• äralltupptaget

IVF Umeå

Dag 2 då menar ni , att om man gör äp på måndag så sätter man in det på onsdag ?

Sätter dom in äggen på helgen ? Tänkte om det blir dags att göra äp på en torsdag eller fredag .

• äralltupptaget
    LongingForAChild skrev 2013-02-19 12:38:38 följande:
    Igår genomgick jag min Hysteroskopi under narkos, de gjorde även äggledarspoling cellprovtagning och klamydiaprov för att få en fullständig bild på varför min slemhinna inte växer.
    Fick svar samma dag, jag hade sådana sammanväxningar att livmodern var som hopvikt och därmed inget utrymme för slemhinnan att växa på. Nu är lovmodern frigjord och jag skulle börja med Femanest för att slemhinnorna skulle börja växa igen. Samt att jag idag ska sätta in en spiral för att förhindra att livmodern växer ihop igen. Denna ska jag ha i ca 2 månader och sen ska de göra en ny Hysteroskopi för att se om slemhinnan kunnat växa och se så jag inte fått tillbaka sammanväxningar.

Om allt går som det ska borde jag om ca 2 månader ha en normal livmoder och slemhinna så jag kanske kan göra mitt FET och bli gravid. HOPPAS Hoppas hoppas!!!

Fram till dess lär jag dock inte vara så aktiv här men hoppas allt går bra för er andra!!
    kul att vara på g!!!  2 månader går fort !! :)
  • äralltupptaget

skriver in mig i väntrummet ! :)

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök) 
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget ( väntar på 1:a IVF försöket)
    {#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32 
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
      * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

• äralltupptaget

länge sedan jag var inne här .. så jag är lite dåligt uppdaterad.. ( läs orkar inte läsa igenom allt )

Så dom ska höja priserna ännu mer ?!?!?! Vad blir priset då , någon som vet det ?

Jag väntar fortfarande på att få dra igång vårat första IVF försök, remissen borde vara skickad nu i slutet på feb, så om vi har tur så kanske vi hinner innan sommaren, men jag riktar in mig på efter sommaren.

Läser här att dom har väldigt mycket att göra, är det alltid så inför sommaren eller ? Tänker att det borde snart vara dags att " stänga" kön innan sommaren, om ni förstår hur jag menar, att dom inte kan påbörja flera innan sommaren..

Jag har börjat bli väldigt orolig och nervös inför detta med IVF, går lite upp och ner.. Några skriver att det känns " stressande" att man får dålig info och att dom bara " kör på " .. man vill ju gärna maxa chansen på 1:a försöket så man slipper betala... :/
    Men dom är väl som alla andra - vill tjäna massa pengar.... :(

• äralltupptaget

60 000:- då har dom höjt 2000 :- ? för visst kostade det 58 000:- innan ??
    Så då var det inte så stor höjning... kunde ha varit värre...

• äralltupptaget
    Mustikka skrev 2013-03-02 21:05:14 följande:
    Äralltupptaget: vår remiss skickades i mars förra året och vi hann innan sommaren. Så det finns en chans att ni hinner:)
    jag hoppas !! Så jäkla mycket att vi hinner!! Fast skulle jag köra innan sommaren och misslyckas är jag rädd att jag kommer bli så jävla ledsen och få en piss-sommar.....

• äralltupptaget

Hur går en "standar-ivf" till ? 
    Jag har tex PCO-S, har dom några "speciella" program för sådana personer ? Tänkte med hormonbehandlingar osv..

Enligt mina värden och svar från blodprover så verkar min kropp må rätt bra iaf. Dock så är det fortfarande detta med vikten som jag kämpar med....

• äralltupptaget
    daduck skrev 2013-03-02 22:16:00 följande:
    Står ju på hemsidan att 3pack går på 56000. Inte 60. För de som har remiss som gått iväg efter nyår gäller att man får ett färsk och ett frys. Har man ett embryo i frysen som inte klarar upptiningen gills det ändå som frysförsök. Om man däremot inte får några ägg till frysen får man ett till färskförsök.
    aaa så om jag inte lyckas bli gravid på det första försöket och det bara blev ett ägg.. så får jag göra samma sak  gratis ?   :)

• äralltupptaget
    Mustikka skrev 2013-03-02 21:05:14 följande:
    Äralltupptaget: vår remiss skickades i mars förra året och vi hann innan sommaren. Så det finns en chans att ni hinner:)
    När exakt fick ni komma  då remissen skickades i mars ?  När började du med hormon-behandlingen, samt när fick ni komma på " första mötet" ?!?!?!
  • äralltupptaget
    daduck skrev 2013-03-02 22:21:48 följande:
    Jupps. Om de inte hinner göra om det. Så håll tummarna att ni inte har nog bra ägg för att frysa, men ett riktigt bra att sätta in. Låter helt sjukt men så är det. Gissa om jag var nervös när de nyss tinade vår enda eskimå?
    å fy fan vad nervöst !!! Håller tummar och tår att det lyckas !!! 
Svar på tråden IVF Umeå