• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Frökenankare

Hej på er!

Och heja er som äggplockat idag! Jag har precis tagit ovitrelle nu och har bokat äggplock på onsdagmorgon. Så skönt! Idag såg dom runt 20 blåsor, hoppas bara inte jag blir överstimulerad.

• PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-27 20:10:08 följande:

Hej på er!

Och heja er som äggplockat idag! Jag har precis tagit ovitrelle nu och har bokat äggplock på onsdagmorgon. Så skönt! Idag såg dom runt 20 blåsor, hoppas bara inte jag blir överstimulerad.

Heja! Vad roligt. Spännande med plock på onsdag. Hoppas det går bra. 20 blåsor lät ju jättebra. Du ska se att det blir en bra "skörd". Lycka till!!
  • PetiteCherie
    Virrvarr skrev 2017-03-27 09:46:58 följande:

Tackarrr

I sängen nu, ska in om 45 min ungefär!

Passar på att surfa lite.

Gick det bra??
  • Virrvarr
    PetiteCherie skrev 2017-03-27 21:27:40 följande:
    Gick det bra??
    Ja det tycker jag! Fick ut 10 ägg, känns lagomt.
    Tidigare plock har jag fått ut 22, 15 och 12.
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-03-27 14:54:44 följande:

Tack snälla ni! Av 15 ägg som sågs på vul förra veckan plockades 14st idag. Håll nu tummarna för att något av dom vill dela sig och flytta in i min mage. :)

Håller tummarna för det!!
  • PetiteCherie
    Virrvarr skrev 2017-03-27 22:39:49 följande:

Ja det tycker jag! Fick ut 10 ägg, känns lagomt.

Tidigare plock har jag fått ut 22, 15 och 12.

Okej. Vad bra:) heja! Håller tummarna att det går bra med delningen och sånt nu. !!
  • Virrvarr
    PetiteCherie skrev 2017-03-27 22:47:35 följande:
    Okej. Vad bra:) heja! Håller tummarna att det går bra med delningen och sånt nu. !!
    Tack!
    De skulle ringa imorgon och meddela antal befruktade samt vilken dag återföringen blir.
    Jag har önskat att återföra på dag 3 denna gång eftersom jag tidigare har återfört endast 6-dagars blastisar. Tappat räkningen hur många, men ca 14-15 st nu samt två kvar i frysen.
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-27 21:26:28 följande:

Heja! Vad roligt. Spännande med plock på onsdag. Hoppas det går bra. 20 blåsor lät ju jättebra. Du ska se att det blir en bra "skörd". Lycka till!!

Tack! Just nu är jag som en vandrande uppblåsbar badboll! Jättesvullen och öm i hela kroppen. Hoppas på att vara uppe på benen igen till helgen. Plocket gick bra förra gången, var mer öm och sliten efteråt. Hur går det med dina sprutor?
  • U Bet I Am

Idag ringde dom! :)

Det blir återföring på torsdag. Av 14 plockade ägg är 10 befruktade. Håll tummarna! <3

• PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-28 13:59:01 följande:

Tack! Just nu är jag som en vandrande uppblåsbar badboll! Jättesvullen och öm i hela kroppen. Hoppas på att vara uppe på benen igen till helgen. Plocket gick bra förra gången, var mer öm och sliten efteråt. Hur går det med dina sprutor?

Oj. Orkar du jobba när det känns så?

Sprutorna går bra. Inga problem hittills. Lite lätt svullen kanske nedtill i magen. Ska lägga till olugatron ikväll. :)