• LinneaSvea

Tips om dhea

katt12, Kan du inte få prasteron utskrivet av din gyn? Jag har ätit det nu i fem månader tror jag. Tyvärr har det inte hjälpt och har nu börjat trappa ner från 3 tabl till 1 tabl om dagen. Jag har också fått högt testosteron men även S-DHEA och androstendion var högt. Det var nog kanske inget för mig. Däremot gick mitt AMH upp från 0,2 till 1,4 fast en del säger att amh värdet aldrig kan bli bättre än det lägst uppmätta, dvs 0,2 vet inte om det stämmer men det är ju nedslående i så fall

Hur länge sedan var det du testade ditt AMH, och vad hade du för värde då?

• LinneaSvea

Hej,

Är det någon här som äter melantonin tillsammans med DHEA?? och var kan man få tag i det?? Tack för hjälpen!

• LinneaSvea

Vi5, får jag fråga hur mycket q10 åt du och vilket märke? jag äter 100 mg*6 tabl, ska jag äta mer? Jag är även intresserad av att veta vilka omega-3 som är bäst och starkast?! Hur mycket D-vitamin äter ni här inne? Jag äter Holistics 2000 IE men man kanske ska ta dem med 5000 IE??  Kan man överdosera något av detta? äter B6 och B12 med folsyra, borago, bidrottninggele, c- och e-vitmin också. Har nu trappat ner prasteron till en tabl/dag. Känner att mensen är på intågande och borde komma till helgen. Till saken hör att jag tagit lutinus vaginaltabletter sen ägglossning då en vän här inne fick den rekommendationen av sin IVF-läkare när det skulle göra naturligt och nu för några veckor sedan plussade hon. Får se hur försenad mensen blir pga av dem?+

Ha en bra dag!

• LinneaSvea

Hej tjejer! Germany, jag har också samma TSH värde som dig. Vet du hur man kan få ner det? Hur äter du kortison? Är det receptbelagt? Och finns det något annat man kan göra för att få ner det? Tack snälla för alla svar! Nu hoppas jag att vi alla får plussa snart för jag vet inte hur länge jag orkar med denna berg och dalbana till, jag har dessutom precis fyllt 44 så oddsen är ju inte så bra.

• LinneaSvea

mer de R: jättegrattis till plusset, hoppas verkligen det bara var falskt alarm och att du har en härlig 9 månaders tid att se fram emot. Jag bor också i Göteborg, får jag fråga vilken akupunktör du går hos i Göteborg? Får jag dessutom fråga hur gammal du är? Fyllde 44 förra  veckan så det känns som om tiden håller på att rinna ut. Ska försöka tänka lite som Germany tipsade om. Har precis haft ÄL men tyvärr hann vi bara få till det en gång och det var förmodligen lite för tidigt för att det ska finnas en chans. Typiskt när det är sista omgången Pergo jag får ta, nu måste jag ha en paus.

Germany, jag vet, det säger att mina värden ser jättebra ut så levaxin lär jag nog inte få. Har precis börjat äta melatonin 3 mg som ska förbättra äggkvaliteten men är det någon som vet om jag bara ska äta dem mellan mens och ÄL eller om man kan knapra dem hela tiden?? Börjar även ta trombyl denna månaden.

Tyvärr är ÄD inget alternativ eftersom min sambo vägrar något annat än naturligt, han tycker vi är för gamla helt enkelt. Så där har jag inget direkt stöd heller.
    Ska också börja med progesterall nu men jag beställer över nätet och jag får också jätteömma bröst av den cremen men fick det också när jag tog lutinus. Jag tycker cremen ger alla graviditetssymptom man kan tänka sig, känner mig gravid varje månad men det är alltid falskt alarm tyvärr..

Sköt om Er!

• LinneaSvea

Hej alla!
    Och tack för inputs!

Nu har jag precis fått reda på provsvaren på mina prover, DHEA-S, testosteron och androstendion. alla var tydligen väldigt höga och låg bra över referensvärdena. Jag har därför slutat ta prasteron nu men vet i sjutton om det kommar att hjälpa!

Fick dessutom svar på mitt AMH som jag tog i mitten av juni och det var 0,7  i april var det 1,4 så det har alltså försämrats så mycket på bara ett par månader.... Känner mig jättedeppig, allt verkar vara helt kört.

Kram på er så länge!

• LinneaSvea

Hej på Er!
    Vad spännande att börja med prasteron igen Germany! Jag har slutat! Efter som jag skrev mina höga värden på DHEA, androstendion, testosteron och shbg. De var ju jättehöga på mina prover som jag gjorde i början av sommaren. Jag kommer tyvärr inte ihåg exakt vad hon sa på telefon men ska till Gyn nu på torsdag och ska fråga om jag kan få provsvaren utskrivna så jag kan återkomma till er för lite tips och stöd.

Nu känner jag tyvärr att mensen är i antågande igen.. Börjar lite smått ge upp fast jag inte vill.

Hoppas det går bra för er andra där ute och ha en trevlig dag!

• LinneaSvea

Germany,
    Jag tar också gärna emot lite heta tips på hur du tänker boosta dig för övrigt

• LinneaSvea

Tack söta Feona för stöttade ord och uppmuntran! Jag ska försöka lite till fast detta tar på krafterna.

Ang stegringen på stickan så har jag läst att man är som mest fertil samma dag som stegringen och dagen efter men även dagen innan. Får du inte full stegring i morgon behöver du nog inte åka i väg men om du får det skulle jag nog överväga att ta bilen .

Jag har lyckats pricka in både dagen innan, samma dag och dagen efter utan resultat så jag kanske inte är en toppenreferens .

sista gångerna tar jag sticka både morgon och kväll för att inte missa en ev stegring. Jag tycker också att de stickorna med sträck känns lite osäkra så jag kör även med clearblues där man får en glad gubbe, det går inte att missa . Dyrt blir det med dubbla stickor två ggr/dag. Måtte det vara värt det snart!!!

Kram på Er!

• LinneaSvea

Bra Feona!
    nu håller vi tummarna. Jag fick trombyl utskrivet av min gyn, har ätit det i två cykler.... hoppas det hjälper snart!

Svar på tråden Tips om dhea