• LottaU

IVF Umeå

Familjeresan skrev 2017-04-17 20:29:38 följande:

Hej.. har läst alla kommentarer och vill börja med att gratulera er som fått +på stickan och tacka för att ni alla delar med er av era privata erfarenheter vilket är ett stort stöd då man verkligen känner sig ensam i denna cirkus..

Vi hade den underbara turen att få en dotter 2015 efter ivf i Umeå.. pga endometrios sprayade vi synarela ca 3,5 mån innan. Många långa resor till Umeå men efter att vi fått avbryta ett försök pga lågt antal äggblåsor gick det tillslut hela vägen i Augusti vilket resulterade i vår snart 2åriga underbara lilla dotter.

Med blandade känslor och många tankar på det enda frusna embryot vi hade kvar, bestämde vi oss för att chansa.

Fet i naturlig cykel var planen men helt plötsligt hade jag ingen ägglossning längre som eg var ganska skönt då man slipper värken från endometriosen.. men då bestämdes att vi skulle köra med femanest och därmed stimulerad cykel..

Förra måndagen var vi i Umeå och satt spända och väntade på om embryot skulle klara upptiningen vilket den gjorde 5dagars eller kanske 6dagars då det hade hunnit bryta genom skalet eller hur man ska säga innan vi kommit dit.. så spännande..

testdag 1maj vilket känns som en evighet.. nu håller vi tummarna för ett syskon..

Vad kul att höra att ni tillslut fick ett barn! <3 Och att det enda frusna embryot klarade tiningen! 
    Håller tummar och tår för syskon! 
    Snart är det 1:a maj, fast jag vet att ruvningen är såååå himla lång! Tänkte du tjuvtesta innan, eller vänta på dagen?
    Har testdag nu på fredag (21:a), men har redan tjuvtestat så jag hoppas att jag får ringa kliniken och berätta om ett plus. :)
  • LottaU
    Familjeresan skrev 2017-04-18 19:30:04 följande:

Men tack????

Och stort grattis håller tummar och tår att det ska gå hela vägen!!

Ja 21dagar kan plötsligt kännas som 210dagar. Skrev dock dagbok sist så kan ju jämnföra lite med hur det var då.. men känslan av att man kanske skulle nöja sig gnager ofta..

jag har varit sugen på att testa innan men vet inte om man törs...

när testade du?

Tack så väldans för dina tummar och tår, de behövs! <3

Har du några känningar nu? Och kände du något under ruvningen förra gången, då det gick hela vägen?

Jag visste från början att jag ej skulle klara av att vänta med att testa - så har kört lite all in. :D Testade första gången på rd4, det var negativt vilket gjorde mig glad för jag ville se när äggslossningssprutan lämnade kroppen för att våga tro på ett positivt senare. (Ja, kanske är lite komplicerad) :) Ett svagt positivt såg jag rd7, som var mer tydligt rd8. Men inte tusan vågade jag tro på det ändå, nu, rd16, har det nästan sjunkit in. Officiell testdag är på fredag, så för mig var det nog bra att tjuvtesta. Men önskar nog jag kunnat vänta, och sluppit oron runt svaga streck. :)
  • LottaU
    Familjeresan skrev 2017-04-19 12:17:17 följande:
    Denna gång är ju annorlunda då jag äter femanest.. vet inte riktigt om man kan bli lurad av den oxå?! Ingen aning om hur länge man ska behöva ta den heller..

Dagen efter insättning mådde jag tokdåligt. Fick först smygande mensvärk följt av yrsel och illamående? Kan det ha fäst så snabbt? Konstigt iaf då det var samma mängd läkemedel som dagarna innan..

Efter det har jag haft som mensvärk/träningsvärk nästan varje dag. Känt lite knepiga lukter och så men inget mer typ som ömma bröst. (Dock kände jag lnget i brösten på hela förra ggn heller så).

Förra gången var det samma med mensvärk/träningsvärk känsla och jag tror de var dag 10 eller så så kom det en rosaflytning.

Man blir ju nojig pch letar tecken hela tiden tycker jag.

Sist testade jag på dag 21 kan femanest ge utslag och luras?

Sist fattade jag dock inte att det var sant innan första ultraljudet då de kollade att de var en normal graviditet då brast det helt liksom.

Har du haft mkt symptom??

Vad kör ni för protokoll?
    Femanest vet jag inte alls vad det är. Är det ngt du tar bara nu efter insättning, eller har du tagit det innan också?

Vad jag förstått så kan vissa blastocyter vara på väg att kläckas precis vid insättning, och gissar då att de fäster väl ganska snart efter, eller? :)  Hoppas det var så!
    Har du sett sidan www.bubblesandbumps.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-3-day-5-transfer-calendar/
    det är väl kanske inte helt vetenskapligt, men ger ett litet hum iaf. :)

Njae, ca ruvdag 3-12 hade jag galet rikliga vattniga flytningar och svag molvärk från och till. Det är fortfarande ganska mycket flytningar, men inte som för bara några dagar sedan. Jag har sedan helgen ungefär varit smått yr/illamående, speciellt vid bilåkning. Och lite mer ömma bröst än vanligt. Men inte mer.

