• LinneaSvea

Tips om dhea

Katt12, ok, du åt bara 7-keto dessutom. vad jag har förstått så ska ju det inte slå mot hormonvärdena på samma sätt som ren DHEA. Undrar hur jag ska få till att ta såna prover innan sommaren. Vad gör du nu? Är du stimulerad på något sätt?

• LinneaSvea

Katt12, det måste jag försöka fixa, ska dit nu på måndag eftersom jag förmodligen fått min mens då Hur går det för dig??

• LinneaSvea

Germany, tog du några hormonprover under tiden som du åt DHEA??
    Katt12, när testade du ditt AMH och de andra proverna senast?

Stockholmsmilen, har du också tagit prover när du åt DHEA??

• LinneaSvea

Åh vad roligt Germany, hur gammal är den lilla/lille nu?? Och får man fråga hur gammal du var när du blev gravid? Jag fyller ju 44 nu till sommaren så det känns lite kört men ska orka försöka lite till, hoppet är ju det sista som dör.

Hade du slutat med DHEA om du hade högt S-DHEA?? och hur länge åt du det? Och gjorde du något mer eller åt något mer för att boosta dig? Kram!!

• LinneaSvea

Hej stockholmsmilen, tack för svaret. Idag har jag varit och tagit flera hormonprover som androstendion, dhea, testosteron shbg och amh. Hoppas jag hinner få dem innan semestern. Men vad är AHA som du gjort??

• LinneaSvea

Aha, tack sthlmsmilen, vi kör ju bara med hemma försök så då var det inget för mig. Jag skulle dock gärna vilja göra en hysteroskopi men får ingen som vill göra det. Verkar helt hopplöst!

• LinneaSvea

Tack snälla Germany, Vilken härlig tid du har med din dotter nu Njut!!!

Jag gör ungefär som du med kosten. Hur länge var du så duktig?? Jag har syndar lite och dricker kanske en kopp kaffe och två glas vin i veckan. Ska sluta med det också. Jag äter massor av kosttillskott och ibland undrar jag om jag kanske äter för mycket. Jag äter också massor av Q10. Jag har precis fått trombyl utskrivet av min gyn. Hur mycket tog du och åt du det hela tiden, i flera månader? Får jag fråga om det var pga av tidigare missfall som du fick trombyl. Och varför åt du kortison?

Tyvärr är det så att min sambo eg tycker att det räcker, han har barn sen tidigare också men jag vill gärna försöka med ett syskon. Det är ok för honom att vi försöker naturligt men han kan inte tänka sig att göra någon utredningen eller något annat. Jag fick min dotter när jag precis hade fyllt fyrtio. Käkade pergotime och lyckades bli gravid vid första försöket. Det är ju inte klokt tänkter man nu när man inte fått det endaste plusset på snart ett år. Jag blir 44 nu i sommar så det är säkert därför som det inte vill sig. För gamla och dåliga ägg. Blev gravid för drygt ett år sedan men det ville sig inte hela vägen. Tänker på att den skrapningen kanske gjorde ärr som gör det svårare att fästa också. Jag vill så gärna göra en hysteroskopi men det verkar jag inte få igenom någonstans tyvärr. Gjorde du en sådan??

Tack snälla för svaret! Kram!

• LinneaSvea

katt12, nu har jag varit och testat mitt testosteron, jag hade 3,2 vilket min gyn också tyckte jag låg för högt på. Tyvärr hinner jag inte få svar på DHEA och Androstendion innan han går på semester. Mitt östradiolvärde var tydligen bra också. Usch jag vet inte om jag ska sluta äta prasteron, vad tycker ni härinne??
    Kram!

• LinneaSvea

Germany, nu har jag en fråga till. Häromdagen fick jag trombyl utskrivet till mig. Men nu när jag läser dina tidigare inlägg ska man inte blanda trombyl och prasteron, hur gjorde du? Sen läste jag vidare att man ska göra ett uppehåll med prasteron om inget hänt på 3-4 månader och  inte äta det för att efter ca 3 månader få maxeffekt, stämmer det?? hur gjorde du!!
    Tack snälla för svar!! Kram!

• LinneaSvea

Tack söta Germany! Men vad säger du om mitt förhöjda testosteron som jag precis fick reda på att jag hade, 3,2 och referensvärde är tydligen max 2 för kvinnor. Jag äter ju 3*25 mg prasteron, kanske ska ta och trappa ner lite i alla fall eller om jag ska göra ett uppehåll och käka trombyl i stället. Jag tror att du skrev att du gjorde både ock samt att du åt trombyl innan du plussade Förstår att det inte går att hålla reda på allt man exprimenterar med, stackars kropp säger jag bara. Har du börjat jobba eller är du fortfarande mammaledig??

Vad tycker du att jag ska göra med ovanstående, tar tacksamt emot tips!
    Kram!

Svar på tråden Tips om dhea