• jennyz

IVF Umeå

Grattis till lyckat resultat, nu ska det funka för er!!!!!!!!

Själv fick jag en stor slemgrej i trosan igen, ung 1cm i diameter... Men ingen antydan till blod i alla fall, kanske det bara är "det andra"... Tur att det inte är så länge till tisdag, kommer dock att ha rekordpuls då tror jag!!

• jennyz

Wow emilochlotta: ni kanske redan gosar med erat mirakel, mest underbara känslan som finns!!! Hoppas allt går bra!!

• jennyz

Jag åt ju levaxin denna gång, som bland annat får ner immunförsvaret så jag fick en väldigt långdragen förkylning och en UVI, sedan plus... så jag tror att det är bra om man vill bli gravid!

• jennyz

Mustikka: jättegrattis!!! Ja passa på att njut, tiden går alldeles för fort!!!!

• jennyz

Det såg bara fint ut på UL idag så nu ska jag njuta av att vara gravid!!

• jennyz

Snöflinga: jag kanske har missförstått verkan av levaxin, känns som jag fick försämrat immunförsvar i alla fall... ;) när jag läste om symtom innan jag började med levaxin så var ett av symtomen på högt TSH att man aldrig blir sjuk, vilket jag ansåg som oroväckande då kroppen kanske lättare stöter bort ett embryo också då det är främmande för kroppen...

• jennyz

Nektar: supergrattis, riktig starkt pyre tror jag som just nu håller på att "bygga bo"!!!!!
    Hon såg att koaglet var mindre, det var avlångt nu, mest troligt mer trångt, så det finns kvar, hon trodde att jag skulle få stå ut med bruna flytningar ett tag tyvärr...det är mycket mindre nu i alla fall, och bebis mår bra trots allt, megastora blödningen på nyår och sedan slemklumparna innan helgen, så nu ska det bara gå hela vägen!!!

Jag har inte heller haft biverkningar av trombyl, åt det nästan hela graviditeten förra gången, denna gång fick jag sluta i och med blödningen/koaglet...

• jennyz

Jag har bara misslyckats med FET, men jag minns att jag var illamående rätt mycket vid mina stimulerade FET, men inte pga proggisarna, de får jag eg inga biverkningar av, men femanesten som jag stoppade i mig var boven, var helsäker att jag gravid, så fel jag hade!!

• jennyz

Jag blödde väldigt lite vid mina ÄP... De har ju varit därinne och mixtrat så det är nog olika för alla, och kanske på hur många blåsor man har?? Har för mig att jag blödde en del första ÄP, då hade jag 22 ägg. Kan inte tänka mig att ev blödning påverkar äggen, de är ju redan uttagna...

Petto: lät som ett jobbigt ÄP, men 11 blåsor lät bra, nu ligger de och myser för fullt med spermierna...blir det ET på måndag? Hoppas på kanonresultat!!

Svar på tråden IVF Umeå