verkar vara antingen tisdag eller lördag(?).
    Har svårt att få någon att täcka upp för mig på jobbet på lördag.

Åkte förbi sjukhuset på vägen från hotellet och det var lite konstigt att  veta att man lämnade potentiella små i de där skålarna. Tänk någon av dem kan komma att bli en liten guldklimp.  

• YoCheri

Star... Jag hade i tre månader korta menstruationer. Visste inte jag väntade barn förrän långt in i grav. Tyvärr åt jag för fostret farlig medicin under den tiden. Var några jobbiga månader som följde.

Hoppas den satt sig ändå ,) o du är gravid.

• YoCheri

Visste inte att det skulle vara så jobbigt att ruva!

Tankarna går hela tiden in i magen... just nu svävar förhoppningsvis två små frön som delat sig 16 minst..

Ikväll - imorgon kanske det blir en blastocyt och kanske har jag tur och åtminstone ett fäster fast!

De två senaste gångerna (1mf 1baby) har jag känt ett hugg och fått en liten blödning då det fäste. Gissa om jag hoppas få känna det igen!

• YoCheri

Ett försiktigt grattis från en som hade mens tre månader in i en graviditet :)

• YoCheri

Fick dåliga nyheter på mailen idag. Våra två ägg klarade sig inte till frysningen. 
    Så nu har vi ingen backup och då vi betalar själva är det tveksamt hur vi gör om denna första omgång ej tar.

Fredag-lördag skulle blastocyten fastnat i livmodern om allt gått som det ska. Det är för tidigt att känna något nu men iom att inget känns tror jag, såklart, att det inte har lyckats. 
    Just nu känns det rätt så hopplöst för oss och jag är mer än låg..  

• YoCheri

Någon här som vet hur det fungerar?

Om en kvinna får två ägg som båda fäster. Kan man då ha starkare/tidigare graviditetssymptom?

Är mängden hcg som produceras lika hög oavsett antal ägg?

Hoppas så att det gick vägen! Det är 14dgr kvar innan min TD så jag vet att allt kan förändras men just nu har jag haft tre mornar med illamående samt lite under dagen.

• YoCheri

Tack för svar! Har haft noll känningar idag så självklart är mitt humör upp och ner!

• YoCheri

Nektar BIM nu på måndag. Testdag enligt IVF kliniken 14e. Testar snart varje timme ,)

• YoCheri

Grattis Jenads!!!

Här har jag varit låg som tusan! Mådde väldigt illa söndag-tisdag. Onsdag försvann alla symptom. Imorse började jag må illa igen. Nyss efter frukosten var det nära att jag behövde springa.
    Detta måste vara första gången i mitt liv jag längtar efter att få må riktigt illa igen. (att jag mått dåligt vid mina tidigare graviditeter kan ni säkert läsa mellan raderna om .) )

Vet att slidpillret kan ge biverkningar. Någon här inne som fått biverkningar av lutinus? 

• YoCheri

Har tjuvtestat med negativa resultat. Ett spökstreck sim försvann. Ska testa imorgon..

• YoCheri

Godmorgon alla!

Testade igen imorse utan någon som helst antydan till spökstreck. En timme senare knackar tant röd på dörren.
    Så jag kan lugnt säga att det inte gick vägen alls .( 

• YoCheri

Ska tillägga att våra ägg inte klarade sig till frysen och att vi betalar själva. Så det är väldigt osäkert om vi kommer att försöka igen. 
    Det känns riktigt bittert idag. Tror nämligen att jag hade ett eller två som fäste men att de inte klarade sig. Skrev upp symptomen dag för dag och hade en dag med sån magvärk så usch, efter den dagen försvann alla symptomen. Nu kom mensen två dagar för tidigt.  

• YoCheri

drömmer om ett barn Jag önskar att vi hade bokat in ett 3 pack på en gång! Dumt av oss men vi pratade lite med dom därborta och tyckte nog det var onödigt.  

Svar på tråden IVF Umeå