IVF Umeå
Hej allihopa!
Vi är ett par som ska påbörja ivf nästa vecka vid kliniken i Umeå. Hänger gärna med i era diskussioner och håller tummarna för er alla!
Någon mer som börjar nu eller gör ett nytt försök?
Hej allihopa!
Vi är ett par som ska påbörja ivf nästa vecka vid kliniken i Umeå. Hänger gärna med i era diskussioner och håller tummarna för er alla!
Någon mer som börjar nu eller gör ett nytt försök?
Åh lycka till! vi har fått remiss för Ivf i Umeå men har ännu inte fått tid för första besök. Remissen skickades förra veckan så jag antar vi får vänta ett tag? Hur länge fick ni vänta efter remiss skickades??
Okej. Sköterskebesöket, gick du själv på det? (Tänkte ifall sambon skulle råka ha jobb när man kallas). Hur lång tid efter sköterskebesöket blev ivf starten? Beror det på mensen helt enkelt?
Okej. Sköterskebesöket, gick du själv på det? (Tänkte ifall sambon skulle råka ha jobb när man kallas). Hur lång tid efter sköterskebesöket blev ivf starten? Beror det på mensen helt enkelt?
Tack för den infon.. fick du sköterskebesöket kallat via brev eller ringde dom dig?
Låter bra! Då kanske vi får köra igång då snart här i tidig vår i bästa fall då. Nej ingen orsak.. allting har sett helt normalt ut. Alltid punktlig mens och alltid utslag på äl-testerna. Sambon helt normalt med honom också. Vet ni orsaken?
Nej inget datum, beror på när mensen kommer. Borde komma vilken dag som helst enl kalendern och har pms också:) Brukar medicinera i ca 22 dagar så förhoppningsvis i slutet på jan. Ska höra om jag kan förändra medicineringen från början så slemhinnan kanske växer bättre.
Micro: Förstår att det är en hel värld detta och att det finns massor av olika tillvägagångssätt. Grattis till pojken och hoppas att erat syskonförsök ger resultat. ? Det får jag inte veta exakt förrän efter blodprov men ska medicinera i ca 14 dagar. Så äggplock om kanske 3 veckor?
Kvinna32: Hoppas verkligen att det går bra för dig med FET. Hur funkar det, till skillnad från det jag gör?
Håller tummarna för dig Norris!
Själv väntar jag spänt på mensen så jag kan börja med sprutorna.
Vi skickade in vår hälsodeklaration i november och ska bekosta våra försök själva! Vecka efter fick jag remiss för att ta hormonproverna. Kan vad age förstod så kommer vi få lämna yttligare proverna idag på blodsmitta och lite andra prover. Det kanske är annorlunda mm man har remiss kontra om man söker Och bekostar detta själv.
Ja det är här i umeå vi ska gå :)
IVFUlrika: Ja, det känns både nervöst och spännande! Jag lovar att berätta hur det går. Kul för er att få börja nu vid nästa mens.
PetiteCherie: Ja det är första gången, med allt vad det innebär. Är mest rädd för att detta inte ska funka.. Har hållit på i två år nu och det känns som att man är på bristningsgränsen för vad man klarar. Men nu är vi ju äntligen här iaf!
Hur går det för er alla? Själv är jag inne på fjärde dagen med sprutor, VUL på tisdag.