• Stargazers

IVF Umeå

Trex: När kör ni igång försök nr 2? Blir det att hoppa över denna månad och köra igång vid nästa?

• Stargazers
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * trex2013 (2:a IVF försöket)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * YoCheri
    {#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Santa

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    *Stargazers (ET 13/9) 
    * Supernova (ET 16/9)

Gravid Gravida   
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari    
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)  
    * Norris (FET) BF 28 aug   
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10  
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10  
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)   
    * Äralltupptaget (1:a IVF) 
    * Hela85 (1:a IVF) BF 26/1
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda   
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari 
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke Uno, 13 maj 
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj 
    * EEJ (4:e IVF) Pojke, 9 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) Flicka, 5 augusti
  • Stargazers

Jag är fortfarande rätt svullen om magen sedan sprutorna och äggplocket, är det vanligt att svullnaden hänger med ett tag? Gjorde ÄP för 6 dagar sedan. Det gör inte ont eller så, men det ser ju ut som att jag är gravid, är lite trixigt att hitta kläder som döljer detta helt och hållet fastän jag har en del löst sittande plagg i garderoben. Märkligt att se gravid ut och inte (ännu?!) vara det. 

ET 13/9, ruvardag 4
  • Stargazers

Trex: Jo jag mår bra i övrigt! Lite tröttare än vanligt men kroppen har ju varit om hel del den senaste tiden så det kanske inte är så konstigt :) Hoppas att det lägger sig snart för mig också. Dock blev jag ju väldigt stimulerad (22 ägg) så kanske att jag därför är lite mer svullen än snittet. 

• Stargazers

Fick nyss mail från kliniken, ett av de tre äggen som odlades vidare har klarat sig till frysen. Det känns lite lite med tanke på att inte alla klarar upptiningen, men jag känner mig ändå rätt nöjd Glad Hoppas hursomhelst att vi inte behöver använda det där frysta ägget ännu, utan att det som jag ruvar på nu stannar kvar ett bra tag! 

• Stargazers
    trex2013 skrev 2013-09-17 14:51:31 följande:
    Av 13 ägg befruktades bara 5 ägg för mig. Sen så klarade inte de 4 nedfrysningen.. så ett ägg är bättre än inget! Glad
    Blev lätt stressad över att inget klarade att bli nedfruset. :/
    Mm jag får vara nöjd över ett, bättre än inget. Tråkigt att inga av dina klarade sig till frysen. Själv blev det också 5 ägg befruktade av 22 st, dock var endast 11 st av dessa mogna. 
  • Stargazers
    penntroll: Vill du ha info om den långa metoden eller om äggplocket? Själv gjorde jag den korta så vet inte hur den långa upplevs. 

YoCheri: Fick själv aldrig huvudvärk av sprutorna, men tycker att man har läst det här och där att det verkar vara en hyfsat vanlig biverkning. 
    ET 13/9, ruvardag 5
  • Stargazers
    penntroll skrev 2013-09-18 10:36:26 följande:
    Äggplockningen :)

Jag hade väldigt lik upplevelse som Trex tyvärr, det gjorde väldigt ont fastän jag bad om mer smärtstillande. Blev heller aldrig lullig av morfinet - fick ingen kännbar påverkan av det alls. Vill inte skrämma dig, men så var min upplevelse. När själva äggplocket var klart avtog smärtan.  Om det blir någon fler gång kommer jag att be om mycket högre dos från början.

• Stargazers

Santa, hoppas upptiningen går bra, med hela två stycken bör det ju gå vägen! 

Själv känner jag mig lite låg eftersom jag är på ruvardag 6 och känner....ingenting! Kanske är för tidigt för att känna något, men det känns ändå hopplöst. Usch jag hoppas att min känsla inte stämmer.  

ET 13/9, ruvardag 6
Svar på tråden IVF Umeå