• Stargazers

IVF Umeå

Santa då är vi två som är ledsna idag... Jag har tydligen haft ett tidigt missfall eftersom testet idag var negativt :( Fy fan va allt suger nu!!!

• Stargazers

Det är vårt första försök och min största skräck är att vi ska vara i det här jävla IVF-träsket i flera år. Jag har alltid velat ha minst två barn men efter all denna väntan så är det ju inte någon självklarhet att det ens blir ett! Så om vi nånsin blir gravida igen (och inte får missfall!!) så får man vara nöjd med ett.

Det jobbiga är att vi bara har ett endaste ägg i frysen så sannolikheten för att det blir någon FET känns ju inte alltför stor. Hade nästan känts bättre att köra igång med ett nytt färskförsök istället.

Kan det vara så att kroppen inte fattade att jag var gravid och därför stötte ut allt av misstag? För det som är så konstigt är ju att jag fick stegrande positiva test trots blödningen. Sen lördag fm (lördag morgon fick jag det senaste positiva) kände jag av lite småhugg i magen och blev såklart lite orolig då, även om det knappt gjorde ont, men antagligen så skedde kanske missfallet då. Sen idag var det känsliga svagare positivt och det digitala negativt.

Santa och Supernova: Fan vad orättvist detta är!!! Jävla skitmens!

• Stargazers

Alltså det känsligare graviditetstestet var inte lika starkt positivt idag, för att vara lite tydligare,

• Stargazers

YoCheri: jag kände då absolut ingenting och jag var ju ändå tydligen gravid, om än för ett kortare tag. Så att inte känna något behöver verkligen inte betyda något!

• Stargazers

Hade varit skönt att få prata med kliniken redan imorgon så man kunde få glömma detta och gå vidare. Men de vill ju inte veta av en förrän TD och den är först på onsdag. Men man vet ju redan vad resultatet kommer vara då...

Hemskt att ha fått vara gravid och känna glädjen över att äntligen fått se det för strecket som man aldrig sett förut, det som man längtat efter så länge, åsså stannar det inte längre än så...

• Stargazers

Ja eller hur! Nu är det nog med otur i tråden! Som att vi alla här inne inte kämpat nog mycket redan!!!

• Stargazers

Micro: hon behöver inte ha rätt om att det långa är vanligast pga planeringen, de kan ändå styra planeringen till viss del även med det korta. Korta borde alltid vara att föredra med tanke på så många färre biverkningar så länge det inte finns speciella skäl till det långa. Kliniken nämnde då aldrig nåt om planeringen till oss när vi var där och vi fick ju köra igång bara några dagar efter första besöket.

Klinikens kötid går ner ett tag efter öppningen efter sommaren så förhoppningsvis får ni komma innan 2 månader! För väntan är verkligen det värsta med detta!

• Stargazers

Micro: vi gjorde korta. Läkaren hade ingen bestämd uppfattning om vilken av behandlingarna han tyckte vi skulle ta då det inte fanns något konstaterat fel hos mig, så vi fick själva tycka till och då valde vi så klart det korta.

• Stargazers

Nån som vet: Om ett FET i ostimulerad cyekl misslyckas, måste man ändå vänta två månader på ett nytt försök?

Svar på tråden IVF Umeå