IVF Umeå
Trex: När kör ni igång försök nr 2? Blir det att hoppa över denna månad och köra igång vid nästa?
Trex: När kör ni igång försök nr 2? Blir det att hoppa över denna månad och köra igång vid nästa?
Trex: Aah okej, hoppas att tiden fram tills dess går fort!!
Jag är fortfarande rätt svullen om magen sedan sprutorna och äggplocket, är det vanligt att svullnaden hänger med ett tag? Gjorde ÄP för 6 dagar sedan. Det gör inte ont eller så, men det ser ju ut som att jag är gravid, är lite trixigt att hitta kläder som döljer detta helt och hållet fastän jag har en del löst sittande plagg i garderoben. Märkligt att se gravid ut och inte (ännu?!) vara det.
Trex: Jo jag mår bra i övrigt! Lite tröttare än vanligt men kroppen har ju varit om hel del den senaste tiden så det kanske inte är så konstigt :) Hoppas att det lägger sig snart för mig också. Dock blev jag ju väldigt stimulerad (22 ägg) så kanske att jag därför är lite mer svullen än snittet.
Fick nyss mail från kliniken, ett av de tre äggen som odlades vidare har klarat sig till frysen. Det känns lite lite med tanke på att inte alla klarar upptiningen, men jag känner mig ändå rätt nöjd
Hoppas hursomhelst att vi inte behöver använda det där frysta ägget ännu, utan att det som jag ruvar på nu stannar kvar ett bra tag!

Jag hade väldigt lik upplevelse som Trex tyvärr, det gjorde väldigt ont fastän jag bad om mer smärtstillande. Blev heller aldrig lullig av morfinet - fick ingen kännbar påverkan av det alls. Vill inte skrämma dig, men så var min upplevelse. När själva äggplocket var klart avtog smärtan. Om det blir någon fler gång kommer jag att be om mycket högre dos från början.
Santa, hoppas upptiningen går bra, med hela två stycken bör det ju gå vägen!
Själv känner jag mig lite låg eftersom jag är på ruvardag 6 och känner....ingenting! Kanske är för tidigt för att känna något, men det känns ändå hopplöst. Usch jag hoppas att min känsla inte stämmer.