• LottaU

IVF Umeå

Frökenankare skrev 2017-04-13 09:58:57 följande:

Ja precis. Får dela avdelning med BB vilket jag tycker är helt sjukt. Ja, tänk vad kroppen klarar av!

Jag hade idag ett hcg värde på 198, är det någon som vet om det betyder att jag är gravid?

Så himla galet att de satte ihop kvinnokliniken och BB. Den som beslutade det kan inte ha så bra koll på vilka som kan komma till kvinnokliniken. :(

Vet inget om hcg-nivåer men förstod på en annan kommentar att du verkar vara gravid! Grattis!!!
  • LottaU
    Micro skrev 2017-04-13 11:05:46 följande:

Stort grattis till er som plussat. Håller all tunnar o tår för er.

Själv testat minus i förrgår o idag, rd 10 m bladtosyst 5 dagars:( har känt hela tiden att d ej tagit sig, samma som vid mina tidigare minus. Bara ställa in sig på nästa försök men känner mig lite uppgiven.

Så jobbigt!

När har du testdag? Hoppas det bara är en fulblödning!
  • LottaU
    PetiteCherie skrev 2017-04-14 11:00:03 följande:

Alltså, måste kolla om någon kan ge lite hopp. Är på ruvdag8 men känner verkligen ingenting. Har haft svullna bröst men det känns nästan helt borta nu. Kan det kännas såå lite men ändå kanske finnas hopp?

Hej! Jag har kännt typ ingenting hela ruvtiden. Ytterst lite molvärk i äggstockar/livmoder från och till. Har testat positivt, så det 'måste' inte kännas fysiskt. <3

Det enda som varit annars än normal är att jag från rd3 eller 4 har haft jättemycket vattniga flytningar. Men jag har läst om andra som haft det så och som testar negativt. Så det är nog något annat än gravidsymtom.
  • LottaU
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-14 15:45:25 följande:

Hej på er.

Vill bara meddela att vi har fått ett plus! Fick ett svagt pluss rd 5 precis som förra gången! Detta test är från i dag rd8.

Hoppas hoppas hoppas vi slipper missfall den här gången!

Åh, vad härligt!

Supergrattis!!
  • LottaU
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-14 16:54:23 följande:

Detta känns som ett mirakel vi fick ju bara ut ett ägg och det blev så här bra! Är så evigt tacksam och extremt ödmjuk inför framtiden!

Det var ju ett guldägg. Håller tummarna att det går hela vägen!

Vi fick två ägg som befruktades och det som inte stoppades in i mig överlevde inte. Har också testat positivt och känner ganska liknande sån enorm tacksamhet och ödmjukhet inför vad som väntar. Det är svårt att tro att det är sant. <3
  • LottaU
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-14 19:02:54 följande:

Grattis ja då hade ju ni med ett guldägg! Vårt förra försök slutade i missfall vecka 6 så kommer inte känna riktig lycka än..det kommer nog dröja innan man vågar lita på att detta lilla liv är här för att stanna! Vilken vecka är du i nu?

:) tack!

Vi har också alldeles nyligen testat positivt. Är på rd13. Håller tummarna för att de stannar hos oss båda hela vägen! Så himla kul att vi är så nära varandra i tid.

När har du "riktig" testdag? Vi har nu på fredag, den 21:a.

Detta är första gången jag testar positivt efter år av försök, testar varannan dag nu - bara för att det kanske känns mer på riktigt snart. :D
  • LottaU
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-14 19:02:54 följande:

Grattis ja då hade ju ni med ett guldägg! Vårt förra försök slutade i missfall vecka 6 så kommer inte känna riktig lycka än..det kommer nog dröja innan man vågar lita på att detta lilla liv är här för att stanna! Vilken vecka är du i nu?

:) tack!

Vi har också alldeles nyligen testat positivt. Är på rd13. Håller tummarna för att de stannar hos oss båda hela vägen! Så himla kul att vi är så nära varandra i tid.

När har du "riktig" testdag? Vi har nu på fredag, den 21:a.

Detta är första gången jag testar positivt efter år av försök, testar varannan dag nu - bara för att det kanske känns mer på riktigt snart. :D
  • LottaU
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-17 11:00:10 följande:

Jag har testdag en 25. Har idag nerverna utanpå kroppen då jag igår fick två starka hugg i livmodern och en blödning efter det. I dag är det bara lite rester va brunt blod som kommer men är livrädd för att nytt missfall.

Åhnej. Hoppas den lill* stannar kvar där inne. Kanske en nidblödning! <3
  • LottaU
    Kv89 skrev 2017-04-17 08:45:53 följande:

Hej! Jag och min sambo har nu varit på första besöket på ivf kliniken i Umeå. Vi ska köra långa protokollet, börjar sprayade den 28e. Äggplock beräknas bli ungefär 1 månad senare.. är såååå himla glad över att äntligen komma igång. I min naiva tanke tänker jag att det kommer gå vägen på första försöket. Vill inte tänka på att det kanske inte gör det. ???? vi fick träffa läkaren Sofia, hon verkar ju hur bra som helst, fick verkligen förtroende för henne. Nån annan som haft henne?

Hon sa att vi måste skydda oss under behandlingen så att vi inte blir gravida på egen hand (hur sjukt låter inte det?) Men nån av er som vet om det egentligen räcker att han inte kommer i mig? Eller måste vi använda kondom? (Suck) känns ju som att chansen till en graviditet är såpass minimal vid ett avbrutet samlag när man försökt så länge. Hur har ni gjort? Är det enda orsaken till att man ska skydda sig eller finns det någon annan orsak?

Vad kul att ni får komma igång nu! Och det är klart att ni skall ha inställningen att det kommer funka på första försöket, det finns ju inget som säger att det skulle vara på något annat sätt! :)
    Vi körde iofs. korta protokollet - men blev också tillsagda att skydda oss under behandlingen. Det är nog för att hela grejjen med ivf är att trigga så många ägg som möjligt att växa och mogna i dig - vilket på nåt galet sätt skulle kunna leda till femlingar eller kanske tolvlingar (eller vad det kan heta) om det är så att alla ägg befruktas då ni har sex. Och det är kanske inte riktigt vad ni hade hoppats på. :) Att använda kondom är den enda säkra.
  • LottaU
    ijo skrev 2017-04-17 12:07:29 följande:
    Vi var på äggplock nu imorse och hade Sofia då :) Jättetrevlig och duktig. Glad att vi hade henne :) 19 ägg fick vi ut, så nu hoppas vi på att det går bra med befruktningen. Dom skulle ringa imorgon.
    Åh, grattis till så många ägg! <3
    Håller tummarna för att de befruktas och delar sig fint! Har ni hört någonting ännu? 
Svar på tråden IVF Umeå