• Anonym (blåbär)

    "framkalla" ägglossning?

    Finns det något som kan hjälpa en ägglossning på traven? Att chansen ökar för äl eller liknande?

  • Svar på tråden "framkalla" ägglossning?
  • delih

    Kan man köpa rosenrot på apoteket, spelar det roll vilket märke det är och hur länge ska man äta det för att det ska fungera?

    Hoppar in i tråden med en fråge-terror :p

  • Liiina89

    Varför ska du "framkalla" ägglossning? Har du ingen alls?
    isåna fall ska du prata med en läkare om detta och förhoppsningsvis få tabletter mot det. 

  • Anonym (blåbär)

    För att mins två av tre senaste cykler har varit långa och dessutom är de oregelbundna.

  • delih
    Anonym (blåbär) skrev 2012-03-13 23:04:48 följande:
    För att mins två av tre senaste cykler har varit långa och dessutom är de oregelbundna.
    Hur långa har de varit? Har du kollat om du har PCO?
    Jag har PCO's och får äta pergotime för att få ägglossning. Skulle jag inte äta provera (för att framkalla en blödning) så skulle jag bara ha mens kanske 3-4 gånger /år.
  • Anonym (blåbär)

    De tre senaste cyklerna har varit 48, 39 och just nu 59 dagar (väntar på mens)

  • Liiina89

    Aha, min första tanke var också PCO =/ 
    Har du kollat om du har det? Precis som Delih säger kanske du måste äta pergotime för att få ägglossning?
     Eller vet du att du haft ägglossning trots lång och oregelbunden cykel?   

  • Anonym (blåbär)

    Jag vet att jag hade äl i oktober, för då testade jag med äl-tester. Annars vill jag inte prova.. för att inte göra mig fullständigt galen. Problemet är att ringer jag Kvinnokliniken så vill dom ta tester på sambon också. Inget som varken han eller jag är så värst sugen på. Jag vill bara ha en kortare cykel.. PCO.. Kan vem som helst få det?

  • Anonym (blåbär)

    Har haft mens sex ggr sedan juli. Lång cykel i november och nu februari/mars. Sex ggr på 8 1/2 månad.

  • Anonym

    Jag gick till min gyn och fick pergo, ingen koll på sambon då de såg att jag hade pco.

Svar på tråden "framkalla" ägglossning?