• jennyz

IVF Umeå

Tack allihopa!! Fostret har vuxit som det ska, men det finns förhöjd risk för MF då graviditeten ligger väldigt långt ner på livmoderhalsen och det finns ett koagel, där graviditeten eg borde varit, men det kan också gå bra hela vägen, alltså inte mycket klokare... Men än så länge ser det bra ut. Tänk om något kunde vara enkelt!!

• jennyz

Nektar, jag fick nekad insättning vid stimulerat fet då jag hade utvecklat en äggblåsa, då det inte ska bildas några då man äter femanest, så jag fick höja dosen till nästa försök och då fanns inga blåsor...

Freja: dubbelgrattis!!! Wow, två stycken, förstår att det är dubbla tankar, men jag tror det kommer bli kanonbra!!! Vi har blivit erbjudna att göra kubtest eftersom vi gjort IVF, om man vill, annars så är det ingen koll innan RUL, vilket är låååångt bort... Men de kanske kollar fler gg när det är tvillingar det vet jag inte iofs...

Ja jag ska försöka att inte oroa ihjäl mig innan 12/2... Det ser ju bra ut just nu, så jag ska glädja mig över det! Nu ser det ut som en bebis på VUL istället för en svart fläck...

• jennyz

Jag har regelbunden ÄL, provade ändå stimulerat fet en månad, har provat lite olika...

Jag skulle också ringa och kolla så remissen kommit fram, vi ringde efter nästan tre månader och då helt plötsligt var vi aktuella i kön, känns som vi var lite glömda... De hade dessutom glömt att ta något prov i utredningen så vi fick avvakta provsvaren på det också...

• jennyz

Ja de tinar ett strå i taget... Om det var bra kvalitet på dem så har de mest troligt lagt dem på varsitt strå. När vi fryst in embryon så har de ibland fryst ner två på samma strå, då har det varit ett fint och ett halvdant...

• jennyz

Jenads: så tråkigt, vet precis hur det känns, hoppas ni kan ta nya tag och snart får erat efterlängtade plus!!

Äppelkaka: grattis!!! Vi förde tillbaka två st i två av våra försök för första barnet, andra gången var det två st i toppkvalitet, då blev det vår dotter...den gången blödde jag en hel del från början, vilket kan ha tytt på att båda fäst, vilket hade varit lite skrämmande men jag tänkte precis som du, hellre tvillingar än ingen...och man vill ju inte kasta några...vid detta försök ville sambon absolut bara ha en tillbaka vilket resulterade i att de odlade de andra vidare men ingen klarade sig, jag hade ångest efter, att vi kastat rätt fina embryon dag tre!! Lycka till, hoppas på plus om några veckor, och ett hjärta som slår!

• jennyz

Man får bara tillbaka två om de anser att man har anledning, hög ålder, många gjorda försök, eller lite dålig kvalitet på embryon tex... I vårt fall fick vi chansen efter ett ET och ett FET, jag var då drygt 30 och sambon 35... Sedan dess har vi fått möjligheten alla ggr, men de anser väl att vi har svårt att lyckas efter alla dessa försök...
    Det gäller både ET och FET i alla fall...

• jennyz

Du kan ju säga till om du vill ha två återförda, det kan ju bero på kvalitén av embryon den dag det blir återföring, alltid bra att berätta vad man vill...

• jennyz

Konstigt, Det stämde för mig... BM räknade sista mensdag som två veckor innan ÄP tror jag... När du pratar med din BM så kommer ni nog överens, de kanske har tänkt fel...

• jennyz

Jag har förresten aldrig fått remiss till MVC... Skulle du avvakta den innan du ringde för inskrivning? Jag ringde bara dit

• jennyz

Vårt2012: absolut känner alla lite så, det är ju kul att andra lyckas, men varför inte vi?!?!?! Har tänkt så så många gånger!!!!
    Jag har inte haft mycket symtom någon av gångerna som jag varit gravid, denna gång var jag lite illamående efter ung 10 dagar, förra gången endast lite yrsel, som jag kan ha annars också... Fick däremot mer symtom efter ung tre veckor.. (Efter ET) så absolut kan man vara gravid utan symtom!!

Tyvärr så är det drygt med alla dessa behandlingar och att inte få veta!!! Hoppas ni får plus så ni slipper göra detta igen, håller tummarna så hårt jag kan!!!!!!!

Svar på tråden IVF Umeå