• äralltupptaget

IVF Umeå

.. och ägget är redan befruktat som man sätter in, eller är det bara själva ägget dom fryser ner och sedan lämnar mannen ett nytt färskt spermaprov och när ägget är tinat befruktas det och sedan stoppas det in igen.. ?

• äralltupptaget

Freja 150 - WOW grattis!! SÅ häftigt med två små bejbisar!!!

Själv är jag lite nere idag, en till kompis berättade att hon är i 3:e månaden, suck. Det är jättekul för henne men det tär på mig som fortfarande står på ruta 0 liksom... 

Sedan tänkte jag höra med er, ang remissen osv.. Får man veta när den är skickad eller är det vara att vänta i 3 månader på att kliniken i Umeå hör av sig ? ! Eller hur funkar allt sån`t ?
    Jag blev så glad att min nuvarande läkare skickade en remiss till IVF så jag glömde bort alla frågor jag hade till henne, sedan tyckte jag att hon var dålig på att upplysa en så.... tack Familijeliv för forumet ;)

• äralltupptaget

.. kom på en till sak..
    När räknas själva remissdatumet ?  Allt går under vårdgarantin dvs 3 månader, men är det från att den kommer till Umeå , eller när min läkare har skrivit den ?

• äralltupptaget

fick svar från Umeå nu, att remisstiden räknas från den dagen då den landar i Umeå så nu jävlar ska jag vara på dom efter den 10 feb då remissen antagligen kommer bli skickad från min läkare .

• äralltupptaget

men vad beror det på hur länge man får stå i kö, är det hur många remisser som kommer in, eller ??

Ska man ha tur är det kört för min del *HAHAHA*  har alltid otur.

• äralltupptaget
    Emilotta skrev 2013-01-23 09:25:23 följande:
    äralltupptaget: jag vet att de gör en typ av prioritetsordning, så det beror nog lite på hur bakgrunden sett ut för just det paret. jag gick tex obehandlad för både MS och endometrios i väntan på graviditet och det fanns inga andra orsaker till barnlöshet enligt utredning. därför tror jag att det gick ganska fort för oss. för att jag just riskerade att insjukna. både min MS och endometrios mår bra av att vara gravid och man kan inte medicinera när man försöker bli eller är gravid.  
    aaa okey.. ja jag har inga sådana sjukdomar, det enda är väl PCOS ( vilket dom flesta antagligen har som gör IVF )
    vi har försökt 2.5 år men det är väl också rätt " normalt" innan man kommer i IVF kön
    Sedan är jag 33 år, och min man är 38 år så båda under 40
  • äralltupptaget
    LongingForAChild skrev 2013-01-23 13:24:17 följande:
    Konstigt... jag går då där via landstinget... bor i Piteå.

Vad är konstigt ?
  • äralltupptaget
    LongingForAChild skrev 2013-01-24 09:13:49 följande:
    VUL visade trotts höga doser av östrogen endast 3,2 mm slemhinna vilket inte räcker på långa vägar för FET.
    Vet inte vad jag ska ta mig till! Så förtvivlad! Varför kan det aldrig gå vägen för oss!! :(
    Får se vad kliniken säger när de ringer senare men blir då inget FET denna månaden!! Gråter
     Men usch, vad tråkigt!!  :(

Hur tjock ska den vara för att det ska vara ok med FET ?

• äralltupptaget

Ni som har ätit Provera, är det för att ni har oregelbunden mens ?
    Dvs man framkallar en mens med det, eller varför äter man det ?

Femanest , det ska jag komma ihåg :)

Håller på att skriva upp alla små bra tips/råd / saker ni provat så man är väl förberedd :):)

• äralltupptaget

en fråga.. när man gör insättningen, frågar dom alltid om man vill sätta in ett eller två "ägg" eller är det bara när man gör FET ?

Svar på tråden IVF Umeå