• Frökenankare

IVF Umeå

Micro skrev 2017-01-30 17:05:00 följande:

För oss blir det återföring på fredag:) om upptiningen går bra förstås. Tredje syskonförsöket så jag försöker hålla förhoppningarna nere. Ett misslyckat o ett sent missfall.

Har ni fått återfört eller odlar d länge?

Vi skulle ha återfört idag men det blev inget då äggen inte delat sig som de skulle. Jag är helt knäckt och vet just nu inte hur man ska orka gå vidare..
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-02-28 18:46:19 följande:

Okej. Tack för den infon.. känner mig helt grön i det här och känns tufft att behöva gå igenom de. Orättvist. Sprutorna är inga problem då jag är sjuksköterska men det är hela grejen som känns jobbig.

Vi skall köra på nästa mens som beräknas vara i slutet av mars. Så det är ju "bara" några veckor kvar nu då..

Välkommen in i IVF mars 2017 om du vill bolla med några som är på samma datum.
  • Frökenankare
    Virrvarr skrev 2017-03-18 08:04:44 följande:

Hej!

Jag har också precis börjat med sprutorna, i onsdags

Har blodprov och UL på måndag 20:e och fredag 24:e.

Jag började med sprutorna igår fredag, blodprov måndag och UL på onsdag och fredag. Nu kör vi!
  • Frökenankare

Haha, vi lär ju träffas i väntrummet allihopa imorgon. Jag hoppas att ni alla får bra besked. Jag får gott vänta tills 13.30 innan mitt UL. Håller tummarna!

• Frökenankare

Hej på er!

Och heja er som äggplockat idag! Jag har precis tagit ovitrelle nu och har bokat äggplock på onsdagmorgon. Så skönt! Idag såg dom runt 20 blåsor, hoppas bara inte jag blir överstimulerad.

• Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-27 21:26:28 följande:

Heja! Vad roligt. Spännande med plock på onsdag. Hoppas det går bra. 20 blåsor lät ju jättebra. Du ska se att det blir en bra "skörd". Lycka till!!

Tack! Just nu är jag som en vandrande uppblåsbar badboll! Jättesvullen och öm i hela kroppen. Hoppas på att vara uppe på benen igen till helgen. Plocket gick bra förra gången, var mer öm och sliten efteråt. Hur går det med dina sprutor?
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-28 17:42:32 följande:

Oj. Orkar du jobba när det känns så?

Sprutorna går bra. Inga problem hittills. Lite lätt svullen kanske nedtill i magen. Ska lägga till olugatron ikväll. :)

Nja. Jobbade till klockan 13 idag och är sjukskriven resten av veckan. Först igår och idag som jag känner av det så pass i kroppen. Annars har det gått jättebra!

Lycka till med orgalutran, den är lite grövre men jag tycker det känns typ som samma.
  • Frökenankare

Nyss utkommen från opsalen, 14 ägg blev det denna gång. Heja oss! Plocket gick bra med lite morfin.

Alltså vi alla är så fantastiska för det vi går igenom!
  • Frökenankare
    LottaU skrev 2017-03-29 21:37:49 följande:

Hej allesammans. Kul med så många lyckade äggplock i gruppen! :)

Tog ovitrelle ikväll, så äggplock måndag morgon. Hade tyvärr inte så många blåsor på ul, men hoppas ändå på ägg. Håll gärna tummarna!

Väntar man så länge innan äggplock? Brukar det inte vara 36 timmar?

Håller alla tummar!
  • Frökenankare

Har haft återföring idag. Det gick bara bra. Dock väldigt tråkiga besked i övrigt. Av 14 mogna ägg så befruktades endast 5 och av dom 5 så var det 1 som gick att återföra och 1 som kanske går att frysa. Dom vet inte vad det beror på men något händer när dom ska befruktas som gör att det inte går.

Känns tungt just nu och har svårt att hoppas på det lilla ägget som är i mig.

Svar på tråden IVF Umeå