• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

vårt 2012: ja fy fan är verkligen rätta uttrycketGråter kan inte förstå hur det kan kännas men usch så hemskt. skickar många kramarHjärta

• vårt 2012
    Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    *vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)

Sprayar 

Sprutar
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET
    *Turtle 01 (första ivf) Har ÄP 30/5
    * Emilotta (första ivf)
    * Tinzu (första IVF) 

Ruvar
    *LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid
    * A79
  • Mustikka

Vårt2012: Nej! Usch vad hemskt!:( Förstår att du förväntade dig ett litet tickande hjärta, när kroppen och Stickan säger att du är gravid. Stryrkekramar!

Germany: åh vad härligt att höra att allt gick bra!:) blev ju orolig när vi inte hörde nåt här:)
    Nu håller vi tummar och tår!!

Turtle: härligt att du hade fler blåsor nu! Har du tagit otrivellen än? Så spännande!:)
    Jag var öm i några dagar efter ÄP, men är fortfarande svullen. Kanske beror på lutinus.

Bara tre av mina ägg blev befruktade och ändå så ville de odla vidare på de två andra. Fick inte välja själv de bara sa att de skulle göra det och sen höra av sig hur det gick.
    Och mitt försök är landstingsfinansierat.
    Var så spänd så tänkte inte på att fråga varför de ville göra det.

Emilotta: grattis till 24 ägg!!:) Skönt att allt gick bra! Härligt vad många ruvare vi är snart!:)

Helvetiaaa: du behöver inte oroa dig, resten kommer att mogna på fint innan det är dags. Jag hade bara 6 blåsor på mitt första vul, och ingen av dem var tillräckligt stora.

• Mustikka

Drömmer om ett barn: Tack för länken!:) Kul att se att någon vågar gå ut och prata om det, sånt behövs det mer av!
    Sen var det lite roligt att den dagen just inföll på vår ET dag:)

• A79
    vårt 2012 skrev 2012-05-28 18:38:53 följande:
    Ja vad ska jag skriva en dag som denna..
    Jag känner mig lurad och vet verkligen inte hur jag ska hantera det som hänt..

Hade tid för VUL idag i v.8+6....
    Det är tomt... Det fanns verkligen inget att se.. 
    Att jag plussade senast förra veckan spelar ingen som helst roll...
    Har inte blött en droppe, inte en strimma i en flytning, verkligen inget!
    Man såg att livmodern hade växt precis som den skulle å hela kittet...

Jag vet bara inte hur jag ska tänka, vad jag borde göra och hur jsg ska tro på att det här verkligen kan fungera,,
    Vet inte, men jag kände mig dum, jag la mig i den gynstolen och var SÄKER på att se ett foster med ett hjärta...
    Just det att jag var så säker...

Nu hinner vi inte med något innan sommaren och jag ska in i morgon på kvinnokliniken för att få piller för att tvinga kroppen att krampa ut och tömma livmodern på slemhinnan..

Näe fy FAN är allt jag får fram ikväll.. 
    Jag är chockad!!..
    Vet inte vad jag ska säga!!
    FY FAN är väl rätta ordet .....
    Kan inte ens tänka mig hur du känner..huvva
    STYRKEKRAMAR!!!Nalle 
  • Sofiali77
    vårt 2012 skrev 2012-05-28 18:38:53 följande:
    Ja vad ska jag skriva en dag som denna..
    Jag känner mig lurad och vet verkligen inte hur jag ska hantera det som hänt..

Hade tid för VUL idag i v.8+6....
    Det är tomt... Det fanns verkligen inget att se.. 
    Att jag plussade senast förra veckan spelar ingen som helst roll...
    Har inte blött en droppe, inte en strimma i en flytning, verkligen inget!
    Man såg att livmodern hade växt precis som den skulle å hela kittet...

Jag vet bara inte hur jag ska tänka, vad jag borde göra och hur jsg ska tro på att det här verkligen kan fungera,,
    Vet inte, men jag kände mig dum, jag la mig i den gynstolen och var SÄKER på att se ett foster med ett hjärta...
    Just det att jag var så säker...

Nu hinner vi inte med något innan sommaren och jag ska in i morgon på kvinnokliniken för att få piller för att tvinga kroppen att krampa ut och tömma livmodern på slemhinnan..

Näe fy FAN är allt jag får fram ikväll.. 
    Har varit med om samma som du (kallas missed abortion), dock såg de en antydan till foster som inte hade vuxit som den skulle och dött. Gick med det i tre månader också eftersom både jag och läkarna trodde att det kommit ut då jag fick blödningar någon månad efter vul, men icke. Fick skrapa och börja om den känslomässiga proceduren efter tre månader. Tungt! Jag förstår hur du känner dig. Det är ren känslomässig misär. Kramar till dig!
  • Sofiali77
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-27 23:34:48 följande:
    Sofiali77: Fick du tillbaka två ägg? Lycka till med ruvningen! Glad
    Tack som frågar! Fick tillbaka en denna gång också, trots att de hade frågat om vi ville ha tillbaka 2. Men Solensten trodde att jag har goda chanser att lyckas med ett, då jag blev gravid men fick missfall vid första ET. Jag hoppas han har rätt. Nästa gång får vi 2 om vi inte lyckas denna gång. Fick även Trombyl utskrivet denna gång som jag ska äta.

Grattis till lyckade ägguttag Turtle och Emilotta! Snart är ni också ruvare!
  • Sofiali77
    Sofiali77 skrev 2012-05-28 21:59:08 följande:
    Tack som frågar! Fick tillbaka en denna gång också, trots att de hade frågat om vi ville ha tillbaka 2. Men Solensten trodde att jag har goda chanser att lyckas med ett, då jag blev gravid men fick missfall vid första ET. Jag hoppas han har rätt. Nästa gång får vi 2 om vi inte lyckas denna gång. Fick även Trombyl utskrivet denna gång som jag ska äta.

Grattis till lyckade ägguttag Turtle och Emilotta! Snart är ni också ruvare!
    Jag menar bara Emilotta, denna gång så klart. Vi är så många att det är lite svårt att hänga med. Skriver jag fel så är det bara för att jag blir lite förvirrad vem som är vem ibland. ;)
  • turtle01

Vårt 2012: men stackars.... å vilken mardröm. Verkligen tråkigt att höra. Kram till dig Sofiali77: tack, men mitt uttag är på onsdag! Jag hoppas du får rätt! :) Ikväll tog jag ovitrellsprutan, min sambo satte den alltså. Lite nervöst, men det gick nog bra...

• Helvetiaaa

Vårt 2012 : hojja!!!:(( *kram*

Svar på tråden IVF Umeå