• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • germany
    Mustikka skrev 2012-05-26 22:08:28 följande:
    Emilotta: ja snart är det även din tur! Så spännande, håller alla tummar och tår!
    Sen får vi se till att göra A79 sällskap:)

Är lite orolig över germany, hur går det för dig gumman???
    Men åhh, nu blir jag allt lite rörd över att du tänker på mig. Fin omtanke!
    Först vill jag gratulera till att du nu är "ruvare", GRATTIS! Och dessutom ev 2 ägg till frysen, håller tummar för dina små!

Vi gjorde ju ÄP & ET samtidigt, fast då på olika håll....
    Jag är väldigt nöjd med Falun (men var nöjd med Umeå också). Fick lite mer information där, bla om mannens spermier mätt  i antal, pigghet osv, kort sagt så kändes allt jättebra och de tog sig tid.

Av 8 äggblåsor så fick vi bara ut 3 ägg. Men 2 av dessa 3 befruktades och vid ET så fick vi tillbaka ett 4-celligt ägg & ett 3-celligt ägg.
    Så jag ruvar också i samma takt som dig Solig.
    Har testdag den 11 Juni.
  • germany

Jag upplever alltså att vi fick mer information i Falun (på papper t.o.m) om bla mannens spermiekvalite.

• Emilotta

germany: vad spännande med två embryon tillbaka, kanske tvillingar då! hur kom det sig att du fick sätta tillbaka två? jag har upplevt att de är så negativa till det.

härligt att du är ruvare! 

• germany

Emilotta - Vid alla våra 3 IVF så har vi fått 2 ägg tillbaka. De två första IVF gjorde vi i Umeå och det tredje nu i Falun. I Umeå så var det liksom inget snack om att båda äggen inte skulle tilbaka och likaså i Falun.
    Men det hänger nog på åldern. Jag är över 35 år och har lågt AMH så risken att jag får tvillingar är nog ganska liten (även om den finns). Så att sätta in 2 ägg för oss ökar mest vår chans att bli gravid överhuvudtaget.

Men, jag kan ju erkänna att jag gärna skulle vilja att vi blir gravida med tvillingar, inte oss emot! Solig

• Tinzu

tackar för era svar! nu har jag tagit Ovitrelle sprutan, wiho! nu närmar det sig med stormsteg, hoppas bara jag inte får några biverkningar av den, den värsta vore ju typiskt

• drömmer om ett barn

Oj, här har det hänt massor sedan sist jag var inne! Solig

Mustikka: Vad roligt att höra att det gått så bra för dig vid ÄP och ET! Jag visste inte heller att dom hade börjat eftersom det inte kändes något och fick åka hem nästan direkt eftersom jag inte hade ont. Mådde också illa i bilen efteråt, nästan som åksjuka. Håller tummarna för att det går vägen nu.. {#emotions_dlg.flower} Så dom fryste inte ner de andra två äggen utan odlade vidare?

inväntande: Fick du tillbaka ett eller två ägg? Håller tummarna för att det tar sig nu! Glad

LindaM: Har du testat idag igen på din TD? Tänkte eftersom du skrev att det inte var några större mängder blod som kommit. Hoppas in i det sista.

pinglan: Dra mig baklänges.. 44 ägg!! Skrattande Det är ju helt otroligt, har aldrig hört någon som fått så många. Tror inte ens jag läst om någon som fått över 30! När ska kliniken höra av sig, imorgon eller?

turtle01: Lycka till på ditt VUL imorgon! Solig Tror inte du behöver vara orolig över äggen, jag hade inte heller så många vid VUL och fick ändå ut 9 stycken trots samma dos puregon.

Tinzu: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Jag har gjort en IVF och kände inte av någonting förutom sprutan dom satte i armen, men det hade jag redan ställt in mig på (är väldigt spruträdd och hatar att ta blodprov). Sprutan i "mumindalen" kändes inte alls! Glad Morfinet fungerade snabbt och fint, trodde aldrig den skulle börja verka i samma stund den sprutades in i blodet men så var det. Lycka till på ÄP på tisdag!

Helvetiaaa: Välkommen du också! {#emotions_dlg.flower} Hur går det med sprutandet? Några biverkningar?

germany: Grattis till dom två äggen som återfördes, hoppas att bägge vill stanna kvar! Glad Gick ÄP bra?

Emilotta: Vad många äggblåsor du hade, jättebra! Lycka till imorgon, hoppas det kommer gå bra! Solig

Sofiali77: Fick du tillbaka två ägg? Lycka till med ruvningen! Glad

• Helvetiaaa

Hej hej :) Varit till sunderbyn nu på morgonen och lämnat blodprov och gjort ett vul, jag hade totalt 17 små ägg så han trodde att Umeå ska höja min dos. jag har nu 125 enheter puregon, trodde jag skulle ha jätte mkt ägg då jag hade över 40st innan vi började med behandlingen (har pco) någon som vet vart "dom andra äggen" tagit vägen?;)

Svar på tråden IVF Umeå