• Stargazers

IVF Umeå

Nä precis, man har ju ett ganska stort spann på när exakt ägglossningen har skett, och om man tex testar positivt på morgonen så vet man ju inte om man kanske också hade fått positivt kvällen innan. Hur slemhinnan ser ut vid VUL borde ju vara den viktigast indikationen på när återföring lämpligast ska ske. Nåväl, jag får hålla tummarna att de sagt rätt och att det blir FET till veckan! Imorgon ska jag ringa dit och meddela labbet iaf.

• Stargazers

Pratade just med kliniken. FET blir på lördag OM vi får plats. Fattar inte att de kan göra så... På ons eller tors får vi veta hur det blir. 

• Stargazers
    Familjelyckan skrev 2013-11-25 12:27:48 följande:
    Vad spännande! Hoppas det blir på lördag! Jag håller tummarna att det kommer gå bra för er!
    Jo det känns jättekul om det blir av! Dock jobbigt att ännu inte veta om det blir av. Det känns surt att det inte spelar någon roll om slemhinnan är nog tjock, det kanske ändå inte blir av Rynkar på näsan
  • Stargazers

Ja jag har aldrig hört någon som inte fått göra FET pga den orsaken, men man upphör aldrig att förvånas... Jag hoppas verkligen att de kommer klämma in oss ifall det nu skulle vara hög belastning på lördag, håller tummarna för att vi inte ska ha otur med det också! Har ju hört om de som fått flytta från lördag till fredag så jag frågade om sköterskan om det kunde vara ett alternativ ifall det skulle vara fullt på lördag, men det sa hon att det inte var. Men vi får väl se vad läkaren säger. 

Nektar: Håller tummarna för att allt ser OK ut imorgon!  

• Stargazers
    Familjelyckan: Usch va tråkigt, förstår tyvärr hur det känns Rynkar på näsan

Nektar: Så härligt att allt så bra ut *lycka*

Snowgirl: Nä jag undrar också hur de rankar oss, och får vi inte göra FET till helgen så kommer jag definitivt att kräva ett svar på varför inte vi valdes. Morgonens gynundersökning visade en slemhinna på 10,7 mm så de kan då inte skylla på den i alla fall. 
  • Stargazers
    Nu ringde kliniken...de var nöjda med slemhinnan, men vi får inte veta förrän imorgon om det blir FET på lördag eller ej. När jag sa att det är jobbigt att vänta ännu en dag på klara besked från dem svarade sköterskan torrt att "det är såhär våra rutiner ser ut". Inte den mest empatiska människan med andra ord. 
  • Stargazers
    Jennyz: Du har gjort några försök va? Är det vanligt att det bara blir ett ynka försök per halvår? Om vi inte får göra vårt FET nu till helgen så blir det inget mer försök i år pga julstängningen. Känns ju helt värdelöst med ett försök per halvår, i sådana fall är det nog dags att ta sig en funderare och kanske söka sig söderut när det är dags att själva betala för försöken. 
  • Stargazers

Mars: åh jag kan inte annat än hålla med! Åsa är den jag haft kontakt med i veckan och båda gångerna så har hon varit väldigt oförstående och kort. Kristina och Linda däremot, de är bättre på bemötandet, speciellt Kristina. Skönt att höra att de inte bara är mig som Åsa inte varit speciellt trevlig mot. Vid något lämpligt tillfälle ska hon få veta hur sårande hennes sätt är, vi som är inne i IVF är nog utsatta, vi klarar oss utan ett dåligt bemötande.

• Stargazers
    Jag är lyrisk nu, vi har fått en tid för FET på lördag! Skrattande Jag har suttit på nålar idag tills telefonsamtalet kom (och denna gång var det trevliga Kristina som ringde), men nu kanske jag äntligen kan koncentrera mig på jobbet? Vi har ju bara ett ägg i frysen så det är ju inte ens säkert att det blir någon återföring, men det känns himla bra att vi iaf får chansen.
Svar på tråden IVF Umeå