• LottaU

IVF Umeå

U Bet I Am skrev 2017-03-23 19:09:34 följande:

Jag tycker att tröttheten har avtagit lite. Men är fortfarande tröttare än vanligt. Jag frågade faktiskt när dom ringde upp och enligt henne var det inte ovanligt med trötthet pga de sprutorna.

Något nytt förutom det har inte hänt. Noll humörsvängningar eller dyl.

Vad härligt! Hoppas det går bra med nya sprutan. Skälv var jag allt annat än imponerad över den nålen... :|

Ok, tråkigt men Härligt att slippa humörsvängningar och sånt! Trötthet är (förhoppningsvis) enklare att stå ut med, tycker jag iaf.

Den nålen måste väl vara typ tjock eller trubbig eller nåt sånt? Obehagligt hur mycket en var tvungen att ta i för att få in den. Men ändå bättre än menopur där själva vätskan svider som brännässlor typ. :)
  • LottaU
    Åh, så skoj att det såg fint ut, U bet I am! Det kommer blir toppenbra. :) Vet du hur många blåsor de hittade?

Jag fick ökad dos menopur (till 375) och så hoppas vi att det kommer fler äggblåsor tills på måndag..
  • LottaU

Lycka till på äggplock idag! Hoppas de hittar guldägg! Håller tummarna.

• LottaU
    Virrvarr skrev 2017-03-28 17:55:33 följande:

Blir återföring imorgon!

Lite deppig, denna gång blev bara tre befruktade.

Lite irriterad också eftersom de skulle göra icsi på all men gjorde ändå hälften ivf..

Men men, får sätta hoppet till de tre små hjältarna som överlevde. Återför två av dem imorgon och hoppas att den tredje går att frysa på dag 5.

Tokigt att de inte gjorde som planerat, men härligt att några befruktades och att du nu är ruvare!

Håller tummarna för att de växer fint i magen på dig, och att ni får ert plus om någon vecka. När har du testdag?
  • LottaU
    Frökenankare skrev 2017-03-29 09:11:00 följande:

Nyss utkommen från opsalen, 14 ägg blev det denna gång. Heja oss! Plocket gick bra med lite morfin.

Alltså vi alla är så fantastiska för det vi går igenom!

Oj, många ägg! Grattis och bra kämpat!

Håller tummarna att de är guldägg. :)
  • LottaU
    U Bet I Am skrev 2017-03-28 17:17:51 följande:

Idag ringde dom! :)

Det blir återföring på torsdag. Av 14 plockade ägg är 10 befruktade. Håll tummarna! <3

Åh, grattis till så många befruktade!

Hoppas återföringen gick bra. Håller alla tummar för att det blir ett plus för er om nån vecka! <3
  • LottaU

Hej allesammans. Kul med så många lyckade äggplock i gruppen! :)

Tog ovitrelle ikväll, så äggplock måndag morgon. Hade tyvärr inte så många blåsor på ul, men hoppas ändå på ägg. Håll gärna tummarna!

• LottaU
    BK1986 skrev 2017-03-29 11:47:38 följande:

Heja tjejer! Följer och läser här och håller tummarna för er. Ni är alla riktiga kämpar! <3

Vi går in i v 20 idag och det känns helt overkligt att vi snart har gått halva tiden. Förra måndagen gjorde vi RUL och allt såg bra ut. Benen var långa, men vi är båda två långa så det är inte konstigt om även denna lilla människa blir det. :)

Så himla härligt. Grattis!! Det går fort, snart har ni en liten (lång :) ) bäbis! <3

Hur mår du under graviditeten?
  • LottaU
    PetiteCherie skrev 2017-03-29 21:56:46 följande:

Åh vad spännande med äggplock för dig. Är det första ivf? Hur många blåsor hade du på UL? Jag hade 9 blåsor idag men vet inte om det är bra eller inte. :/

Ja, det är första ivf. Är det det för dig med?

Jag tror det var 3 blåsor + några små på första ul och tror det var 6 + några fler små på det andra. Hoppas de små vuxit till sig till imorgon. :)

Hade en cysta som spökade och tömdes precis innan jag började med sprutorna, som också växte lite till första ul. Därför är det lite luddigt med minnet - superrädd att den skulle ta alla hormoner jag stoppade i mig. Till ul2 så hade den iaf inte vuxit mer. :)

9 blåsor på ul1 tycker jag låter bra! Det räcker ju faktiskt med ett enda toppenägg. :)

När har du ul2?
  • LottaU
    BK1986 skrev 2017-03-30 07:22:15 följande:

Tack! Ja alltså veckorna efter vecka 12 går i normalfart, innan dess gick det oändligt långsamt. :)

Jag mår jättebra! Hade knappt något illamående i början och nu har jag bara lite hjärtklappning (vilket verkar vara vanligt). Så hittills är det väldigt mysigt. :)

Håller tummarna för dig! Har du ÄP imorgon?

Kan tänka mig att det bor mycket oro i kroppen, framförallt de första veckorna. Skönt att illamåendet gått över och att du verkar må ganska bra. Hoppas det håller i sig!!

Ja, precis plock imorgon bitti! Försöker att inte släppa fram nervositeten!! Det går sådär. :D

Tack för tummarna, de behövs! <3
Svar på tråden IVF Umeå