• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-03-31 21:53:51 följande:

Önskar dig oändligt massa lycka till! <3

Tack snälla snälla du<3
  • BK1986
    U Bet I Am skrev 2017-03-31 21:52:49 följande:

Ca hur långt efter återförsel fäster ägget?

Det beror på vilken dag du gör återförandet. Vi satte tillbaka 2-dagars och jag fick nidblödning på äggplock+6. Vet att jag har sett en tabell cirkulera om hur det blir när man sätter tillbaka blastocyst, då kan det bli någon dag senare.
  • U Bet I Am
    BK1986 skrev 2017-04-01 00:33:01 följande:

Det beror på vilken dag du gör återförandet. Vi satte tillbaka 2-dagars och jag fick nidblödning på äggplock+6. Vet att jag har sett en tabell cirkulera om hur det blir när man sätter tillbaka blastocyst, då kan det bli någon dag senare.

Jag hade Äggplock den 27:e och återföring den 30:e. Hur blir det då för mig ca?
  • BK1986
    U Bet I Am skrev 2017-04-01 09:49:09 följande:

Jag hade Äggplock den 27:e och återföring den 30:e. Hur blir det då för mig ca?

Okej. Då är du 2dp3dt (2 days past 3 day transfer). Då skulle jag testa om en vecka på ÄP+12. Då borde det kunna visa om där är någonting. Men det kan såklart dröja några dagar till efter det. Ingenting är säkert i denna värld.
  • U Bet I Am
    BK1986 skrev 2017-04-01 14:12:35 följande:

Okej. Då är du 2dp3dt (2 days past 3 day transfer). Då skulle jag testa om en vecka på ÄP+12. Då borde det kunna visa om där är någonting. Men det kan såklart dröja några dagar till efter det. Ingenting är säkert i denna värld.

Vad du kan! Tack snälla för info. Det hade jag inte en aning om. :)

Så test nästa lördag? På kliniken sa dom den 18?
  • BK1986
    U Bet I Am skrev 2017-04-01 15:16:30 följande:

Vad du kan! Tack snälla för info. Det hade jag inte en aning om. :)

Så test nästa lördag? På kliniken sa dom den 18?

Gammal räv efter fyra hela IVF:er. ;) Kolla in länken som Milla2016 skrev också, där har du ungefärlig tidslinje. :)

Kliniken brukar ha 21 dagar efter ÄP för att man ska vara helt säker på resultatet. Men de två gånger jag plussat har det varit tidigare. Kliniken kommer ändå vilja att du ska vänta till testdag oavsett resultat. Så har det varit för mig iallafall.
  • Milla2016
    U Bet I Am skrev 2017-04-01 15:53:50 följande:

Tack för länken. Men är jag dag 3 eller 5? Förstod inte ????

Har du återfört ett 3 dagars ägg så ska du läsa under 3 day transfer. Day 1 är dagen efter ET.