• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Virrvarr

Blir återföring imorgon!
    Lite deppig, denna gång blev bara tre befruktade.
    Lite irriterad också eftersom de skulle göra icsi på all men gjorde ändå hälften ivf..
    Men men, får sätta hoppet till de tre små hjältarna som överlevde. Återför två av dem imorgon och hoppas att den tredje går att frysa på dag 5.

• PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-03-28 17:17:51 följande:

Idag ringde dom! :)

Det blir återföring på torsdag. Av 14 plockade ägg är 10 befruktade. Håll tummarna! <3

Underbart! Grattis grattis. Håller tummarna för er!!
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-28 17:42:32 följande:

Oj. Orkar du jobba när det känns så?

Sprutorna går bra. Inga problem hittills. Lite lätt svullen kanske nedtill i magen. Ska lägga till olugatron ikväll. :)

Nja. Jobbade till klockan 13 idag och är sjukskriven resten av veckan. Först igår och idag som jag känner av det så pass i kroppen. Annars har det gått jättebra!

Lycka till med orgalutran, den är lite grövre men jag tycker det känns typ som samma.
  • Virrvarr
    Frökenankare skrev 2017-03-27 20:10:08 följande:

Hej på er!

Och heja er som äggplockat idag! Jag har precis tagit ovitrelle nu och har bokat äggplock på onsdagmorgon. Så skönt! Idag såg dom runt 20 blåsor, hoppas bara inte jag blir överstimulerad.

Lycka till imorgon!

Vi är så starka tjejer
  • PetiteCherie
    Virrvarr skrev 2017-03-28 17:55:33 följande:

Blir återföring imorgon!

Lite deppig, denna gång blev bara tre befruktade.

Lite irriterad också eftersom de skulle göra icsi på all men gjorde ändå hälften ivf..

Men men, får sätta hoppet till de tre små hjältarna som överlevde. Återför två av dem imorgon och hoppas att den tredje går att frysa på dag 5.

Lycka till. Håller tummarna. Och tre befruktade kan ju vara tre toppenägg. Håller tummarna för det och att din lycka snart är här.
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-28 18:18:03 följande:

Nja. Jobbade till klockan 13 idag och är sjukskriven resten av veckan. Först igår och idag som jag känner av det så pass i kroppen. Annars har det gått jättebra!

Lycka till med orgalutran, den är lite grövre men jag tycker det känns typ som samma.

Okej. Hoppas jag klarar av att jobba också till strax inpå plocket.

Har inte velat säga något på jobbet så jag får sjukanmäla mig när jag behöver helt enkelt.

Orgalutran sprutan gick bra också. Första UL imorgon. Får se om det blir någon dosändring. Fick bara två sprutor utskrivna av gonal F alltså, så jag hoppas dem räcker.

Lycka till imorgon nu. Håller tummarna hårt!
  • Frökenankare

Nyss utkommen från opsalen, 14 ägg blev det denna gång. Heja oss! Plocket gick bra med lite morfin.

Alltså vi alla är så fantastiska för det vi går igenom!
  • U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-03-28 17:59:25 följande:

Underbart! Grattis grattis. Håller tummarna för er!!

Tack snälla <3
  • BK1986

Heja tjejer! Följer och läser här och håller tummarna för er. Ni är alla riktiga kämpar! <3

Vi går in i v 20 idag och det känns helt overkligt att vi snart har gått halva tiden. Förra måndagen gjorde vi RUL och allt såg bra ut. Benen var långa, men vi är båda två långa så det är inte konstigt om även denna lilla människa blir det. :)

• PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-29 09:11:00 följande:

Nyss utkommen från opsalen, 14 ägg blev det denna gång. Heja oss! Plocket gick bra med lite morfin.

Alltså vi alla är så fantastiska för det vi går igenom!

Toppen!! grattis till så många ägg! Skickat medd till dig.