• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • BK1986
    LottaU skrev 2017-03-29 21:40:06 följande:

Så himla härligt. Grattis!! Det går fort, snart har ni en liten (lång :) ) bäbis! <3

Hur mår du under graviditeten?

Tack! Ja alltså veckorna efter vecka 12 går i normalfart, innan dess gick det oändligt långsamt. :)

Jag mår jättebra! Hade knappt något illamående i början och nu har jag bara lite hjärtklappning (vilket verkar vara vanligt). Så hittills är det väldigt mysigt. :)

Håller tummarna för dig! Har du ÄP imorgon?
  • BK1986
    U Bet I Am skrev 2017-03-29 23:19:19 följande:

Förresten! Ni som blivit gravida efter återförening, hur länge väntade ni innan ni tog grav test och fick +?!

Denna IVF plussade jag på ÄP + 11. På ÄP + 12 var det jättetydligt och även Gravid 1-2 på digitalt. Men det kan ju dröja några dagar till. Beror ju på när man gjort ET och när ägget fäst. Nu råkade jag få en nidblödning på ÄP+6 den här gången, men det är ovanligt.
  • LottaU
    PetiteCherie skrev 2017-03-29 21:56:46 följande:

Åh vad spännande med äggplock för dig. Är det första ivf? Hur många blåsor hade du på UL? Jag hade 9 blåsor idag men vet inte om det är bra eller inte. :/

Ja, det är första ivf. Är det det för dig med?

Jag tror det var 3 blåsor + några små på första ul och tror det var 6 + några fler små på det andra. Hoppas de små vuxit till sig till imorgon. :)

Hade en cysta som spökade och tömdes precis innan jag började med sprutorna, som också växte lite till första ul. Därför är det lite luddigt med minnet - superrädd att den skulle ta alla hormoner jag stoppade i mig. Till ul2 så hade den iaf inte vuxit mer. :)

9 blåsor på ul1 tycker jag låter bra! Det räcker ju faktiskt med ett enda toppenägg. :)

När har du ul2?
  • LottaU
    BK1986 skrev 2017-03-30 07:22:15 följande:

Tack! Ja alltså veckorna efter vecka 12 går i normalfart, innan dess gick det oändligt långsamt. :)

Jag mår jättebra! Hade knappt något illamående i början och nu har jag bara lite hjärtklappning (vilket verkar vara vanligt). Så hittills är det väldigt mysigt. :)

Håller tummarna för dig! Har du ÄP imorgon?

Kan tänka mig att det bor mycket oro i kroppen, framförallt de första veckorna. Skönt att illamåendet gått över och att du verkar må ganska bra. Hoppas det håller i sig!!

Ja, precis plock imorgon bitti! Försöker att inte släppa fram nervositeten!! Det går sådär. :D

Tack för tummarna, de behövs! <3
  • U Bet I Am
    BK1986 skrev 2017-03-30 07:24:39 följande:

Denna IVF plussade jag på ÄP + 11. På ÄP + 12 var det jättetydligt och även Gravid 1-2 på digitalt. Men det kan ju dröja några dagar till. Beror ju på när man gjort ET och när ägget fäst. Nu råkade jag få en nidblödning på ÄP+6 den här gången, men det är ovanligt.

Tack för svar! <3

ÄP står det för Äggplock? + 12 dagar?

Är ny på detta. :S
  • PetiteCherie
    LottaU skrev 2017-03-30 08:37:31 följande:

Ja, det är första ivf. Är det det för dig med?

Jag tror det var 3 blåsor + några små på första ul och tror det var 6 + några fler små på det andra. Hoppas de små vuxit till sig till imorgon. :)

Hade en cysta som spökade och tömdes precis innan jag började med sprutorna, som också växte lite till första ul. Därför är det lite luddigt med minnet - superrädd att den skulle ta alla hormoner jag stoppade i mig. Till ul2 så hade den iaf inte vuxit mer. :)

9 blåsor på ul1 tycker jag låter bra! Det räcker ju faktiskt med ett enda toppenägg. :)

När har du ul2?

Okej. Jag förstår! Håller tummarna för dig att dem växt till sig, dom har ju några dagar på sig. spännande! För mig är det ul2 imorgon. Skulle fortsätta med samma dos fram tills dess. Så får hoppas att fler växt till sig. Det lät som att jag hade flera små som måste växa till sig, typ.
  • BK1986
    LottaU skrev 2017-03-30 08:41:48 följande:

Kan tänka mig att det bor mycket oro i kroppen, framförallt de första veckorna. Skönt att illamåendet gått över och att du verkar må ganska bra. Hoppas det håller i sig!!

Ja, precis plock imorgon bitti! Försöker att inte släppa fram nervositeten!! Det går sådär. :D

Tack för tummarna, de behövs! <3

Det kommer gå jättebra! Det där fixar du galant ska du se. :) Hoppas att det blir ett gäng fina äggisar! Håller tummarna. <3
  • BK1986
    U Bet I Am skrev 2017-03-30 09:00:21 följande:

Tack för svar! <3

ÄP står det för Äggplock? + 12 dagar?

Är ny på detta. :S

Ja precis! Ursäkta att jag var otydlig. :) Äggplocket räknas ju som vecka 2+0 och motsvarar ägglossning. Så att testa något mycket tidigare än 11-12 dagar efter äggplocket ger nog sällan utslag. Ovitrellen kan ju också vara kvar i kroppen i upp till 10 dagar, så testar man för tidigt kan det vara den som spökar.

Det är därför "the two week wait" är så seg! Bara att försöka ställa in sig mentalt på det. ;)
  • Micro
    U Bet I Am skrev 2017-03-29 23:17:37 följande:

Återföring imorgon. Håll tummarna! <3

Håller tummarna allt jag kan<3
  • Micro
    LottaU skrev 2017-03-29 21:37:49 följande:

Hej allesammans. Kul med så många lyckade äggplock i gruppen! :)

Tog ovitrelle ikväll, så äggplock måndag morgon. Hade tyvärr inte så många blåsor på ul, men hoppas ändå på ägg. Håll gärna tummarna!

Håller tummarna.