• Frökenankare

IVF Umeå

Ivf-ulrika skrev 2017-01-16 07:44:14 följande:

Hej hur mår du av sprutorna? Själv väntar jag på att mensen ska dra igång...är riktigt frustrerad då jag får lite rosa på pappret och värk i magen men mensen vill inte komma igång på riktigt;

Hej! Mår riktigt bra faktiskt. Tog första sprutan orgalutran nu ikväll och den kändes lite mer nu efteråt. Annars bara lite molvärk. Åh den där väntan är ju värst, var där förra veckan och väntade. Men den kommer säkert när som helst!
  • Frökenankare
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-16 22:08:35 följande:

Jag kan ta två sprutor varje kväll sen en yttligare dag 5 och framåt så hoppas jag kommer må lika bra som dig!

Haha avundas dig lite som fått börja..den här väntan på mens känns ohyggligt lång och jobbig:)

Hur går det? Har den kommit än?

Jag gjorde mitt första VUL idag med helt okej resultat. Lite ökad dos och nytt VUL på fredag. Hoppas dom växer på sig lite.
  • Frökenankare
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-17 14:08:38 följande:

Men Gud va spännande för dig! Då är nästa tid att längta till fredag för din del nu då!

Jag har haft småblödning sen i fredags men i dag fick jag sätta in en tampong så förhoppningsvis drar de igång på riktigt nu under dagen:)

Då blir ju dag två i morgon..dessa dagar har varit fruktansvärt långa en evig väntan !

Kunde de se om du hade många ägg på g?

Ja precis! Fokus är nu på fredag. Tycker det är skönt med dagar att hålla fokus på, tiden går så sakta annars. Men vad härligt! Ja då blir ju din dag två imorgon, spännande att få börja med sprutorna.

Jag hade tre stora och tio på g, så bara att hoppas att dom växer på sig nu!
  • Frökenankare
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-18 13:57:27 följande:

Blä kliniken tyckte jag skulle börja i morgon för det passade dem bäst..så inga sprutor i kväll tyvärr..men i morgon!

Härligt att de kunde se så många ägg på g..jag oroar mig som 17 då jag inte hade så mycket ägg i reserv ..men ska ta 150 fostimon och 225 menopur och dag 5 0,25 cetrodite så hoppas det kan locka fram några fina ägg till mig med!

Haha kommer va som en nåldyna nu ett tag.

Typiskt, alltid denna väntan! Ja man känner sig som en nåldyna litegrann faktiskt, och alltid är det något att oroa sig för. Är det inte för lite ägg så är det överstimulering.. suck!

Bara att hålla tummarna. Kul och skönt att läsa om hur det går för er alla!
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-01-19 21:22:03 följande:

Heja er som påbörjat behandling och är mitt uppe i allt. Kämpa på!

Jag undrar om det är någon som vet ungefär hur lång tid det tog för er, efter att remissen skickades, till första läkarbesök?

Fick brev att handlingarna inkom och att remissen mottogs 9/1. Senare än jag trodde men. Nu är det väntan..

Ring och fråga! Under två års tid har jag ringt alla tänkbara massor med gånger, ligg på och fråga. Då får du bäst svar. Lycka till!
  • Frökenankare

Jobbiga besked idag, efter andra VUL har dom inte växt som önskat. Ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. I absolut bästa fall kan det bli äggplock nästa vecka ändå. Någon som varit med om samma?

• Frökenankare
    Micro skrev 2017-01-24 21:37:55 följande:

Hur gick d på vul? Hoppas ni får köra på m plock.

Dåligt, fortfarande för små äggblåsor. Nu har jag tagit dos i två dagar till. Nytt VUL imorgon. Antingen så bryter vi eller så blir det plock på fredag. Så jävla nervös nu.. vill inte bryta.
  • Frökenankare

Heja oss alla som kämpar!

Idag fick jag ett glädjande besked, fot blir äggplock på fredag. Äntligen går något som vi vill. Fundera faktiskt på ett glas vin ikväll för att fira, det kan väl inte vara någon fara?

Lycka till alla ni som gör äggplock imorgon, håller tummarna!

• Frökenankare
    Micro skrev 2017-01-25 20:19:40 följande:

Härligt att nu får köra på. Tycker du ska passa på att fira, ett steg närmare...

Ökad medicindos o nytt ul för mig på fredag då får vi veta om d blir återföring nästa torsdag. Vill inte avbryta igen som i december.

Håller tummarna för oss, vi kommer ju ligga väldigt nära varandra. Håller tummarna att vi snart är ruvare.

Hur har det gått för dig?
  • Frökenankare

Då var plocket gjort! Gick verkligen över förväntan, klarade mig utan lugnande och var en helt okej smärta som gick bra att härda igenom. Nu är jag hemma och vilar med mensvärk. 4 ägg fick vi ut, kändes lite tyckte jag men läkaren var mycket positiv. Återföring på måndag, så nu är det bara att hålla tummarna!

Hur går det för er alla?

Svar på tråden IVF Umeå