• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Sofiali77, jag håller med. Det är svårt att hålla rätt på var alla befinner sig i behandlingens många steg! Är imponerad över hur en del ändå verkar ha sån koll o kan simultanskriva till många!

• turtle01

En fråga: hur länge bör man vänta med samlag efter äp? Alltså är man öm länge eller? Man har ju inte haft så stor sexlust under den här behandlingen... tur sambon varit förstående. Vi har lagt en del fokus på div renovering hemma istället.

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: Jag är så ledsen för din skull, vilken tung börda att bära.. Gråter Vad sa dom på kliniken? Verkar konstigt att du plussade så sent som förra veckan samt att livmodern har växt som den ska och att det trots detta är tomt. Trodde att man kunde lita på dagens gravtester. Lider verkligen med er.. måste kännas oerhört tungt just nu. Ge inte upp hoppet trots detta. Kram

germany: Vad skönt att höra att ditt ÄP gick bra! Solig Man önskar att alla skulle få gå igenom den biten utan smärta. Det är nog mycket smärta och tårar i denna ivf-karusell som det är.

Helvetiaaa: Toppen att du inte fått några biverkningar! Har själv inte fått någon "bulle" på magen av sprutorna men det är säkert helt normalt det också.. Glad Hur kan dom veta att det bara är två av äggblåsorna som har chans att leda till befruktning?

turtle01: Vad bra att din sambo kunde hjälpa dig med ovitrelle-sprutan? Nu är det nära.. Lycka till på onsdag! Solig Vi hade inte samlag mellan ÄP och testdag. Var rädd att "förstöra" något så tog det lugnt. Håller med om att man inte hade mycket lust under behandlingen, det var så mycket annat att tänka på kändes det som!

Emilotta: Grattis till dina 24 ägg, jättebra resultat! {#emotions_dlg.flower} Är förvånad över att många fått ut så väldigt många ägg. Har ni något hemligt magiskt knep att lära ut hur man gör för att lyckas med det? Flört Mår du fortfarande bra såhär efteråt?

Sofiali77: Säger doktorn att det finns goda chanser så litar vi på honom! Glad Håller tummarna för att ni inte behöver använda er av två nästa gång utan att det lyckas nu. Vad hjälper Trombyl till med?
  • Tinzu

vilka tråkiga nyheter man kommer tillbaka till efter jobbet stora kramar vårt 2012!

jag ska gå och lägga mig snart, har försökt hitta sömnen, är så nervös inför äggplocket, sambon har bestämt att han ska köra dit iaf så jag får vila på vägen, men frågan är om det blir något vilande.. jäkla nervositet. 8.30 har vi tid, och vi kör från Piteå meh.  

• Mustikka

Tinzu: Lycka till!:)

Turtle: Har inte blivit så mycket kul i sänghalmen här heller på ett tag, som du säger så är det tur att man har en förstående man:)
    Efter ET rekommenderade de att vi väntar med det ett tag till.

• Helvetiaaa

drömmer om ett barn : Hon som ringde från Umeå sa att det var bara två "blåsor" som växt lite och dom andra såg tömma ut.. förstod inte riktigt vad hon menade men dom ska ringa idag igen och berätta om blodprover, ska göra nytt vul och lämna nytt blodprov den 31 aigen..

• Emilotta

drömmer om ett barn: ja det blev en stor skörd! på gränsen överstimmulerad tror jag så det är nog inget att sträva efter=) idag är jag fortfarande öm och ordentligt svullen. måste ha gummisnodd i byxorna och inga tajta kläder.

jag undrade också lite om sexlivet. jag tänkte just på lutinuspillerna som man stoppar in vaginalt. kanske inte är så bra att ha sex när man har stoppat in en sån och att planera så väl att det kan ske innan är ju också lite klurigt. hmmm får fundera på det lite.. kan inte heller säga att jag är jättesugen nu är jag är så öm och svullen.

• Tinzu

15 ägg! jag är nöjd och glad, bedövningen kändes inte på ena sidan, men på andra sidan, på vänster, var det mer "aaaooo aoaoaoaoaoao", skakade som ett asplöv av nervositet också, morfinet kändes som ett rus i några sekunder bara, sen gav det väl bara smärtlindring men det gick bra iaf! tillbaka på Torsdag då har knappt ont nu, lite lite på vänstersidan, där det var flest äggblåsor

• vårt 2012

Tack alla som sänt en tanke, jag var så säker att allt skulle se bra ut..

Det är helt enkelt så att det har fäst å börjat men sen gått tillbaka, men min kropp har fortsatt med graviditeten, 
    Livmodern har växt och hinnsäcken är stor och fin sa dom, men va fasen spelar det för roll när den är tom!
    Kommer att läggas in för att hjälpa kroppen stöta ut skiten.. är idag på 9+0..

Jag känner mig totalt uppgiven, och vet verkligen inte hur jag ska gå vidare eller om jag orkar..
    Samtidigt så vill vi ju så gärna få en knodd som är våran..
     Man räknar det här som ett missfall...

Svar på tråden IVF Umeå