Vi körde på korta protokollet, med menopur och orgalutran. Fick tillbaka ett 3-dagars den 3:e april, och under ruvningen tar jag lutinus. 
  • LottaU
    joga skrev 2017-04-20 20:55:57 följande:

när jag fick min mens efter vårt misslyckade IVF försök så hade jag sjuk mensvärk (brukar inte ha det) samt väldigt kraftig blödning (som jag inte heller brukar ha)

nu är vi på rd 2 med en blastocyst! 

är det någon som vet hur snart man får försöka igen om FET misslyckas? Dvs att göra en ny FET. Jag är lite orolig att dom ska hinna stänga inför sommaren.. vi har testdag 9/5 (rd 21). Jag har fått köra på stimulerad cykel. 

Håller tummarna för att er blastocyt fäster och mår bra! <3

Hur känner du dig?
  • LottaU
    Norris skrev 2017-04-21 08:06:50 följande:

Nu ruvar jag på två fina blastocyster! Testdag den 6 maj :)

Så skönt att det faktiskt blev av. Kliniken ville avbryta detta försök eftersom mitt sjukhus som gjort mina ultraljud hade missat att skicka all information till kliniken. Dom hade bara skickat hur min slemhinna såg ut, men inte hur många/stora äggblåsor jag hade. Så kliniken trodde att behandlingen inte hade fungerat och ville avbryta. Tur min man var uppmärksam att sjukhuset hade problem i sitt system så kliniken fick ringa upp sjukhuset för att få resultatet.

Åh, spännande med två!! Håller tummarna för dem båda! :)

Är det första försöket med insättning av två för er?
  • LottaU
    Familjeresan skrev 2017-04-24 12:55:50 följande:

Är ngt hormonpreparat..

tappad helt när jag började blöda i fredags:(

Blödde under dagen men ingen värk.. dagen efter var det som borta och som om de aldrig hänt... vart så himla ledsen då allt känns kört och min sambo inte vill påbörja ett nytt ivf...

Sen började jag igår få nya symptomer som luktkänslighet och illamående:..

Hoppet är tillbaka men känns som att varje ggn de kommer flytningar så springer och och kollat om de är mer blod..

Blir inte klok på detta då jag trodde man skulle blöda mer vid ev tidigt missfall??

Ska iaf försöka se lite postitivt fram till testdagen.. på måndag och hoppas på att blodet bara var ngt blodkärl som brustit.. men troligtvis finns de inget i magen längre..

Obehagligt med blodet! Fortsätter ändå hålla mina tummar! <3

Luktkänslighet och illamående är inget en i vanliga fall hejar på, men det låter ju lovande!! :D

Kan inte uttala mig om missfallsblödning, har inte varit med om det. Men känns som att alla är så himla olika!
  • LottaU
    Norris skrev 2017-04-25 12:25:08 följande:

RD5 idag och positivt test!! =)

Kan ändå inte slappna av än på grund av alla missfall, men det börjar ju bra i alla fall =)

Yaay! Grattis! Hoppas de bäddar in sig ordentligt och stannar resten av året! <3

Visst har du koll att ägglossningssprutan gått ur?
  • LottaU
    Norris skrev 2017-04-25 14:38:47 följande:

Tack, ja det hoppas vi verkligen =)

Jag behövde inte ta någon ägglossningsspruta eftersom jag fick egen ägglossning i tid =)

Perfekt!

Så himla glad för din skull!! <3 <3
  • LottaU
    Familjeresan skrev 2017-04-24 21:03:04 följande:

Ja ledsamt verkligen man tappar gnistan men nu ska jag försöka vara lite positiv tills nästa måndag iaf.. Hur går det för dig?

Sista rycket med positivt tänkande! Jag hoppashoppas för dig!

I fredags hade jag testdag, och det var positivt. Sån himla overklig känsla! Överväldigad och tacksam. Och förväntansfull. Ul inbokat om 2 v, då är det v 8 om jag räknat rätt.
  • LottaU
    Virrvarr skrev 2017-04-25 15:58:24 följande:

LottaU: Grattis till plusset :)

Jag hade testdag den 17 april som var plus. Men jag får ingen tid för UL för de säger att det inte finns några tider... konstigt då du verkar ha fått som hade testdag flera dagar efter mig..

Åh, grattis på dig med! Vad kul att vi är så nära i tid då. :)

När jag pratade med dem i fredags, på min testdag, fick de precis schemat för den veckan. Alltså under samtalet, hon sa först att de inte kunde boka in mig men sedan fick de schemat innan vi lagt på. :)

Kanske har de bokat in dig och skickat papper om det? Ring dem imorgon och kolla!
Svar på tråden IVF Umeå