IVF Umeå
Heja! Håller tummarna för att ni får tillbaka en liten guldklimp imorgon. :)
Heja! Håller tummarna för att ni får tillbaka en liten guldklimp imorgon. :)
Sådärja. Äggplock gjort. 8 st. Hoppas på fina ägg. Dem ringer imorgon och berättar hur befruktningen gått. Håll tummar
Idag stoppade de in ett 8 cells embryo och jag är så himla glad. Och nervös. Hoppas det fäster och vill stanna i min mage! <3
åh vad härligt... är 8celligt typ det "bästa" ? låter väldigt bra iaf... all lycka till!!
Av 8 ägg blev alla befruktade! Så himla glad. Får hoppas nu att delningen går bra osv. Återför onsdag eller torsdag ![]()
Uppdatering!
Av 10st befruktades 8st. Ett sattes in direkt och 7st gick till frysen. RD 13 idag och sedan igår kommer det rosa/brun flytning. Har även ont till och från. Har testat negativt. Är så bottenlöst ledsen.....
Har tjuvtestat positivt!
Testade först att otrivellen gått ur kroppen och några dagar senare var det ett jättesvagt streck. Igår var det ett svagt streck men utan tvekan ett positivt. Så himla glad och nervös på nytt sätt.
Riktiga testdagen är först nästa vecka, vet nån om det som redan fäst sig och ger utslag få för sig att släppa så snabbt? Åh hjälp, trodde ju jag skulle bli lugn av ett positivt test. :D
Jag har testdag den 18:e.
Men idag kom det riktigt blod (rött). Trodde att jag skulle gå sönder. Satt och tjöt på jobbtoaletten.
Jo visst har vi. Men vi har försökt så länge. Och jag är så less på att bli besviken. Detta pendlade mellan hopp och förtvivlan tar död på mig. Jag är 30 och manen några år äldre. Vi är ju i den åldern, runt omkring oss blir folk gravida och får barn till höger och vänster. Efter så många år av egna försök och då ägg/spermier/livmoder såg så bra ut, alla världen, ja ALLT såg så bra ut enligt papper. Och det ändå inte funkar. Jag är helt knäckt psykiskt. Vet inte hur jag ska orka. Vill bara skita i allt men samtidigt vill jag inget hellre. Förtvivlad!
Hej på er!
Här ligger jag inlagd på gynakuten på grund av överstimulering. Det är verkligen ingen lek. Har opererat in ett dränage idag där dom tappar mig på vätska. Hittills ca 5 liter. Det är tur jag åkte in i tid.
Kom ihåg att ni känner er kropp bäst och vet när något inte står rätt till! Skönt att läsa om era positiva saker.
Sköt om er!
Fick gravid 2-3 på clearblue digital idag :)
Äntligen efter 3 år med ivf får vi ett plus! Men det tar nog ett tag innan jag känner mig hoppfull om att det ska gå hela vägen.