• Micro

IVF Umeå

Drömmer om ett barn: Har meddelar kliniken vad som hänt o vi kom överens om att jag ska höra av mig när jag är redo igen. Gör äggdonation utomlands så för dom är d bara att köra på. Vill göra nytt försök så snart som möjligt. Vet inte om d går att köra på första riktiga mensen el om jag måste vänta en cykel till.

• Micro

Tack BK o drömmer om ett barn. BK: när blir d start för dig? Drömmer ett ett barn: vilken vecka är du i? Jag håller på att återhämta mig, efter försök m medicin blev d skrapning för mig oxå. Jag hoppas verkligen att mensen ska komma som planerat ca 6 v efter. Känns nog länge. Vet inte om jag dessutom måste vänta ytterligare en cykel innan start. Startar vid mens o transfer ca 20 dagar senare. Känns långt borta just nu. Förhoppningsvis hinner vi före jul.

• Micro

Drömmer om ett barn: vi har 4 blasto kvar så 2 försök, de tinar tyvärr alltid 2 per gång o jag tror vi nöjer oss med att sätta in ett i taget. sedan måste vi börja om med ny donator så jag hoppas på verkligen på dessa.

Välkommen Norrlandskvinnan. Kommer tyvärr inte ihåg hur lång väntetiden var dessutom kan d ha ändrats.

• Micro

Mår ok efter mf. Började m medicin men blev skrapning tillslut, låg inne en natt. D är 15 dagar sedan, tyvärr har inte blödningen slutat. Har varit lite hela tiden m inte minskat. Brukar hålla på ca 2 men kan ju vara olika. Är lite otålig, vill att vanliga mensen ska komna NU. Vill köra igång igen. Jag gör ÄD i Riga o de fryser embryon 2 o 2. Tror att d måste Tina båda. Ska höra om de kan ta ett. Tror de vill tina 2 eftersom de inte vet hur bra kvalitet d är, så att transfer inte blir inställt.

• Micro

I Riga sätter d gärna in 2 embryon men vi vill ha ett pga min fysik, chansen för tvillingar är för stor tycker vi. Tror tyvärr att d blir efter nyår men hoppas på tidigare. Är lite nervös att d andra mensen infaller så transfer blir mitt under jul å inte blir av. Tänker boka tid hos min gyn dr för koll när blödningen slutat. Skulle helst starta medicinering på första mensen men får höra vad Riga tycker o om allt ser bra ut.

• Micro

Jag väntat på min första mens efter mf, borde komna om 2 v. Ska idag till dr o kolla att allt ser bra ut efter mf. Ska maila kliniken o fråga hur snart vi får köra igen. Om vi måste vänta m medicinstart till bästa mens, tror d. Brukar starta m medicin vid mens start o transfer ca 20 dagar senare. Så ett bra tag kvar. Kul att ni andra är på gång.

• Micro

Har fått svar från kliniken. De vill att jag väntar till mensen i december så att kroppen får vila ordentligt, känns så länge:( Förstår men vill ju igång NU. Då blir transfer förhoppningsvis i jan.

• Micro

Var till dr idag o allt såg bra ut men slemhinnan var tunn så hon trodde att mensen skulle dröja:( Ville att jag återkommer om den inte kommit i nov för att få medicin för att få igång den. Hon var mkt ledsen o sa att d var mkt ovanligt m mf efter v 9. Jag fick i v 13. Blev att jag började tänka varför??? Känns så långt till nästa försök.

• Micro

Spännande kvinna 32. Snart är du ruvare:)

Min mens kom idag, fattar inget. Dr sa ju igår att d dröjer. Glad men om jag räknar kan nästa försök bli förskjutet pga julstängt:(

• Micro

FruS: många som blöder men d går vägen ändå en förstår oron. Hoppas plusset håller i sig, håller tummarna för er.

Min mens kom idag o jag har mailat kliniken för medicinstart inför fet, men det kommer att bli precis vid jul så vet inte hur d blir om jag måste vänta en månad till, kanske väljer att vänta. Gör utomlands å måste ha flyg oxå, kan bli svårt att boka inrikesflyg m kort varsel precis innan jul. Man vet ju inte om man kommer iväg. Hur kroppen svarar på medicinen. Får avvakta svar fr kliniken å fundera. Känns lite stressigt m frånvaro fr jobb mm just nu oxå men vill ju komma igång igen efter mf.

Svar på tråden IVF Umeå